ניו אייג'סביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגיםשיטוטים

מעגלי תנועה פרדס חנה כרכור

[מאת: תמר עדי]

מה הסיפור של כל הכיכרות בפרדס חנה, כרכור והסביבה?

תחושת הסחרור העדינה-נעימה שעולה מסיבוב לסיבוב, כמו כוס יין טוב בצהרי היום.
הספירה, הבלבול והספירה מחדש.
הוויכוח המנומס עם יושבי הרכב – אני ספרתי שלוש, אני ספרתי חמש – וזה עוד לפני שהזכרנו את ספירת היציאות של הג'י פי אס, שלנוכח מספר הכיכרות הבלתי הגיוני הזה גם המכשיר הכל יכול מאבד קצת פוקוס…

אז מה, זו רק אני התל אביבית שעוד לא התרגלה או שיש כאן עוד כמה שתוהים, כמוני, איך למען השם יש במקום כזה קטן כל כך הרבה כיכרות.

השאלה הרת הגורל הזאת ניתרה לחלל הסלון בשבת חורפית קסומה בבית עץ מפנק בעין עירון. כאחת שאוהבת לחפור בעניינים ברומו של עולם התחלתי לגלגל את העניין במוחי הקודח. ראיתם את הסרט "רשומון"? ברור. אז ברשומון, כמו בחיים, תלוי את מי שואלים.

ככר המושבייבס
[צילום: וויקישיתוף]

חבר היסטוריון (כל אחת צריכה חבר אחד כזה) סיפר לי שבעבר נהגו לנאום בכיכרות הללו. תושבי העיירה היו מתקבצים כל צאת שבת בימי הקיץ החמימים ונושאים עיניהם לאטרקציית הבידור המקומית התורנית. בכל כיכר נאם עסקן אחר בעניין אחר, היום הם כולם בעלי חנויות מכובדות במרכז המסחרי. תבליני חתוקה, מכירים?

ומה אומרים הגננים האנתרופוסופים באזור על התופעה? הם לוחשים שלכל דבר בטבע ישנו ריתמוס קבוע וך גם המעבר מכיכר לכיכר הוא בעל מקצב קבוע היוצר ששששקט עמוק בנפשו של הנהג הנחפז. עוד הם לחשו לי שאין צורך שהילדים יספרו את הכיכרות, שכן בעולם החלום, כמו שכולנו יודעים, אין מספרים…

חברה אחרת שבדיוק לומדת שיווק הסבירה לי שבכל השנים הללו שבפרדס חנה, כרכור, בינימינה והסביבה בנו להם עוד ועוד כיכרות זה היה על מנת להאט ולווסת את התנועה המסיבית שתזרום בבוא היום אל מתחם BIG שזה עתה נפתח בקול תרועה וסימני קריאה!!!

ההוא מהאשרם שקורא תחזיות של המאיה סיפר לי שמכיוון שהאזור כולו מאוכלס על ידי כמות בלתי מבוטלת של חסידי המאיה, התכנון הסופי הוא להגיע ל-260 כיכרות עד 2013, שזה ה-2012 החדש, וזה כולל את חדרה, העיר הגדולה.

הידיד מהתיכון שמתחזק בשנים האחרונות אמר לי שהרבי הסבבי שהוא לומד אצלו הסביר פעם כי אלוהים הוא עיגול שהמרכז שלו בכל מקום ושההיקף שלו בשום מקום. כמו כל טיעון של מתחזקים, כשהרבי מסביר את זה, זה נשמע הרבה יותר משכנע…הבטחתי לקפוץ לשיעור.

חברה אחרת שבדיוק לומדת ריקודי בטן ועפה פעם בשבוע על הפשטות שבאלוהות, בכלל לא מבינה מה השאלה. הכיכרות הללו, לטענתה, עוצבו בדיוק ובפשטות אלוהית כך שכל תושבי האזור יירגעו קצת… "אחותי, לאן בדיוק את ממהרת? תודי לספיריט שאת בכלל נוהגת ושיש לך רכב, תורידי רגל מהגז, תאטי, תביטי מעלה (!) נשמי עמוק, תעצרי לנגב חומוס או לחבק איזה עץ…"

ומה אני אומרת? אני אומרת שבפראפראזה על האמרה הנודעת של מרשל מקלוהן שהמדיום הוא המסר, אצלנו בפרדס חנה הכיכר היא המסר. היא הטומנת בחובה את כל האפשרויות להתבונן בעולם. זה נראה לכם מיקרי שבמקום כל כך קטן יש כל כך הרבה מעגלים? מעגלי נשים, מעגלי גברים, מעגלי מדורה, מעגלי לידה ומעגלי תנועה… שכחתי איזה מעגל? ועוד אני אומרת שהכיכרות הללו זו ברכה, לגוף ולנפש, החלקת ההגה בעדינות ימינה ושמאלה כל כמה מטרים מרככת ופותחת את חגורת הכתפיים ומכינה את הנהג לשיעור יוגה במושב אביאל. הרי לשם כולם נוסעים, לא? (-:

צ'אנדרה יוגההכותבת היא תמר עדי, מורה ליוגה ממושב אביאל. תמר הגיעה ממרכז צ'אנדרה יוגה בתל אביב. היא אמא של AMOR בת השנתיים, נשואה לאוהב שכטר, מרצה ומטפל ברפואה סינית. תמר מלמדת יוגה בתל אביב ובמושב אביאל, שם היא מתגוררת. כמו כן תמר מלמדת יוגה בסופי שבוע בטבע או יוגה עם ניקוי מיצים.

תמר חובבת שוקולד על כל סוגיו אך מקפידה שיהיה איכותי ומושקע. בסופ"ש האחרון של אפריל תתקיים במושב אביאל מכירה משולבת של שוקולד ובגדים יד שנייה. חלק מההכנסות ייתרמו לארגון "רוח נשית". מוזמנים באהבה.

תגיות
הראה עוד

11 thoughts on “מעגלי תנועה פרדס חנה כרכור”

  1. חזרתי מסופ"ש יוגה בערבה נטולת הכיכרות… התגעגעתי לאזור שלנו (אפשר אחרי שנתיים פה כבר לומר שלנו?) רק עכשיו ראיתי את התגובות פה. איזה דיון!!! תודה לכל מי שקרא והגיב. מוזמנים לבוא ולטעום מהשוקולד במהלך הסופ"ש הקרוב… יש לי גינה חביבה. ואני מחכה לכם ולעוד נקודות מבט על עניין הכיכרות…

  2. לפעמים אני מוצא שבחיים שלי חסרה איזו כיכר כזאת, שמצד אחד תאט את הקצב המטורף של החיים ומצד שני שכן תשאיר אותך חלק מהזרם…

    ואגב, אולי זה לא צירוף מקרים שמה שמסמל את המזון הכי בסיסי של האדם בא בתור כיכר?… 🙂

כתיבת תגובה

Close