סדנאות, קורסים, חוגים

מדיטציה בבנימינה

מתחדשת קבוצת אימון במדיטציה בודהיסטית בהנחיית עינב רוזנבליט. במפגש מתקיים תרגול של מדיטציית זן (zazen) וטכניקות נוספות של מדיטציה, ונערכת שיחה על שאלות העולות מהאימון. במפגשים משולבת גם מעט מדיטציה בתנועה, כדי להעמיק את ההכרות עם הגוף ככלי העיקרי להתבוננות. הנחיות התנועה מאפשרות התענגות על הגוף והעמקה של ההתבוננות המדיטטיבית.

הקבוצה נפגשת בימי ו' בשעות 08:00-06:30  ב – הסוכה, רח' המלאכה 6 אזה"ת בנימינה . עלות ההשתתפות הינה 200 ש"ח לחודש.

מדיטציה בבנימינהמדיטציה היא תשומת לב כנה למרכיבים העדינים של הקיום, והתבוננות בפעולת התודעה. לסבלניים והמתמידים היא מאפשרת לערוך שינוי באופן בו חווה התודעה את המציאות, ולפוגג את הסבל שהתודעה מעוללת לעצמה.

האימון במדיטציה מאפשר נגישות אל המקום העמוק ביותר של הקיום, מקום אינטימי ופואטי, שמהותו נוכחות במציאות כמות שהיא באמת. בעת שישב במדיטציה, גילה הבודהא שהתבוננות כנה בסבל עשויה להפיגו. במהלך מדיטציה בודהיסטית, התודעה אינה רוכשת ידע חדש אלא מתבוננת בטבעה, כפי שהוא מתהווה, ומשתנה מרגע לרגע. באמצעות התבוננות כזו הכאב עשוי להופיע, אך התודעה לומדת לא להפוך אותו קשה יותר מכפי שהוא באמת.

קשה להגדיר במילים מהי מדיטציה כי מילים הן פילטר גס ומוגבל להתבוננות במציאות. מילים מתחברות למשפטים, המתקבצים למחשבות, הנאספות לסיפור שלם. רוב שעות היממה אנו שרויים בתוך הסיפור שלנו אודות המציאות, וכמעט שלא חווים אותה כפי שהיא מתרחשת ברגע זה. מדיטציה אינה מחליפה את הסיפורים הקשים והכואבים שלנו על העולם בסיפורים ורודים ונעימים אלא מכירה בקושי ובכאב, ונותנת להם מקום. מדיטציה היא ישיבה שהיא דוממת למרות האימה, נשימה שהיא עמוקה למרות הלב הפועם בעוז, והיכולת להיות שקט למרות הזעקה על סף השפתיים. מדיטציה מאפשרת מקום שקט ובטוח, שממנו אפשר לראות בבהירות את הכאב והיופי יחד, בלתי נפרדים.

המנחה:

עינב רוזנבליט, מרצה באוניברסיטת חיפה, חוקרת מחול ובודהיזם באוניברסיטת תל-אביב, (בקרוב דוקטור לפילוסופיה), בעלת תואר שני מהתכנית הבינתחומית לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב, ותואר ראשון מהאוניברסיטה העברית. עינב מורה מוסמכת מאז שנת 2000, ועוסקת בהוראה מאז. עינב מתרגלת ויפאסנה ו-zazen כ-14 שנה, ובשלוש השנים האחרונות מלמדת מדיטציית זן. אמא לשלוש נסיכות.

עינב – rosenbliteinav@gmail.com 054-5755157

תגיות
הראה עוד

1 thought on “מדיטציה בבנימינה”

כתיבת תגובה

Close