השימושון

מהי נטורופתיה

מאת: ורד לב

אנשים רבים שואלים אותי 'מהי נטורופתיה'? ולכן החלטתי לכתוב על כך.

נטורופתיה היא שיטת ריפוי הוליסטי רחבת יריעה.
הנטורופתיה כשיטת טיפול התפתחה במשך מאות ואלפי שנים ועברה דרך איסוף ידע שבטי ומסורתי לפי אזורי העולם השונים עד הגיעה לעולם המערבי על מחקריו ומסקנותיו.
ואכן הנטורופתים של היום לומדים בבתי ספר הן את הפן התזונתי הקלאסי, עם שלל מחקרים ומאמרים מקצועיים והן את הפן ההוליסטי הרואה את האדם כמכלול שלם של תכונות, דפוסים ונטיות ומתייחסים אליו כבעל עולמות רגשיים ורוחניים ייחודיים המשפיעים על עולמו הפיזי.

הנטורופתיה רואה חשיבות עליונה להסתכלות שלמה ורחבה על מכלול החיים המקיף את האדם: על אורח חייו, פעילותו הפיזית-רגשית- רוחנית במרחב חייו, נטיותיו והדפוסים השולטים בו, הבחירות שלו, תזונתו, מערכות היחסים המקיפות את חייו. זאת לעומת הסתכלות המפרידה איברים ומערכות, המקטלגת מחלות ומיחושים. מתוך הרעיון שמחלה באיבר פיזי תגיע ממקור עמוק יותר ויש פה הזמנה לחיפוש ומחקר אמיצים.

לנטורופת יש ארגז כלים רחב המאפשר לו לבחור לפי מצב המטופל, נטיותיו, דפוסיו והעדפותיו.
נעשה שימוש בשיטות אבחון מגוונות, החל מבדיקות מעבדה, צילומי רנטגן ועד לשיטות אבחון ייחודיות כמו אירידיולוגיה- אבחון בקשתית העין, אבחון בכף הרגל, בלשון, בציפורניים ותמיד יהיה אלמנט התשאול, השיחה עם המטופל והנסיון להבין ממנו איך הוא רואה את הדברים.
שיטות אלו נותנות תמונה רחבה ומעמיקה של מצבו הפיזי, הרגשי והרוחני של האדם ומסייעות בבחירת סוג הטיפול ועוצמתו.

הטיפול הנטורופתי מבוסס על תזונה נכונה, שהרי המזון הוא המזין את גופנו ותורם להיווצרות תנאי חיים אופטימליים.
אורח החיים המערבי מביא עמו פיתויים תזונתיים רבים, הטומנים בחובם מחלות כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם, סכרת, השמנת יתר, בעיות נשימה כרוניות, מחלות של דרכי העיכול, אלרגיות, בעיות פריון ועוד ועוד. בדרך הנטורופתיה לומדים לאזן את המזון הנכנס באופן קבוע לגופנו, לומדים לבחור נכון, לומדים להתנקות ולהקשיב לגוף ולצרכיו המשתנים.

הנטורופת ייעזר גם בצמחי מרפא, פרחי באך, טיפולים במגע, רפואה סינית, הומיאופטיה, טיפולים אנרגטיים, מודעות ועוד.

אחת מהנחות היסוד הבסיסיות ביותר בשפה הנטורופתית היא כי הגוף יודע לרפא את עצמו, עלינו רק לספק לו את התנאים המתאימים לכך. אם נשכיל לא להתערב שלא לצורך, יוכל הגוף לתקן את מה שדורש תיקון. שהרי יש לנו מערכת חיסון חכמה ביותר ומנגנוני פירוק ובנייה פעילים ביותר.
מהם אותם "תנאים מתאימים"? מנוחה מספקת, שתייה מספקת, תזונה המתאימה למצב (ישנם מצבים בהם לא נרצה להכביד עם תזונה מורכבת), צומות למיניהם, טיפולי גוף לפי הצורך, מודעות והכוונה הנכונים למצב.
אלו תנאים המתאימים הן לטיפול במחלות למיניהם והן לתחזוקה כללית. כל מצב ידרוש תנאים המותאמים באופן אישי וקשה לומר שיש המלצה אחת גורפת המתאימה לכל מצב. יש חשיבות גדולה להתאמה אישית לאדם ולמצב בו הוא נתון פיזית, רגשית ורוחנית.

מטרה חשובה של הטיפול הנטורופתי היא ללמד את המטופלים ולהדריך אותם לפתח את הקשב לגוף שלהם על מנת שיוכלו לעזור לעצמם בדרך הריפוי. זוהי דרך בה לומדים אנשים לקחת אחריות על מצבם בחיים, ברמות השונות, על מנת לערוך את השינויים הנדרשים בכדי לשפר את מצבם.

הנטורופתיה היא דרך נפלאה ללמוד את שפת הגוף. שהרי מחלה אינה מגיעה סתם, זוהי הזדמנות לחידוד הקשב, לכיוונון עדין ולהתאמה למה שנכון באמת לכל אחד ואחת.
אם שומרים על איזון טוב בין החיים הפנימיים לחיצוניים, אין צורך להגיע למצב של מחלה.

———————————————————————————————————–

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2. עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך. מקיימת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד). מנהלת פורומים בנושאים הבאים : "נטורופתיה למשפחה, הריון בראי הרפואה המשלימה וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו. ליצירת קשר: 052-8527755 ובאימייל.

הראה עוד

2 thoughts on “מהי נטורופתיה”

כתיבת תגובה

Close