כללי

מחשבות סתוויות2

סתיו. כמו תו נעים מתנגן לו אחרי הקיץ החם. ועוד לא יודע עם העונה הזאת כ"כ אהובה עלי בגלל שזו התקופה הכי רחוקה שיש מהקיץ… (ולמה אי אפשר כל שנה, כמו הדובים רק להפך, ללכת לישון באיזו מערה קרירה ב-1 ליולי ולהתעורר בסתיו). ואולי אני שמח כי כל הליגות של הספורט מתחילות ואולי כי אין חגים משפחתיים… כיף לקבל טעימות של קיץ וחורף ואביב, יום חם ויומיים גשם, קצת רוח ולפתע הכול עומד – מתאים למצבים המשתנים של החיים, כאילו נותן זמן לעכל.

כל הגינה שלנו מכוסה עלים. מביט רגע על השילוב של עלים ישנים וחדשים, צבעוניים ומקומטים. אחד שנראה לו שייך. שניים משולבי עלעלים. מניח קרוב את המגרפה עם תזכורת לגרף לפני שתשוב לה הרוח.

עוד משהו לעשות. עשיתי היום רשימה זריזה של כל מה שיש לי לעשות השבוע – לפני החורף, לפני הלידה המתקרבת, לפני שאתחבא ממשימות ומסופות רגשיות. רשימה אינסופית. צריך לתעדף. ולהיזהר מ"מחר-כך" כי לחורף יש נטייה להפתיע למרות שאמרו בתחזית…

אתמול בערב שמתי גרביים ומכנס ארוך פעם ראשונה אחרי הרבה זמן (מבחירה, לא כשאני צריך להתחפש לעבודה). משעשע איך שכיף להתלבש חם בפעם הראשונה, כאילו פיסות עור התגעגעו למגע של הבד ובאביב כ"כ נהנות להיחשף שוב לאור השמש. ואיך בחורף כשיוצאת לה השמש כ"כ נהנים ממנה, זאת שבקיץ שורפת וחמה מדי – הכול עניין של עונת ראיה.

ופרי ההדר מטפטפים להם אל השייקים של הבוקר, טיפות המים על תפוז עסיסי ורוח ששורקת לה ששש…תות. נפרד מפרות הקיץ. פעם היה קל להתגעגע. היום אפשר למצוא כמעט הכול בחממות. ומהקפאה. בעתיד בטח נוכל להזמין אבטיח באמצע החורף ואשכולית באמצע הקיץ. קוראים לזה קדמה וטכנולוגיה. אני מעדיף את הציפיה והגעגוע.

הראה עוד

3 thoughts on “מחשבות סתוויות2”

כתיבת תגובה

Close