2012 זה עכשיואינטרנטמהעולם

מחשבות לא מעובדות לבוקר יום ראשון

כאילו שלא מספיק עניינים ארציים מסביב, עכשיו סטיבן הוקינג מזהיר מפני חוצנים.
חדשות ישנות למי שקרא עיתון בשבוע שעבר, אלי זה הגיע דרך פייסבוק.

הוקינג, 68, המשותק בכל גופו, שחיבר את רבי המכר "קיצור תולדות הזמן" ו"חורים שחורים וגורי יקומים" – השמיע הערכה זו לקראת תחילת שידורה של סדרת טלוויזיה חדשה, "היקום", בערוץ דיסקברי הבינלאומי. הסדרה תעלה לשידור ב-9 במאי והעבודה עליה נמשכה שלוש שנים. "יצורים חוץ-ארציים כמעט לבטח קיימים", אמר , "אבל במקום שננסה לחפש אותם סביבנו, על האנושות לעשות ככל יכולתה כדי להימנע מכל מגע או דיבור עמם, כיוון שהדבר מסוכן".

הוא אומר שהם יכולים להופיע בצורת חרקים, כאילו שחרקים זה לא דבר חייזרי גם בלי סטיבן הוקינג, שגם הוא – אם יורשה לי לומר – מצא דרך שלא מהעולם הזה לבטא את אנושיותו. או שאולי נכון לומר שהדרך שלו היא כן מהעולם הזה, רק שהעולם הזה כל כך מלא צורות חדשות והרזולוציה הולכת ונהיית צפופה וגבוהה, שצריך מעבד מיוחד (עדיף בדמות מורה טוב, שנבחר/ה בקפידה) כדי לסנן את הררי האינפורמציה.

אפילו האקדמיה האפיפיורית למדע קיימה בשבוע שעבר במצפה הכוכבים של הוותיקן ברומא כנס בנושא אסטרוביולוגיה, כלומר חקר החיים בכוכבים אחרים, שבו השתתפו מדענים ואנשי דת.
אם יש או אין אלוהים – כמו תמיד, זו נשארת שאלה פתוחה..

מה שאני רוצה לומר הוא, שהשיח הגלקטי מתפתח מהשוליים למרכז. מה שמזכיר לי שאיפשהו ב- 1996, שרק התחילו הפלאפונים, פתאום היתה לי מחשבה: מה אם יום אחד בבת אחת כל הטלפונים הניידים יצלצלו, ועל הקו יופיע צליל מסתורי, שיפעיל אצל מי שענה איזה זיכרון עתידי? פשוט צליל. לא מילים. לא מסר מנוסח בצורה מילולית. היום כבר נראה לי יותר סביר שאם הם קיימים אז הם יצרו קשר דרך פייסבוק, שגם הוא משתנה במהירות חללית מיום ליום.

ואצלי בבית שקט. ובאוטו מתנגן פט' מתיני עם דיסק רגוע של מוזיקת לילה. אינסייד אאוט לתוך ומחוץ לזרם המהיר.
בשבילי, יצירת בועה שקטה היא כבר לא מותרות. היא כורח מציאות.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “מחשבות לא מעובדות לבוקר יום ראשון”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close