כללי

מופע מסכות חדש למיכל גולדברג

אחרי (או בהמשך ל) 'הנני', מיכל גולדברג יוצאת במופע חדש, שלוקח את הג'ננה הטבעית שלה לאקסטרים, בחסות המסכות. יצא לי לראות פרומו ספונטני ביומולדת של סיגל לפני כמה חודשים. זה מ ט ו ר ף. והנה כאן היא מספרת איך המופע נוצר, ומזמינה!

***

דיצה

מאת: מיכל גולדברג

לפני שנים, הביא לי אהובי, מתנה: ערימה של מסיכות נייר מצוירות.
הללו (לאחר שהעלו אבק במחסן של יבואנית, שנואשה מהניסיונות למכרן), נתגלו לי, כגנזך אוצרות בלתי נדלה..
ספקטרום אינסופי של דמויות, סגנונות, תקופות היסטוריות, תכונות אופי ומצבי רוח החל לנבוע אצלי ואצל בני ובאי ביתי, בכסות המסכות הנפלאות האלה.
יצורי האנוש האלה, לבשו ופשטו צורה. וככל ששיחקתי והפחתי בהם רוח חיים, הם רקמו עוד ועוד ועוד סיפורים,..הם הצחיקו עד דמעות, עד כאב, ונגעו ללב עד חיוך…

לאורך כל השנים האלה, ידעתי, שיבוא יום, ואסכים לבחור כמה מהמסכות, מתוך כל השלל, ואיתן אעשה תהליך של גיבוש, עד שאבוא לספר את סיפוריהן לקהל הרחב. ואכן, עברנו, הן ואני, מסעות ארוכים ומרתקים, עד שהגעתי, בעזרתה הגדולה של הבימאית והכותבת אופירה ארכוני, לרגע שבו שש הנפשות נושמות ופועלות ורוצות לפגוש עוד ועוד קהלים.
בשבילי, משחק עם מסיכות זו הזדמנות מופלאה להסיר מעלי את ה"מיכל" המוכרת והמובהקת. יש לי מעטה תדמיתי, שאני נושאת עימי לאורך השנים, המעצב את תנועת הגוף שלי ויציבתו, את הקול שלי, האופן שאני בוחרת להתנסח והמצבים הרגשיים שאני מרשה לעצמי לחוות. ברגע שאני עוטה את מסיכת הנייר על פני, ונותנת לה לצקת בי תנועות, קולות, מילים הגייה וחיתוך דיבור חדשים, נוצרת, בעצם, הרגשה של התערטלות, ושל לידת מיכל אחרת ועוד לידה ועוד מיכל. כל מגוון האישיויות שתמיד שכנו בתוכי יכול לקבל עוד ועוד ביטוי: זו הרגשה של חיות מלאה, שאני מאד מודה על קיומה, ומאחלת לכל מי שאני אוהבת.

פליציה

"שש נפשות- שבע ברכות"
מופע קומי – מוסיקאלי עם מסיכות, בביצוע של מיכל גולדברג.

כתיבה: מיכל גולדברג
בימוי עריכה ויעוץ בכתיבה : אופירה ארכוני
שש הנפשות: חדווה, דיצה, רינה, גילה, פליציה (אושרית) ומרי – אננדה (שמחה) הן שש דמויות קומי- טראגיות משלושה דורות שונים במשפחת פרויליך- ששוני המורחבת.

האירוע הוא יום הולדת לדודה חדווה הותיקה שהגיעה לגבורות.
כל אחת מהנפשות מוזמנת לברך, לשיר או לנגן, אך הן נסחפות לספר את סיפור חייהן, כל אחת בדרכה המיוחדת…
בהצגה שזורים קטעי נגינה חיה שהדמויות מקדישות לדודה חדווה, מי בקלרניט, בסקסופון, בקלימבה, מי בחלילית, במשרוקיות ציפורים, מי באוקרינה ומי במול….
שחקנית אחת, הנותנת ביטוי לריבוי הפנים והגוונים של כולנו…
חדווה השורשית, העצית, דיצה התלושה, המעופפת, רינה "הרוחנית", גילי ותגילי התאומות, פליציה ה"פרופסיונאל" ומרי-אננדה העוזרת הנאמנה של חדווה.

 טלפונים להזמנות: 04-6372287 ,  052-4717198| לאתר שש נפשות שבע ברכות >

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close