2012 זה עכשיואינטרנטבעלי מקצועגם וגםדף אינדקסהתפתחות האתרכתיבה פרטית

מושבה חופשית, הגרסה השלישית!

יחד עם ההריון הפיזי, בחודשים האחרונים הולכת ומתעבה לה במסתרים מושבה חופשית החדשה. גרסה שלישית של האתר, שבפברואר 2013 ימלאו לו 7 שנים. כמו שיעלה כתבה כאן, לאור הידע הביוגרפי באנתרופוסופיה: השבעיון הראשון מסתיים, הגוף הפיזי בנוי.
עכשיו הגיע הזמן לעבור מימד.

Expanding Galaxy by naomi jacobs

כך יצא, שאת 2012 אני מעבירה בעיקר בשקט ובהתבוננות. על תהליכים דיגיטליים שקורים, על בניית השותפות עם רואי, ששולחת שורשים ומתייצבת. בחודשים האחרונים (תשעה חודשים? עשרה?) אנחנו שוקדים על התבנית החדשה. כל מי שבנה בית יודע  כמה נפתולים יש בדרך, קירות לשבור, תכנון נכון של השבילים, כמה הנדסת אנוש.
אחת הבחירות שעשינו היא שינוי המודל העסקי. הבנו שנדרשות עוד אפשרויות פרסום, זולות וזמינות. הבנו שלא כל אחד שרוצה לפרסם יכול או מעוניין להשקיע בפוסט, ולא משנה כמה יתרונות יש לפוסט במושבה חופשית מבחינת השרידות בגוגל והחלחול המתמשך לתוך הקרקע הקהילתית.

באושר ובסיפוק אני שמה לב, שבשנים האחרונות אנשים שלא ידעו איך ליצור אימייל מתקתקים היום פעילות עסקית ואישית דיגיטלית משגשגת.  קוראת בהנאה בפייסבוק ובבלוגים טקסטים משוחררים ומדויקים, מאנשים שלפני  שנתיים היו מבוהלים מכתיבה. מאידך, לא כל מי שעושה הובלות קטנות או בישול ביתי או מורה פרטי מעוניין לכתוב טקסט שלם ומלא.  לכן חשוב להנגיש את המידע באופן יציב שאינו נשטף בפיד מסחרר, ולאפשר למשתתפים להזין את המרחב הציבורי בהצעות לאורך כל השנה.  כן. הגיע הזמן.

אז מה צפוי לנו בבית השלישי של מושבה חופשית?

כל מה שאתם יכולים לעשות עכשיו בחינם – ימשך ככה. כלומר: שימוש בלוחות, צפייה בכל התכנים באתר והשתתפות בדיונים. אפשר להיות גולש מזדמן ואפשר להצטרף כמנוי בתשלום, בכמה מסלולים. כמנויים, תוכלו להסיר או לערוך מודעה במקרה שכבר הסתדרתם עם בית או הוצפתם בפניות בנוגע להצעת עבודה שפרסמתם. התשלום יהיה סמלי ויאפשר לחברים (בהתאם לסוג המנוי):

קלנדר משוכלל בשירות עצמי, עם אפשרות להוסיף וידאו, קישורים, מבצעים..

אינדקסים מסודרים ויפים.

שוק חופשית – כרטיס עסקים מקומיים שובב ומתעדכן יומיומית. מין מקום שבו יפגשו הלוחות, למשל לוח עודפי גינה, עם האינדקסים ועם הקלנדר, ויאפשרו לכל מי שמקיים כאן פעילות עסקית להזין את העסק שלו באופן עקבי ומתמשך. ותודה לאייל כגן, שחרש את הקרקע למהלך הזה בדרכים גלויות וסמויות.

 תוכן עשיר, העמקה בנושאים קיימים וחדשים.  כותבים נוספים שיתוגמלו בדרכים יצירתיות, כולל במקום הפיזי שלנו, "מקום בזמן".

אפשרות לבחור את סדר הצגת התגובות בלוחות ובפוסטים (כן כן.. )

למלאכת התכנות והעיצוב נבחרו שוב הדיגיטל גורו גיא לב ושותפו לעשייה המתכנת שני שרף, שביחד איתנו רוקחים פתרונות למצבים מורכבים. התבנית החדשה תעלה באמצע ינואר. תחזיקו אצבעות!

הציור: expanding-galaxy-naomi-jacobs

הראה עוד

10 thoughts on “מושבה חופשית, הגרסה השלישית!”

  1. הי רונית,
    את יודעת שאני שמחה להיות כאן נכון?(:
    אני חושבת שזה בהחלט מהלך נכון לא להגרר לאפליקציה ורק להשמיש את מה שיש.
    אין לי בשלוף רעיונות, אבל, אשמח אם תרצו, לעשות QA לא מקצועי על אייפד / אייפון ברגע שיהיה מה, לפני שיעלה לאוויר ולשתף אתכם בממצאים.

  2. חוגה, כיף שאת כאן כל השנים, ובתשומת לב לשינויים באתר. תודה!
    צודקת בקשר לשינויים בפורמט הגלישה. מאחר ולתכנת אפליקציה בנוסף לאתר חדש היה כרוך בסיכון הון שאין ברשותנו, החלטנו להמשיך לקיים את האתר כאתר. כדי להתאים לפורמטים החדשים, בחרנו בתבנית רספונסיבית, ובמקביל שינינו את השימושיות של כמה מהפונקציות המרכזיות, כדי שיעבדו טוב יותר בגלישה סלולרית. למשל: הגבלת מספר התגובות בלוח ואפשרות לצפות בהן בסדר הפוך – כלומר העדכנית ביותר בראש העמוד, נגישות גבוהה יותר לתיבת השארת הודעה, כדי שלא יהיה צורך לגלול, ועוד..
    אם יש לך רעיונות נוספים נשמח לשמוע.
    והפעם גם נעבוד על אייקון לסרגל הצד, כמו שהצעת בעבר 🙂

  3. ברכות. המושבה החופשית על גלגוליה היא מעין פניקס מודרני שלשמחתי לא צריכה לעלות באש כדי להמציא את עצמה מחדש, אלא קודחת במוחה של בעליה ויוצרתה ושבה עטוית פנים חדשות שהפעם יש להן גם פן כלכלי חברתי מחודש שהינו צו השעה. בהצלחה.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close