זוגיות ומשפחהטיפוליםילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

מסע אמהוּתי

[מאת שיקמה יזרעאלי]

מגיל צעיר נמשכתי להילות, צבעים ואנרגיות, מודעות וריפוי פנימי. זה קסם לי וריתק אותי. כשהחלטתי להתחייב וללכת ללמוד לכמה שנים היה לי ברור הכיוון, הגעתי לרידמן ונרשמתי ללימודים של שלוש שנים במגמת "הילינג אנרגטי". למדתי על גוף האדם ומימדי הקיום הפזיולוגיים, הרגשיים, המנטליים והרוחניים שדרכם אנו חיים. על המפגש בין מטפל ומטופל. על חוסר איזון ועל חזרה לאיזון גוף ונפש, על ידי הילינג, שחזור גלגולים קודמים, עיסוי שוודי וטיפול באבני חן. בעיקבות התפתחותי כמטפלת בתחומים האלה נחשפתי לתחום הטיפול בצבעים והתחלתי ללמוד את תורת "האורה סומה", המתבוננת על האדם דרך צבעי הקשת. המפגש בין כל מקצועות הריפוי האלו יצר אצלי הסתכלות הוליסטית רחבה על עצמי ועל האדם העומד מולי. כשסיימתי את לימודי נכנסתי להריון והתחלתי תהליך מקביל ואישי, של הפיכתי לאם.

לפני הלידות שלי היו לי כל מיני סוגים של יחסים.
הייתי בת של, אחות של, אישה של וחברה של ולהפתעתי אחרי הלידה של בתי הבכורה שייה, חוויתי את עצמי רק – כאמא של.
החוויה הראשונית שלי הייתה ממש אבֶל, משמע פרידה עמוקה מכל מה שהיה לפני, מכל מה שראיתי, חשבתי, האמנתי וידעתי. הכל התנפץ והפך להיות מסע הישרדותי. הייתי מבולבלת, עם תחושת בדידות עצומה וכל מסעותי הראשוניים בתוך עולם האמהות הסתכמו, בלאכול, להאכיל, לישון ולהרדים, ובעיקר לדאוג ששתינו נחייה גם בשלוות נפש.

המפגש עם השינוי הזה בחיי, כשכל מה שהיה סביבי נישאר כפי שהוא ורק אני כמו עברתי לעולם אחר ולא מוכר, היה מאוד מטלטל עבורי. ובהמשך, פשוט איבדתי את עצמי לחודשים. עבר לו זמן מה ומצאתי בתוכי כוחות שהובילו אותי לריפוי והתעוררות אישית. זה היה תהליך של הבשלה וידיעת העצמי מחדש לצד הבשלתה של ביתי הרכה בתוך גוף ועולם חדש משל עצמה.

נכנסתי מאוד מהר שוב להריון וילדתי את אוריי, בני השני. הלידה שלו פתחה לי את הדלת לחיבור בין האמהות למקצוע, שם הבנתי שפני מכוונות לתמוך ברגעים האלו של אחרי לידה. לאחר הנחיית שתי קבוצות והעברת מפגשים רבים לאמהות, התמקצעתי ב"דיאדה" בקורס של הנחיית קבוצות וליווי אמהות אחרי לידה. כיום אני מטפלת הוליסטית, מנחה קבוצות ומפגשים לאמהות אחרי לידה ומלווה פרטנית אמהות בראשית דרכן.

מעגל אמהוּתי – האם שאני

הרגע הנפלא בו אישה הופכת לאם הוא אינטימי, מכונן ומשמעותי. כל אחת מתחברת למושג – אמא ברגע אחר. יש נשים שיודעות את זה בלידה, יש כאלו שמתחברות אליו ברגעים של הנקה, יש כאלו שמרגישות את זה ברגע הפרידה הראשונה מתינוקן הרך ויש כאלו שפתאום אחרי שנה. הזהות האמהית היא רב גונית, כל אחת מיוחדת במינה ולמרות זאת, יש חוט מקשר חזק פנימי ועמוק בחוויה הזו בין כולן.

בתקופה הראשונה אחרי לידה, כשרוב היום אתן נמצאות בבית עם התינוק, יש הזדמנות ראשונית אמיתית, לתת לזהות החדשה שלכן לרקום עור וגידים. זהו זמן היכרות עם התינוק, זמן היכרות מחודשת עם עצמכן ולמידת מלאכת האמהות, זמן לפגוש עוד אמהות – להזדהות ולתמוך אחת בשניה. זמן פנאי מיוחד שמאפשר ליצוק לתוכו תוכן מעשיר וחיוני עבורכן, כאמהות בתחילת דרכן. ולכן, זהו זמן קסם ייחודי, לגילוי מחדש של עצמכן בשילוב עם הזהות האמהית שלכן.

המתנה שאני מציעה לכן, היא המתנה שאני נותנת לעצמי. מקום להיות ביחד, לשתף, לשחרר את מה שמצטבר ביום יום, לראות את עצמינו, לראות גם אחרות, לנרמל את התחושות שלא הכרנו, ליצור ריפוי ורפיון בכל מפגש עם הנושאים של אמהות והורות ראשונית קשים ככל שיהיו, להיות כל אחת מי שהיא ומה שהיא במפגש עם השינוי המשמעותי שארע, המסב באופן טבעי גם אושר וגם עצבות, גם התרגשות וגם קושי, להיפתח לתהליך האינדיבידואלי והדרך האישית שכל אחת עוברת במפגש עם עצמה כאם, מבלי לשפוט ולתת לדעה חיצונית להשפיע עלינו.

אני מזמינה אותכן נשים אחרי לידה ראשונה, להצטרף למעגל, לזכות במקום וזמן עבורכן, לשבת עם התינוקות שלכן ועם אמהות אחרות שרק ילדו. לאפשר שיח פתוח, מתוך תוככן, שנותן מקום לקולות הלב והבטן, על גיבוש העצמי החדש כפי שאתן ממשיגות אותו. למצוא את הקירבה האישית והמיוחדת שלכן עם התינוקות שלכן, לתת מקום למילים שעוד לא אמרתן. לבוא לראות ולשמוע שכולן עוברות דברים חדשים, לא תמיד פשוטים, ליצור חברויות על בסיס חוויה משותפת ולהעזר בקבוצה ככוח המעצים כל אחת באהבה ובקבלה על מי שהיא.

שלכן,

שיקמה

הקבוצה הבאה נפתחת אחרי החגים, ביום ראשון ה- 6/11/11, ל -8 מפגשים עוקבים, בין השעות 10:00-11:30, ברח' החרובים 5 (בית ויצ"ו), פרדס חנה. מס המקומות מוגבל. לנרשמות מתנה לכבוד השנה החדשה – אבחון בצבעים על פי ה"אורה סומה". פרטים נוספים כאן ובטל': 052-5015436 | אימייל >

תגיות
הראה עוד

11 thoughts on “מסע אמהוּתי”

  1. וכמי שהיתה המורה שלך להנחיית אמהות לאחר לידה, יכולה להגיד שכל מי שתשתתף בקבוצות שלך תרוויח מנחה קשובה, חכמה, חמה ונוכחת. כזו שכל הצבעים בעולם נוכחים בקירבה והיא יודעת להביא אותם לקבוצה.מאחלת המשך דרך צלחה ויודעת שהיא תגיע. באהבה.מיכל.

כתיבת תגובה

Close