טורים אישייםכלליכתיבה פרטית

מאיר אריאל – הכתבים הגנוזים # 7 – הטור של מאיר ושירז אריאל

ספר חדש נולד - ד"ר התחכמות

[הטור השישי: אנשי המעשה]

 

מחפשת מילים לפתיח ומיד קופץ לי סמיון מהחיקוי בארץ נהדרת "שים פתיח, בלאט".

יצא לי משהו כזה:

נולד בשעה טובה ומוצלחת, משקל 900 גרם, לאם ולסבתא שלום.

אבל זה מרגיש קצת שחוק, תמיד אומרים על ספר חדש שהוא כמו תינוק שנולד ומשווים את התהליך להריון ולידה. אז לא עוד. זה לא עוד תינוק, זה תינוק נסיך.

נסיך נולד ולימים יהיה מלך בישראל.

לדעתי הייתה לי עזרה משמיים כי אחרת אין הסבר לכך שהצלחתי להגיע עם אמא למצב בו אנחנו מסכימות באופן גורף על שם הספר – ד"ר התחכמות. הברקה שלה בערך שבוע לפני שהספר שוגר לדפוס. הביאה התחכמות.

למה זה כל כך מתאים? כי הספר הזה כולל הרבה חומרים שנונים שחלקם מתחכמים ומשתובבים עם הקורא.

אגב אני עדיין בפתיח אז ניסיתי את ההקשר השחוק השני: מסע כומתה.

חתיכת טיול במסלול הטלטול. לפעמים, בעיקר לקראת הסוף, הרגשתי כמו במסע כומתה כולל הקילומטר האחרון שהוא הקשה ביותר. ברגעים האלה, היה נדמה לי שלא אצליח להגיע ליעד שהצבתי.

אויש די כבר עם המסעות, אני דורשת משהו אחר, מקורי יותר, שנון יותר.  רגע, למה ללכת רחוק  כשיש לי משהו מהספר החדש:

"כמה מילים יפות היו מתרוצצות לכאן ולשם והנה מזדמן לקראתן עניין מסוים.  סובבוהו,  הקיפוהו, הסתדרו לפניו בשורה ואמרו איך אנחנו בשבילך? אמר להן יפות יפות  אבל איפה אתן ואיפה אני. שבו והתערבבו זו בזו, שבו והסתדרו לפניו בסדר אחר ואמרו  איך עכשיו? אמר להן הרבה יותר יפות אבל אתן זה אתן – ואני זה אני.  שבו ונתערבבו  שבו והסתדרו לפניו בסדר חדש.  שתק ולא השיבן דבר". מאיר אריאל

בספר קראתי לקטע הזה – תקדים להקדמה.

האמת שזה הספר הראשון שאני מפיקה ממש מתחילתו ועד סופו אז קלישאה שחוקה או לא, בהחלט מרגישה קצת כמו אם גאה וקורנת.

מפה לשם, ההפקה הזו החלה בינואר עם סיום פרויקט ההדסטארט המוצלח שאיפשר את כל זה (תודה לאלף התומכים הנהדרים שתמכו! יש עמוד תודות מפואר).  יוני 2019 הספר יוצא לאור, כלומר חצי שנה של עבודה.

כשדיברתי עם עטרה אופק על הספר החדש ואמרתי לה שביוני יש ערב השקה מרגש בפרדס חנה, תגובתה הראשונה היתה: "את לא נורמלית". הזכרתי לה שאצלנו במשפחה זה עיקרון מאוד עקרוני לא להיות נורמליים והיא מוזמנת להצטרף לשיגעון (ראו ביוטיוב 'הדשא של השכן').
ברור שהיא הצטרפה לשיגעון שמזכיר לי את המכתב שאבא שלח לניקו ניתאי מתאטרון הסימטה ביפו (הטור הראשון).

אך כאשר המתח על האם נצליח לעמוד ביעד עלה וגאה, החלטתי שאם אנחנו מצליחות לעמוד ביעד, אני מכריזה על 'פרס העומדת בזמנים' על שם שירז אריאל… אף פעם לא קיבלתי פרס אז למה לא לייסד אחד על שמי. מי שמכיר אותי יודע שאני פריקית של דייקנות בזמנים… וכן, היה גם הרגע הזה בו חשבתי שלא יהיה שום פרס אך בעזרת כוח המחץ הנשי, הצלחנו.

לכן את פרס העומדת בזמנים אני מעניקה בזאת לשתי נשים אדירות: עטרה אופק, עורכת הספר, שעבדה איתי ימים ולילות ארוכים ואין מילים שיוכלו לתאר את המסירות והדיוק שחוויתי איתה. תודה עטרה, את משוגעת כלבבי J

האישה השניה, היא דמות מוכרת ואהובה במושבה פרדס חנה כרכור. האישה שהולכת איתנו כבר שנים ארוכות ואמא לא זזה בלעדיה. גם היא הוזמנה ונכנסה באהבה לטירוף השיגעון שלנו, עבדה איתנו כנמרה כולל תוך כדי יום העצמאות… אם כן, פרס 'העומדת בזמנים' מוענק בזאת לחיה ברנשטיין ה-גרפיקאית של המושבה. תודה חיה, אין כמוך פשוטו כמשמעו.

שמתי לב שיש אנשים שעדיין קצת מתבלבלים בין ספר השירים 'עצמאי בשטח' לבין מה יש בספר החדש שעוד נקרא על שם שיר מוכר וידוע.

עצמאי בשטח – כולל את כל השירים של מאיר אריאל שראו אור בחייו, גם בביצוע שלו וגם אלו שניתנו לאחרים ויצאו לאור. הספר הזה שזור באוסף צילומים נדיר מכל התקופות וכמו כן סריקות כתבי יד ואיורים רבים של המשורר, בעריכתו המופלאה של יואב קוטנר.
272 ע' צבע מלא בכריכה קשה.

 

 

 

ד"ר התחכמות – כולל מעל מאה קטעים שהם פרוזה, מאמרים, מכתבים, קטעי מעבר מהופעות, ברכות, הספדים, סיפורים קצרים ועוד. הספר שזור איורים וסריקות, כתבי יד וצילומים ייחודיים.
208 ע' בכריכה רכה.

 

 

יחד הם מהווים את הסט השלם לאוהבי המשורר מאיר אריאל.

 

מי כבר ראה ושמע את השיר החדש שיצא ממש בימים אלו? קטע וידאו משנת 1987 שקיבל לחן ועיבוד מידיו הנאמנות של המפיק פטריק סבג. הקטע שאבא מקריא פה מופיע במלואו בספר החדש. זה נקרא 'ערב שירי משוררים' עמ' 42. קבלו וידאו מטורף כלבבנו:

מאחר וזה טור אישי, אני מרשה לעצמי לחשוף עוד שריטה שרבים מחבריי כבר מכירים.

אני מכורה לתאריכים יפים. כל פעם שיש אחד כזה, אני מתייחסת אליו כאל אישיות בעלת אופי וסגנון. בדרך כלל ממליצה לו להתנהג יפה ולא לבייש את המשפחה, לפעמים מחמיאה לו על היותו חתיך הורס. לכן לא מפתיע שבחרתי את ה-19.6.19 לערב השקת הספר החדש…ויש פה הזמנה אישית לכולם.

איפה: חצר השוק פרדס חנה – רביעי 19.6.19.

אפשר לזרום מהשעה 19:00 לאחד המתחמים היפים באזור.

הופעה תתחיל בשעה 20:00, לאחריה מסיבה מגניבה עם DJ שחר אריאל.

אשמח לראות את כולכם שם, צפוי ערב מרגש ומיוחד כמו שרק משפחת אריאל מסוגלת להפיק. וגם אמא שלי תקדיש לכם ספרים באהבה.

_________________________________________________________________________________________

שירז אריאל – בת אוהבת. מפיקה, יזמית, כותבת ומנהלת את שימור יצירתו של מאיר אריאל. מוזמנים לעמוד הרשמי והתוסס לכל העדכונים על כל אירועי שנת ה 20 לזכרו של מאיר אריאל האהוב.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close