השימושון

מערכות מקבילות

בחצי השנה האחרונה עברו לסביבה ליאור מן וציפי שמעוני מבית ונוס, הלה אשחר, דורית בר, תמר ברוש טובלי, כולן תלמידותיו ושותפותיו של שי טובלי בידע הקוסמי ובהפצתו. אני לא מכירה את שי באופן אישי, אבל קראתי את הביוגרפיה שלו בסקרנות. לא יודעת אם הוא מסוכן כמו שחלק מהאנשים אומר עליו או שהוא באמת עלה על משהו. בכל מקרה – הבנאדם בעשייה.

הטקסט הבא, שמדבר על שיטת ריפוי שטובלי עובד לפיה, העלה אצלי כמה שאלות מתבקשות. דיברתי על זה עם דורית בר, שענתה לי:

הספקות שעולים בך הם לגיטימיים, ולכן אני מזמינה אותך לבוא ולהעלות אותם ישירות מול שי במפגש. אני יכולה לומר לך שגם בתוכי היו ספקות, וגם בשי לפני שהתחלנו את הטיפול, אך מרגע שהחלו תוצאות להיראות – הספקות נושרים ונותרת המציאות הפשוטה והישירה.
אני יודעת שזה מאד מקובל לתפוס את שי כשנוי במחלוקת, וזו בחירתך אם כך תחליטי להציג אותו, בכל מקרה נשמח מאד מאד שתבואי לערב הזה ותשאלי את כל השאלות באופן ישיר, תחקרי איתו את כל הספקות, ותפגשי אנשים נוספים שמטופלים בשיטת רפואת המערכות המקבילות.

שלך בחום, דורית

אני לא אגיע בגלל התחייבות קודמת (תודה על ההזמנה!). מישרוצה לשמוע עוד מוזמן ביום חמישי הבא לבית ונוס, להיפגש עם האיש והתופעה. והנה מה שכתבה תמר ברוש – תלמידתו של שי טובלי, אם בתו, וחברת צוות בקליניקה של רפואת מערכות מקבילות:

אתה צריך רפואה חדשה

כתבה: תמר ברוש

כמה פעמים זה קרה לכם, שהרגשתם לא טוב, הלכתם לרופא של קופת חולים או אפילו למטפל אלטרנטיבי, ויצאתם מבואסים? אפילו שזמנית הטיפול שקבלתם הצליח, מתישהו הבעיה חזרה או לחלופין, אם לקחתם תרופות קונבנציונאליות, אז היו לכם תופעות לוואי מרגיזות שגרמו לכם להרגיש יותר חולים מבריאים?
כך הרגיש שי טובלי, המורה הרוחני שלי. שי סבל שנים רבות מבעיה כרונית מסוימת. ליוויתי אותו במשך השנים דרך המון מטפלים וגישות, גם במסגרת הרפואה המערבית וגם המסגרות אלטרנטיביות, אצל מטפלים ורופאים מן השורה הראשונה. חלקם לא עזרו בכלל וחלקם, היה נדמה, שעזרו זמנית, אבל הבעיה בתכלס לא נפתרה. יהיה זה מיותר לומר ששי חווה תסכול עמוק ובשלב מסוים כבר החליט "לקבל" בהכנעה את מצבו ופשוט לחיות איתו כמו שהוא, למרות חוסר הנוחות ועוגמת הנפש והכאבים שהיו כרוכים בכך.
במהלך השנה וחצי האחרונות, שי מעביר ידע בתחומים שונים ומגוונים במסגרת של מדיטציה עמוקה, אותה הוא מכנה תמסורת. הידע שמצביע על הצעד הבא באבולוציה האנושית בכל תחומי החיים, חובק תחומים כמו מערכות יחסים, מיניות, הורות, מוח חדש ויצירתיות, פסיכולוגיה חדשה ועוד. לפני מספר חודשים, נפתח בפני שי ידע חדש שנוגע לרפואה חדשה ושלמה. כאשר הוא היה שרוי במצב של מדיטציה עמוקה, התגלתה בפניו אבחנה מדויקת ויסודית של הבעיה ממנה סבל וגם שיטת טיפול הכוללת רכיבים הומיאופתים, רפואה סינית, צמחים ואבנים שמעולם לא שמע עליהם.

"הרפואה החדשה הופיעה בתוכי כתוצאה מחיפוש ממושך ואישי שלי אחר מרפא לבעיה כרונית שהייתה לי. לא משנה מה ניסיתי, שום דבר לא עבד. וכך, מצב זה דחף אותי להיכנס בסופו של דבר אל מעמקי האינטואיציה שלי ולהביא משם תשובה חדשה. במפתיע, הריפוי האישי שלי שחרר בעקבותיו נחשול כביר של ידע ושל חוכמה רפואית 'קוסמית', אשר מציע אבחון ופתרון לעשרות צורות של סבל גופני ונפשי".
לאחר תקופה של חודש, שי חווה הקלה משמעותית ביותר במצבו, ולאחר חודשיים ניתן לומר שהבעיה שממנה סבל כל כך הרבה שנים נעלמה.
במקביל שי החל לטפל בחברים קרובים והתחילה להתגלות שיטת רפואה שלמה ומורכבת, עם פילוסופיה חדשה. אנו מכנים שיטה זו בשם רפואת מערכות מקבילות ונפתחה קליניקה בראשותו של שי אשר מונה כבר למעלה מחמישים מטופלים.

רפואת מערכות מקבילות היא שיטת ריפוי המבוססת על עיקרון פשוט. עיקרון זה קובע שלכל אדם ואדם יש מערכות מקבילות בטבע, אשר יכולות לרפא אותו ממחלותיו הפיזיות והנפשיות ולהביא אותו לידי איזון מלא בגוף ובנפש. המערכת המקבילה הראשונה מכונה 'מערכת דומה', והיא נקראת כך מפני שהיא דומה בתכונותיה ובטבעה למבנה הנפשי והפיזי של אותו אדם. במערכת מקבילה דומה אנו משתמשים כדי 'להזכיר' לגוף ולנפש את מצבם הטבעי והמאוזן. זאת מכיוון שלעתים קרובות מבנה טיפוסי מסוים של אדם יוצא מכלל איזון או הופך למוקצן, האינטליגנציה הטבעית נפגמת, וכך נוצרת הפרעה נפשית או פיזית: היתרון הופך לחיסרון. למשל, טיפוס של 'אדמה' יכול לסבול ממערכת עיכול כבדה, דיכאונות ומשקל גוף מוגזם, או טיפוס של 'אש' יכול לסבול משפיכה מוקדמת, הליכה תכופה לשירותים ופעילות מוחית אינטנסיבית מדי. המערכת הדומה מלמדת את ה'אש' או את ה'אדמה' לפעול באיזון והרמוניה.

המערכת המקבילה השנייה מכונה 'מערכת משלימה' או 'מנוגדת'. זוהי מערכת הופכית לטיפוס המסוים, והיא תומכת בו בכך שהיא מעניקה לו את מה שאין לו. במערכת מנוגדת משתמשים כאשר רוצים להעניק לגוף אלמנט שחסר לו לשם איזון (למשל, טיפוס של 'אש' עשוי לרפא את עצמו באמצעות עולם ה'מים').
רפואת מערכות מקבילות אינה סותרת טיפול מערבי-קונבנציונאלי ויכולה לעבוד במקביל אליו. כך, למשל, חולה הצורך תרופות אינו צריך להפסיקן. הסיבה לכך היא שרפואה זו מתקשרת עם המערכת הכללית של האדם או עם האיבר הפגוע באמצעות 'תזכורת': היא מזכירה לגוף, לנפש או לאיבר, את מצבם האינטליגנטי הטבעי, ובכך משחררת אותם מתלות בתרופות וברופאים. למשל, כאשר המערכת המינית הסובלת מאימפוטנציה פוגשת במערכת מקבילה, דומה או מנוגדת, היא נזכרת אט אט במצב הרמוני, טבעי ובריא, וכך חוזרת לתפקוד מלא.

העיקרון העומד מאחורי רפואה זו הוא שלגוף האנושי אין אינטליגנציה מלאה ועצמאית משלו ולכן הוא חייב לתפקד כ'מערכת פתוחה' – כלומר, הגוף הינו חלק ממכלול של אינטראקציות ויחסי גומלין בטבע. לבדו, הוא עלול לאבד איזון ולפנות כנגד עצמו בצורות שונות של הרס עצמי. למעשה, לעתים קרובות המחלה הכרונית היא תוצאה של נתק מאותן מערכות מקבילות בעולם הטבעי. לכן, לעתים קרובות – בעיקר במצבים כרוניים – הוא זקוק לאינטליגנציה מבחוץ, אשר פועלת באופנים דומים או משלימים הרמוניים. כאשר הגוף מוזן באמצעות אינטליגנציה טבעית, הוא מקבל תמיכה באופן זמני עד שהוא 'עומד על רגליו' בכוחות עצמו.

חשוב להדגיש כי רפואה זו אינה תופשת את האדם כ"חולה", ולמעשה כלל אינה מתקשרת עם עולם המושגים של מחלה. רפואה זו מעוניינת לשנות את האדם מן היסוד, לחולל בו טרנספורמציה עמוקה בצורה כזאת שלא רק תביא לקץ המחלה או הבעיה של המטופל, אלא תכחיד כל אפשרות של הישנות המחלה, מכיוון שהיא מטפלת בגורמים העמוקים שבעטיים התפרצה המחלה או הופיעו הסימפטומים. כמו כן, חשוב להבין שרפואה זו עשויה לרפא בעקיפין בעיות שבכלל לא פניתם בשבילן לטיפול. זאת מאחר שמדובר בשיטה המזכירה למערכת כולה, פיזית ונפשית כאחת, התנהגות טבעית ובריאה. בשיטה זו, טיפול בסימפטום אחד עשוי להביא בעקבותיו לתגובת שרשרת חיובית ביתר חלקי המערכת.
משך זמן הטיפול במסגרת הקליניקה הוא כשלושה חודשים. כל מטופל צריך לקחת בחשבון שפתרונות עומק מן הסוג שרפואת מערכות מקבילות מציעה, אינם קורים בן לילה, ולכן על המטופל להתאזר בסבלנות. לפעמים יתכנו שינויים מקומיים מהירים מאוד, אבל תמיד צריך לזכור שהמחלה שהופיעה הייתה תמיד רק סימפטום, וכדי לשנות את המבנה האנרגטי והנפשי שהוא מקור הסימפטום חייבים להניע אותם ברמה עמוקה הרבה יותר.

ולסיום אצרף שיתוף של האחד המטופלים בקליניקה שחווה הצלחה רבה בטיפול:
"במשך שלוש עשרה שנים ליוותה את חיי כצל בעיה כרונית במערכת המינית. הסימפטומים של בעיה זו כללו כאבים ועומס בחיץ הנקבים שהתבטאו בקושי לעמוד, שפיכות זרע לא רצוניות בלילה ושפיכה מוקדמת ביחסי מין. אין שיטה או גישה שלא ניסיתי במהלך אותן שלוש עשרה שנים חשוכות: אורולוגים בבתי חולים וטנטרה טאואיסטית, תרופות נוגדות דיכאון ומשחות מאלחשות, הומיאופתיה ורפואה סינית, שחזור גלגולים וצמחי מרפא… ניסיתי לטפל בזה פסיכולוגית ואז פיזית ואז שוב פסיכולוגית ושוב פיזית, ושום דבר לא הביא אותי לריפוי ממשי. אני מודה שנוצרה בתוכי ציניות כה רבה ביחס לסיכוי להירפא שלא באמת האמנתי שהפעם זה עשוי לעבוד. אבל התוצאות היו פלאיות: בדיוק כפי שהובטח, תוך שבועיים בלבד מרגע תחילת הטיפול המערכת המינית 'נזכרה' במצב הטבעי שלה והחלה להשתנות באופן דרמטי. מאז, מיום ליום, אני חווה את עצמי בריא מאי פעם, שמח מאי פעם ועם מערכת מינית חזקה וטובה. והדבר הכי לא צפוי היה לגלות שבעיות נוספות – במערכת העיכול וגם ברמה הנפשית – התפוגגו יחד עם אותה בעיה".

– – –

ביום חמישי 21/2/08 בשעה 20:30 בערב יקיימו שי טובלי ושותפו אילון לסטר ערב פתוח בנושא של רפואת מערכות מקבילות בה תוכלו לשמוע עוד על השיטה ולשאול כל שאלה שתרצו. המפגש ללא תשלום. הערב יתקיים בבית ונוס, רחוב הדקלים 26 פרדס חנה. לפרטים נוספים: יהודית 054.4947953 או באימייל של דורית בר
לאתר של שי.

הראה עוד
Close