אינטרנטזוגיות ומשפחהמציאותסביבה וקהילה

מס הכנסה שלילי

לפני כמה ימים בצהריים, בזמן ההמתנה ששער בית הספר יפתח (ועל הדקות האלה אפשר לכתוב פוסט שלם) הגיעה מיכל עגני וסיפרה לקבוצת אמהות שמס הכנסה מחלק כסף לאמהות שכירות או עצמאיות שההכנסה החודשית שלהן בשנת המס לא עלתה על 5500 או 6000 ש"ח. שצריך לגשת לסניף הדואר עם תעודת זהות וצ'ק ולהגיש שם טופס, ואז במהלך החודשים הקרובים מס הכנסה יפקיד בחשבון סכום של עד 300 ש"ח בחודש.
האמת זה היה נשמע לי בדיוני. אבל מיכל דיווחה ממקור ראשון ואמין אז עשיתי כמה טלפונים, ביררתי באינטרנט והלכתי לדואר להגיש בקשה. וזה אכן ככה. תעודת זהות וצ'ק – שהפקידה בדואר העתיקה ממנו את פרטי החשבון שלי והחזירה כשהיא סיימה למלא את הטופס. ואגב, המענק מגיע לא רק לאמהות. באתר של מס הכנסה יש את כל הפרטים של הדבר הזה, שנקרא מס הכנסה שלילי – תכנית המיסים ההפוכה.

קראתי את המסמך הזה כמה פעמים ולמדתי את הדברים הבאים:
פרדס חנה-כרכור נחשבת "אזור שילוב" (ביחד עם עוד כמה ישובים בארץ) ותושביה זוכים להטבות מס.

אם אתם שכירים יש מצב שתקבלו את המענק יותר מהר וברור. אם אתם עצמאים ועומדים בקריטריונים – תקבלו את המענק, אבל גם יש מצב שמס הכנסה יתקזז איתכם על חובות ישנים.. זה מה שיפה ברשויות המס הישראליות: חובות של האזרח נשמרים ומחויבים רטרואקטיבית. חובות של המדינה לאזרח מתאפסות. לא דרשת את מה שמגיע לך – אופס, המתן תור ונסה בשנה הבאה.

מי שמגיש את הטופס עד 30/6/10 מזרז את קבלת המענק, אבל אפשר גם עד 30/9/10.
בקיצור – כל הפרטים כאן. ובטלפון 4954* או 1-222-4954

תודה מיכל.

תגיות
הראה עוד

9 thoughts on “מס הכנסה שלילי”

כתיבת תגובה

Close