ילדיםמציאותנשיםשיטוטים

מכון יופי, אמיתי

קפצתי לבקר את גלו גלו, ובדרך החוצה, על משקוף הדלת של הבנות, היה שלט: מכון יופי שביב.
בחדר ישבה מאחורי שולחן מוקפד, נעמי.
כמו בסט תיאטרון שקט ומזמין.
תוך רגע השתנה לי המסלול.
כמה שנים עברו מאז שהתמסרתי לקבל טיפול במאפֵּרה של נעמי? יותר מחמש. מאז ראשית ימי בית אחד עם כביש באמצע. והנה הזדמנות. כמכושפת ניגשתי והתיישבתי מאחורי השולחן.

מה תרצי? היא שואלת בחגיגיות. עכשיו היא כבר בת תשע.
שיערה אסוף בקליפס מיוחד. על צווארה הענוג מחרוזת פנינים.

מה את מציעה?
לק ברגלים, לק בידיים, איפור, תסרוקת, מה שאת רוצה. ואפשר גם את הכל.
בא לי להתמסר לידיה המאפרות, אבל אני ממהרת להורים שלי ולא רוצה לבוא מצובעת.  בוחרת לק לרגליים.
במלוא הרצינות היא מוציאה מתחת לשולחן קופסת עץ ובה לקים בצבעים שונים. אני מתלבטת. אמא שלה מוסיפה אחד סגול בהיר מהמם. את זה.

היא מתנצלת מראש שהיא לא כל כך מנוסה בלק, כולה שמה אולי איזה חמש פעמים. מזמינה אותי להניח רגל על דף לבן על השולחן המסודר, ומתחילה למרוח לק בריכוז.
איזה יופי.

ומה תרצי עכשיו?
בעיקרון ללכת לפגישה שלי אבל.. אני לא מסוגלת לזוז מהילדה שיושבת מולי בריכוז של טיפת טל. מידיה המרפאות, הדומות כל כך לידיים של אמא שלה.
עכשיו לק בידיים.
שוב היא מוציאה את הקופסה. אני בוחרת משהו בהיר. שכבה אחת או שתיים? אחת. רק רגע, היא תולשת ד מפנקס קטן ורושמת בו את הפעולות שעשינו עד כה, ונועצת אותו על מיניאטורה מחודדת של פסל שפעם קיבלה מסבתא. סדר שיהיה פה.

אחרי זה נגררתי גם לגלוס שקוף ולתסרוקת קלה, ורגע לפני שקפצתי ראש גם לפלטת הצלליות עצרתי. והיא סיכמה את כל הפעולות על הדף הקטן וארזה לי שי ממכון היופי: שקית צבעונית עם שקף של פרפר ושני מכתבי אהבה.
ילדה אהובה שכזאתי בת תשע וכמה ימים.

https://www.medreviews.co.il/provider/dr-hollander-liora

הראה עוד

17 thoughts on “מכון יופי, אמיתי”

  1. אחחח. באמת כולכן! מתאפקת לא להקפיץ את שלי בת ה 9 מהמיטה לראות את החברה שלה במכון. כי גם ככה בחופש שעות שינה מ א ו ח ר ו ת. כיף שבלי לשים לב תיכף נגמר.
    ורוניתה, באמת שאין עלייך בקטעים האלה וזה באמת לא מובן מאליו.

  2. באמת היתה מוטרדת, בעלת המכון, מה יהיה עכשיו, אחרי שהתפרסמה במושבה חופשית, עם הקליינטורה שתנהר. אי אפשר לעשות את זה בבית נטוש, היא אומרת, כל בית שייך למישהו. תתחילי כאן, אמרתי לה. כמו כולם. אחר כך נראה.

  3. ועוד דבר אחד מיני הרבה שיש לי להגיד: זה לא מובן מאליו הסקרנות והסבלנות שלך לסטות מהמסלול ולשקוע רגע במערת פיות… אנחנו המבוגרים עם החום וביבי והמינוס וההתפתחות הרוחנית והאללה והדוניה והילדים בחופש – ואיפה הפסנסיה…

כתיבת תגובה

Close