בעלי מקצועטורים אישייםיוזמות חופשיותכלליניו אייג'סביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

מדיטציה בודהיסטית בבנימינה

מתחדשת קבוצת אימון במדיטציה בודהיסטית בהנחיית עינב רוזנבליט. במפגש מתקיים תרגול של מדיטציית זן (zazen) וטכניקות נוספות של מדיטציה, ונערכת שיחה על שאלות העולות מהאימון. במפגשים משולבת גם מעט מדיטציה בתנועה, כדי להעמיק את ההכרות עם הגוף ככלי העיקרי להתבוננות.

הקבוצה נפגשת בימי ו' בשעות 08:00-06:30 בסוכת האמנים, הטחנה 44, בנימינה.

עלות ההשתתפות הינה 200 ש"ח לחודש (מפגש היכרות ללא תשלום).

 

מדיטציה היא תשומת לב כנה למרכיבים העדינים של הקיום, והתבוננות בפעולת התודעה. לסבלניים והמתמידים היא מאפשרת לערוך שינוי באופן בו חווה התודעה את המציאות, ולפוגג את הסבל שהתודעה מעוללת לעצמה.

עינבהאימון במדיטציה מאפשר נגישות אל המקום העמוק ביותר של הקיום, מקום אינטימי ופואטי, שמהותו נוכחות במציאות כמות שהיא באמת. בעת שישב במדיטציה, גילה הבודהא שהתבוננות כנה בסבל עשויה להפיגו. במהלך מדיטציה בודהיסטית, התודעה אינה רוכשת ידע חדש אלא מתבוננת בטבעה, כפי שהוא מתהווה, ומשתנה מרגע לרגע. באמצעות התבוננות כזו הכאב עשוי להופיע, אך התודעה לומדת לא להפוך אותו קשה יותר מכפי שהוא באמת.

מדיטציה אינה מחליפה את הסיפורים הקשים והכואבים שלנו על העולם בסיפורים ורודים ונעימים אלא מכירה בקושי ובכאב, ונותנת להם מקום. מדיטציה היא ישיבה שהיא דוממת למרות האימה, נשימה שהיא עמוקה למרות הלב הפועם בעוז, והיכולת להיות שקט למרות הזעקה על סף השפתיים. מדיטציה מאפשרת מקום שקט ובטוח, שממנו אפשר לראות בבהירות את הכאב והיופי יחד, בלתי נפרדים.

המנחה:

עינב רוזנבליט, חוקרת מחול ובודהיזם באוניברסיטת תל-אביב ומרצה באוניברסיטת חיפה. עינב מתרגלת ויפאסנה ו-zazen כ-14 שנה, ובשלוש השנים האחרונות מלמדת מדיטציית זן. אם לשלוש נסיכות.

עינב –  054-5755157     מייל >

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close