אמנות ועיצובסדנאות, קורסים, חוגים

מסע מבעד למילים

מסע מבעד למילים – סדנאות כתיבה בהנחיית יעל צבעוני

הסדנה הראשונה שפתחתי לפני חמש שנים הייתה בפרדס חנה. ומשם הכול נפתח. והנה עכשיו נפתחת כאן קבוצה חדשה. זה יקרה ביום חמישי, 27.5 בשעות 9:30-12:00 ויימשך 12 מפגשים. מסיימי הסדנה יוכלו להצטרף לחוגי הכתיבה הקבועים (עמיקם ותל אביב) ובכלל, למשפחה של כותבים ואנשים נפלאים. אפשר לבוא לטעום.
כבר כתבתי הרבה טקסטים כדי להציג את הסדנה, דיברתי עם הרבה אנשים בטלפון ויש לי את כל המילים המוכרות כדי לתמלל לכם את החוויה. אבל עכשיו לקראת הפוסט הזה במושבה חופשית בא לי לכתוב מילים קצת אחרות.

אי אפשר ללמוד לכתוב. ויחד עם זה, אפשר ללמוד. והרבה. השבוע איש אחד דיבר אתי בטלפון ואמר לי שהוא חושש לאבד את הייחודיות שלו, את החלק שבו שלא מחפש בחוץ מה לעשות, הוא פשוט יוצר. נכון, אמרתי לו, אני מכירה את הדילמה. אבל גם את המקום המיוחד הזה שהוא כל כך שלנו אפשר לפתוח לעוד כל כך הרבה מקומות ולא תמיד אנחנו יודעים את זה.

הרבה מאתנו כותבים. כותבים לעצמנו, כותבים ברכות, כותבים כשכואב. לא אכפת לנו מה יצא, אנחנו פשוט כותבים. לפעמים אנחנו כותבים מילים מפתיעות, לפעמים נדמה לנו שאנחנו כותבים במקום מוכר. לפעמים המילים אחרות, אבל החוויה דומה ואנחנו כמו כותבים במעגלים. אנחנו כל כך מזוהים עם הדמות הזאת שקוראים לה אני ועם הסיפור שלנו, עד שנקודת המבט שלנו מצטמצמת. אבל יש לנו הרבה יותר אפשרויות.

הסיפור שלנו, החיים שלנו, יכולים להתרחב כל עוד נדע מתי להתקרב ומתי להתרחק. מפתיע הרבה פעמים כמה הקרבה וההזדהות בעצם מרחיקים אותנו מעצמנו. לפעמים כשאני מתרחקת, אני רואה הרבה יותר ואז אני יכולה להתקרב, אבל אחרת. הסיפור שלי הוא הרבה יותר ממה שנדמה, הדמות הזאת שקוראים לה אני היא אינסופית. הסדנה היא מסע פנימה והחוצה אל הסיפור ומחוצה לו, היא אפשרות להרחיב אותו למקומות חדשים. היא אפשרות לגעת, לחשוף. לשחק בין דמיון ומציאות. וליהנות.

יצירה היא משחק. יצירה היא חופש.

איך זה הולך? קבוצה אינטימית של אנשים כמוני וכמוך יושבים יחד. כותבים, מקריאים (כשרוצים). מקשיבים. כשאני פוגשת אדם ברחוב, אני לא יודעת כמה הוא דומה לי, כמה הוא מיוחד. כשהסיפורים יוצאים החוצה הם נוגעים בנו ואנחנו מגלים את הסיפור האוניברסאלי שבתוך כל סיפור קטן. כן, אותו סיפור שחשבתי שהוא רק שלי.

ולומדים. ומקבלים כלים. ומודעות למילים הכתובות.

לפעמים זהו הזמן ללמוד, לקבל כלים. הכלים האלה יכולים להרחיב כל עוד אני יודעת מתי לשכוח אותם, לשים אותם בצד ולהיות בתוך החוויה.
קרבה וריחוק. הסיפור שלי. הסיפור שלך. הדמות שלי. הסיפור הגדול יותר. הלימוד. השכחה. המסגרת. המקום שאין בו מסגרות. המקום שאין בו מילים.

דרך המילים אנחנו בעצם אומרים לא מילים. אנחנו אוספים חוסר צורה לכדי צורה. נותנים לה שם, לפעמים שם משפחה. ובכך מייצרים חוויה שתהיה תמיד חדשה. חוויה שתוכל לגעת גם במישהו אחר.
אני מזמינה אותך למסע של הקשבה.
אליך.

מבעד למילים

רשימת הנושאים
כתיבה אינטואיטיבית
כתיבה בהשראת מוזיקה
כתיבת מכתבים
כתיבה מנקודת תצפית של ילד
גופי הכתיבה, מספרים ונקודות תצפית
תיאורים
חושים וטעמים
דיאלוגים
תמונות מספרות
לאסוף סיפורים – המציאות כחומר ליצירה
יצירת דמות ופיתוחה בעזרת סיפור בעל פה

איפה? כמה? מתי?
בפרדס חנה – ימי ה', 9:00-11:30. מפגש ראשון – 13.5.10.
בתל אביב – ימי ג', 18:00-20:30. מפגש ראשון – 4.5.10 (עוד ניתן להצטרף).
חוגי כותבים קבועים מתקיימים בתל אביב ועמיקם.

העלות – 1440 ₪ ל-12 מפגשים (בשישה תשלומים).
עלות המפגש הראשון – 120 ₪, בואו לטעום.

יעל צבעוני

עוד מבעד למילים
הנחיה אישית – ליווי תהליכי כתיבה ויצירה
שבתות של כתיבה לנשים
ימי כתיבה בטבע
סוף והתחלה – יום כתיבה בנושא מוות
*ניתן להצטרף דרך האתר לרשימת הדיוור ולקבל עדכונים שוטפים על הפעילויות.

יעל צבעוני
MA. כותבת ויוצרת כדרך חיים. מנחה סדנאות כתיבה 'מבעד למילים'. מלווה תהליכי כתיבה ויצירה. שותפה בספר 'חיים של אישה' ובהצגה 'אני רואה אותך'.

אשמח להיפגש וללוות אותך אליך, יעל
052-8881188 begin_of_the_skype_highlighting              052-8881188      end_of_the_skype_highlighting | אימייל | www.mi-la.co.il

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “מסע מבעד למילים”

  1. לפני קצת יותר משנתיים עשיתי את הקורס עם יעל. והוא מלווה אותי עד היום, גם האנשים שהיו שם ואזכור אותם תמיד ובמיוחד כל המילים שהתעופפו באויר ונחתו איכשהו מסודרות על הדף…מומלץ מאוד. אוהבת אותך יעלי. שלי מרכוס.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close