אמנות ועיצובטורים אישייםטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

מילה משלך – סדנאות לכתיבה יוצרת

מילה משלך – סדנאות לכתיבה יוצרת

שלום.

שמי חמוטל גורן, אני כותבת, מקימת "מילה משלך" סדנאות לכתיבה יוצרת והוצאה לאור, בעלת תואר ראשון בתיאטרון ובפילוסופיה, מטפלת בדרמה ומורה. רציתי להציע סדנאות לכתיבה יוצרת בהנחייתי, וכן ליידע אתכן ואתכם על קיומו של ספר שכתבתי.

סדנאות הכתיבה

הסדנאות מיועדות לכל מי שחש/ה צורך לכתוב, להתבטא במילים, להעלות רגשות ורעיונות אל הכתב, ולגבש אותם לטקסט.

בסדנאות תרגילי כתיבה (את רובם המכריע כתבתי בעצמי) שמטרתם לגרות את הדמיון ואת הכתיבה. חלק מהתרגילים מתבססים על לימוד תכנים ספרותיים ויישומם, ואחרים משלבים בין רעיונות שונים ויצירתיים של המשתתפות והמשתתפים בסדנא.

הסדנאות מתקיימות בקבוצות קטנות, ובאווירה טובה ומעודדת.

מילה משלך

סדנת סיפור קצר

סדנא שמטרתה לכתוב סיפור קצר. השעורים ישלבו היכרות עם תכנים ספרותיים ותרגילי כתיבה. הכוונה היא לתת תרגילים שיגרמו לכתוב, יגרמו לרעיונות ולדמויות לקרום עור וגידים, יהוו מעין איסוף חומרים והבאתם-יצירתם מבפנים החוצה, ובהמשך הסדנא ניקח את החומרים האלה ונגבש אותם לסיפור.

זו סדנא רצינית, עשירה בטקסטים ובתכנים, הזדמנות לעבוד על סיפור אחד לאורך תקופה, לקבל עליו פידבקים, ולהעמיק בו.

משך הסדנא: 12 מפגשים, החל מיום ו' 5.11.10 בין השעות 9:00 – 12:00 בבוקר, בקיבוץ ברקאי. עלות 1200 ₪ (מפגש ראשון נסיון 100 ₪).

סדנת היכרות

סדנא המיועדת למי שרוצה לכתוב לשם הנאה ו/או לשם השראה, להתבטא ולהקשיב לאחרות ולאחרים. בכל מפגש יש התנסות בסוג אחר של כתיבה, סגנון או תכנים.

נושאי המפגשים: לכתוב כילדות וילדים, סיפור מתגלגל בין גופים, שירה יפנית, תמונות מהאלבום, תבניות חריזה, חלומות, תנ"ך – רבדי שפה, סיום – כתיבה על כתיבה.

זו סדנא קצרה, כייפית, מעוררת השראה, מגוונת, עם תרגילים יצירתיים, ואנשים מקסימים (תמיד מגיעים אלי אנשים מקסימים…) כדאי לעשות את הצעד.

משך הסדנא: 8 מפגשים, החל מיום ג' 9.11.10 בין השעות 9:00 – 12:00 בבוקר, בקיבוץ ברקאי. עלות 800 ₪ (מפגש ראשון נסיון 100 ₪).

סדנא לכתיבת ביוגרפיה

סדנא המיועדת למי שרוצה לכתוב ביוגרפיה. אפשרי גם לילדים (בוגרים) ביחד עם הוריהם. בסדנא נכתוב פרקים מתוך סיפורי החיים של המשתתפות והמשתתפים, נשמע סיפורים אחרים, ונקבץ הכל לטקסט של ספר. אם תרצו תוכלו לקחת את זה הלאה להוצאת ספרים, יש הוצאות המתמחות בכך, ולהוציא ספר עבורכם או עבור יקיריכם.

משך הסדנא: 12 מפגשים, החל מיום ג' 18.1.11 בין השעות 9:00 – 12:00 בבוקר, בקיבוץ ברקאי. עלות 1200 ₪ (מפגש ראשון נסיון 100 ₪).

סדנאות חד פעמיות

יש מגוון סדנאות חד פעמיות – סדנאות בהשראת החודש (מתקיימות פעם אחת בכל חודש עברי), סדנאות כתיבה בטבע (ים, מדבר, ירוק) סדנאות כתיבה בבית קפה, שעת סיפור למבוגרים, ועוד.

הסדנא הקרובה – סדנא בהשראת חודש חשוון, ביום ו' 29.10.10 בין השעות 9:00 – 12:00 בבוקר, בקיבוץ ברקאי. עלות 100 ₪.

כמה מילים על דרכי כמנחה

הקמתי את "מילה משלך" בספטמבר 2008. הרעיון ההתחלתי היה להעביר סדנאות ללא שיפוט וביקורת, שמאפשרות לכתוב, מאפשרות לך להכיר את קולך. בשנה הראשונה העברתי סדנא מתמשכת, שכל שעור בה היה בנושא אחר, ומטרתה לאפשר לכתוב, ויחד עמה גם סדנאות חד פעמיות בעלות עקרון דומה.

על אף שהסדנאות היו טובות והביאו לי אושר רב, הרגשתי כל הזמן שעדיין חסר דבר. אנשים שהשתתפו בסדנא אהבו את היצירתיות והמרחב שבה, אך שוב ושוב ביקשו לקבל ביקורת עמוקה יותר.

לאחר שנה ישבתי לחשוב על הסדנאות, ושאלתי את עצמי – מה אני הייתי מבקשת מסדנת כתיבה. ותשובתי לעצמי היתה – סדנא שתעזור לי לכתוב סיפור. התשובה מעט הפחידה אותי, כי כמנחה יש בה אחריות רבה בהרבה מאשר הסדנאות שהיו עד אז, אבל הלכתי איתה ובניתי את סדנת סיפור קצר.

ולמרבה הפלא, מה שלכאורה נראה קשה, היה הקל והנכון ביותר. בניתי תרגילים שמתבססים על תורת הספרות, מה שהביא לי תכנים רבים ומעניינים לתוך הסדנא, וחשוב מזה הביא דרכי התייחסות מעמיקות יותר אל הטקסטים שנכתבו בסדנא.

ראיתי שכאשר אדם כותב טקסט שהולך להפוך לסיפור, יש המון מקום להעמיק בו, אפשר להתייחס אל עיצוב ואפיון הדמויות, מבנה הסיפור, העלילה, אופן הכתיבה ועוד. זה תהליך דינאמי, והוא מיטיב עם הכותבת והמנחה כאחד. כאשר מושקעת עבודה בטקסט אז גם למנחה יש יותר מה לומר עליו, מאשר על טקסט שנכתב בעשר דקות ללא הקשר ברור. הרגשתי שסדנא זו מוציאה ממני את המיטב, ושסוף סוף אני יכולה להציע בלב שלם את הדבר האמיתי.

אך לא זנחתי גם את הדבר האמיתי השני – ומתוך השעורים הטובים ביותר של הסדנא המתמשכת בניתי את סדנת היכרות. בה אין עבודה על טקסט אחד, אך יש בה גיוון, עושר וכיף.

כך שכיום כמנחה יש לי את הסדנאות הפותחות והמאפשרות, ואת הסדנא המעמיקה והממוקדת. ומתוך כך אני ממשיכה ומתפתחת.

הסדנאות מתקיימות בקיבוץ ברקאי (10 דקות מפרדס חנה, צמוד לכביש 6).

אשמח מאוד לראותכן ולראותכם !

מוזמנות ומוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלי, אני שולחת בכל שבוע מכתב ושיר. ההצטרפות היא דרך דף "הרשמה" באתר שלי. לחצו כאן למעבר לדף "ארועי החודש" – למידע על סדנאות נפתחות, תאריכים ושעות, וכאן לדף "המלצות", אם תרצו לקרוא דברים שכתבו משתתפות ומשתתפים בסדנאות קודמות.

כוהנת מין – ספר שכתבתי

"כוהנת מין" הוא מחזה שכתבתי, העוסק בבעיה שאין עליה, לדעתי, מספיק דיון בארץ – הנורמה בשוק הפנויים והפנויות, לפיה הסקס מגיע הרבה לפני שנוצרים קשר, אמון ואהבה. נורמה שקשה לאנשים רבים, ומעידה על בעיה עמוקה יותר בקשר שבין בני האדם בתקופתנו. הוצאתי את המחזה כספר, בהוצאת "מילה משלך", והוא נמכר ברשתות סטימצקי, צומת ספרים וחנויות ספרים נוספות.

יש לי הרבה מה לכתוב על תהליך הכתיבה של המחזה, והמסע אשר עברתי עמו, אבל זה כבר עניין לפוסט אחר. מה גם שהמסע רק בתחילתו. קצת מוזר לומר זאת על משהו שהתחלתי לכתוב לפני ארבע שנים, ושעברתי איתו כבר כל כך הרבה תחנות. מצד אחד ההרגשה היא שזה הרבה, מצד שני ההרגשה שזו לגמרי התחלה.

אז…

המשך יבוא.

לקריאת חמש התמונות הראשונות של המחזה לחצו כאן.
אני מצרפת גם קישור
למאמר של דבורה לדרמן דניאלי על המחזה באתר סלונה.
ולראיון באתר
"היקום של אלי אשד".

אשמח להכיר אתכם, אתכן, לקרוא ולפגוש את הסיפורים אשר רוצים לצאת מכם ומכן.

מוזמנות ומוזמנים לסדנאות !

להתראות,

בברכה, חמוטל.

054-8083800

Hamutal.goren@gmail.com

www.mila4me.co.il

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “מילה משלך – סדנאות לכתיבה יוצרת”

  1. נפתחת סדנת היכרות בקיבוץ ברקאי, יום שישי 28.1.11 בין 9:00 – 12:00
    השעור הראשון שעור נסיון ועולה 100 ש"ח. הסדנא כולה 8 מפגשים.
    אשמח לראותכם ולראותכן !

    מצרפת קישור לראיון איתי בערוץ 10 על ספרי כוהנת מין http://www.youtube.com/watch?v=yRUJOcI9bUo

    שבוע טוב !

כתיבת תגובה

Close