וידאוסביבה וקהילהצדק חברתי

מגש הכסף

בשנתיים האחרונות לפני שעזבתי את הארץ זעקתי תחת כל עץ רענן על השחיתות שמציפה את ישראל מכל פינה. השתתפתי בהפגנות ועזרתי להקים את "אנו" (ארגון להעצמת האזרח ותמיכה במאבקים) – וגם כתבתי כאן לא אחת על השיטה ואיך עובדים על כולנו בעיניים (אם מישהו עדיין לו יודע למה ביל קלינטון הגיע לנאום בעצרת של רבין… קלינטון הוא לוביסט של נובל אנרג'י שבא לטפל בנייני הגז, אבל טוב שכולם יחשבו שבא במיוחד לעצרת) – וממש ברגעים האלו שאני כותב, ביבי, כחלון ודרעי משלימים את השוד הגדול בתולדות מדינת ישראל – על אפנו וחמתנו…

מזמין אתכם לפנות לכם 3 שעות ולהיות מוכנים להתמלא בזעם – ולנתב אותו אח"כ לאפיקים הנכונים (אני יוצא לסדר את הקומפוסט…)

———————-

פרק ראשון – השליחות של גיא רולניק

גיא רולניק, מפרשני הכלכלה הבכירים והמשפיעים בישראל, יוצא לברר למה ישראל הולכת ומתרחקת מהעולם בכל המדדים הכלכליים החשובים. איך נוצר כאן משק פרטי מהריכוזיים בעולם, משק ציבורי מנופח ולא יעיל, מערכת ביטחון שמתנהגת כקבוצת אינטרסים ותקשורת שמשרתת את מוקדי הכוח ולא את הציבור:

*****

פרק שני – ירון זליכה שומר על הקופה 

פרופ' ירון זליכה עזב את משרד האוצר כשהוא מצולק ממאבקים בשחיתות בצמרת המדינה. הוא הפך לאחד המבקרים החריפים של המדיניות הכלכלית בישראל – שמעשירה את בעלי ההון על חשבון העובדים, במשק שאין בו תחרות, שאוצרות הטבע שלו הופקרו בידיים פרטיות ושגדל בו דור אבוד של ישראלים שיכול רק לחלום על דירה משלו.

הנה הלינק לאחר שהפרק הוסר בהוראה מגבוה! צפו כאן >

*****

פרק שלישי – דני גוטווין ושודדי מדינת הרווחה

למה ישראל מידרדרת כבר שנים במדדי אי השוויון והעוני? ההיסטוריון פרופ' דני גוטווין, מציע גרסה אלטרנטיבית, מפתיעה ומאתגרת להיסטוריה הכלכלית של ישראל. איך אימצו הימין והשמאל את השקפת העולם הניאו ליברלית ויצאו יחד לפרק את מדינת הרווחה הישראלית.

הנה הלינק לאחר שהפרק הוסר בהוראה מגבוה! צפו כאן >

תגיות
הראה עוד

1 thought on “מגש הכסף”

כתיבת תגובה

Close