גם וגםוידאוטיפוליםילדיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

מכללת שילובים מזמינה

מכללת שילובים הוקמה מתוך האמונה, כי כוחו של הטבע בתהליך הריפוי ובהתפתחות האדם יכול לחולל פלאים.
המכללה החלה עם תחום הסוסים – המכללה ללימודי הסוס, והתרחבה לתחום הכלבים – כלביית שילובים. שני המרכזים פועלים הן בטיפול והן בהכשרת מטפלים.

חוות הבית של מכללת שילובים ממוקמת בביה"ס החקלאי פרדס חנה, על שטח של יותר מ 20 דונם. בחווה ניתן למצוא מרכז גדול לרכיבה טיפולית המוכר ומסובסד ע"י כל קופות החולים. המרכז הכולל שטחי רכיבה מיוחדים המתאימים למטרות הטיפול, רמפה בטיחותית ועוד. כמו כן, תמצאו את מגרשי אימונים, אחד מהמנג'ים הגדולים בארץ לרכיבה ספורטיבית, מנג' מקורה, מתקן אילוף (ראונד-פן), מרעה גדול לרווחת הסוסים, אולם הרצאות מרווח ותאים שנבנו עפ"י תקנים אירופאים.
הייחוד של המכללה ללמודי הסוס הוא בנקודת המפגש בין סגנונות הרכיבה הראשיים – רכיבה בסגנון מערבי ואולימפי תחת הדגשים של רוח ה"הקשבה לסוסים". בחוות מתקיימים שיעורי רכיבה לכל רמות הרוכבים – מרכיבה התפתחותית לקטנטנים ורוכבים מתחילים בכל הגילאים ועד להסמכה מקצועית בקורסי המדריכים והמטפלים.

הסוס הינו בעל חיים מופלא ורגיש מאין כמוהו ולכן התקשורת עמו מפתחת את האינטליגנציה הרגשית אצל האדם. הסוס כחיית עדר ממשילה את המבנה החברתי בו אנו חיים, את המעמדות והתקשורת הבלתי מילולית. לכן צפייה ואינטראקציה מודרכת עם סוסים בעדר הופכת למראה, מבעדה משתקף הפרט או הקבוצה המתבוננים בו. היתרון בסוס כפלטפורמה להתפתחות, טמון בעובדה שבעת הרכיבה עלינו לחבר את שלושת המישורים: פיזי (מוטורי), מחשבתי (קוגניטיבי) ורגשי, אותם מימדים שעלינו לשלב בעצם ההתנהלות שלנו בחיי היומיום. בנוסף, הסוס משקף לנו בו ברגע האם הצלחנו בחיבור בין שלושת המישורים, שכן אם לא, הסוס מסרב לבצע את מבוקשנו. ההתבוננות הישירה בתגובותיו של הסוס לבקשותינו מלמדת ומשפרת את תפקודנו בחיי היום יום.

שיטת האילוף הייחודית במכללה ללימודי הסוס היא שיטת ה"הקשבה לסוסים". שיטה זו נבנתה מתוך הבנת שפת הסוס והדינאמיקה בחיי העדר. עקרונותיה הבסיסיים הינם צמצום מוקדי האלימות ברכיבה, רכיבה ללא מושכות ברמות הגבוהות וטיפול בסוסים טראומטיים. "שיטת ההקשבה", זוהי שיטת אילוף קרה, חינוכית והומאנית המושתתת על למידה, סבלנות וסובלנות הנושקת גם בחיי היומיום של כל רוכב. הצוות, המדריכים, התלמידים והמטופלים לומדים להשתמש בשפתו של הסוס ומתוך הבנת צורת מחשבתו לעבוד עימו. דרך שימוש בשפתו, הסוס הופך להיות חבר המחפש את שיתוף הפעולה עם הרוכב ללא שיפוטיות או ביקורתיות ובצורה הרמונית ושלווה פותח צוהר לסוגי טיפול בצורה קצת אחרת. יסודות אלו, עליהם מושתתת המכללה ללימודי הסוס, מושכים אליה תלמידים רבים לצד אנשי חינוך המעוניינים שרוח השיטה תנשב במוסדותיהם.

בראש המכללה עומד ד"ר דן כרמלי, וטרינר סוסים והומאופת קלאסי, לצידו מנהל המכללה מר עומר גרינבוים מפתח שיטת ההקשבה לסוסים. בראש הכלביה עומד ינון קיטאי, ממפתחי התחום הייחודי של טיפול וסיוע בעזרת כלבים בארץ. איתם בדרך – צוות הנהלה מיומן, מדריכים מקצועיים וצוות מתנדבים גדול, אשר מעניקים למכללה תחושת משפחה גדולה ואוהבת שמוכנה לקבל לשורותיה כל תלמיד, מטופל וסטודנט בזרועות פתוחות.

אתם מוזמנים ליום פתוח
מכללת שילובים עורכת בכל שבוע יום פתוח לכלל החוגים והשיעורים הנערכים בחווה ובכלבייה. בימים הפתוחים יש אפשרות להתנסות חווייתית בכל הפעילויות אשר מקיימת המכללה, וזאת על מנת שכל אחד ואחת יוכלו לבוא, ליהנות ולהתרשם. הימים הפתוחים מתקיימים בימי שישי בבוקר, ואתם מוזמנים!
לפרטים נוספים
אנא פנו לרכזת המכללה, לילך זילברמן, טל': 054-2321791 | אימייל

הכלבייה הטיפולית שילובים:
בכלבייה הטיפולית שילובים חיים 20 מטפלים קטנים ושעירים ההולכים על ארבע. חלק מהטיפולים נעשה בכלבייה המטופחת שנמצאת במתחם המכללה, וחלק אחר מתקיים בעזרת שתי ניידות שירות, אשר מגיעות למטופלים בכל רחבי הארץ ומעניקות את מירב תשומת הלב לאלה שנבצר מהם להגיע.

אילוף כלבים:
לא פעם אנו נתקלים במצבים בהם בני הבית מנסים להעביר מסר לכלבם והכלב מבין דווקא מסר הפוך. אילוף כלבים הינו למעשה תהליך של יצירת שפה משותפת ותקשורת נכונה בין הבעלים לכלב, המבוססת על חיזוקים חיוביים. כלב מאולף הוא כלב מאושר יותר, שמבין את מיקומו במסגרת המשפחתית ונעים יותר לסביבה. לקריאה מורחבת על אפשרויות האילוף >>

חוגי אילוף: ילדים מאלפים כלבים
בכלבייה מתקיימים שיעורי אילוף לכלבים. המפגשים עם הכלבים הם אינטראקציה ייחודית שבה יכולים הילדים ליצור קשר משמעותי תוך מתן וקבלת אהבה. בחוג, הילדים ילמדו אילוף בסיסי ומתקדם, אילוף כלבי עבודה (כלבי משטרה, כלבי שירות וכדומה) ופעלולים. בנוסף, נצא לטיולים ועבודה בשטח.
בעזרת עבודה עם כלבים ניתן לעבוד ולשפר תחומים רבים כגון: בטחון עצמי, פיתוח מיומנויות תקשורת, מניעת אלימות, התמודדות עם תסכולים (לא תמיד הכלב מקשיב לי), שיפור יכולות קשב וריכוז ועוד. לקריאה מורחבת על סוגי הקורסים וההכשרות >>

פנסיון בריאותי:
כחלק משרותי הכלבייה תמצאו את הפנסיון הבריאותי ובו תאים גדולים ומרווחים. הכלבים השוהים בפנסיון משוחררים רוב שעות היום בחצר רחבה ונעימה, לכלבייה ווטרינר צמוד אשר נותן מענה מיידי לכל בעיה שעלולה להופיע, והכלבים ניזונים ממזון מובחר ומשפע של אהבה.

בשני המרכזים תוכלו למצוא קורסי הכשרה מקצועיים
בכלביית שילובים – קורסי מאלפי כלבים ומטפלים בעזרת כלבים. במכללה ללימודי הסוס – קורסי הכשרה למדריכי רכיבה מערבי ואולימפי, ומטפלים ברכיבה.
ועכשיו – לראשונה בישראל – קורס מורים ומטפלים ברכיבה משולב עם לימודים לתואר ראשון במכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה. לפרטים נוספים על המסלול >>

נשמח לפגוש אתכם ביום הפתוח, ובכל שאלה.

מכללת שילובים נמצאת בביה"ס החקלאי פרדס חנה | מזכירות המכללה: טל: 077-5601151 | רכזת המכללה: לילך זילברמן, טל': 054-2321791 | אימייל |  אתר המכללה ללימודי הסוס | אתר כלביית שילובים

תגיות
הראה עוד

1 thought on “מכללת שילובים מזמינה”

כתיבת תגובה

Close