טורים אישייםטיפוליםכתיבה פרטיתמהעולםמציאותניו אייג'סביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגיםשיטוטים

מעשה בגוף, רגשות ועדר באפלו

יוגה בפרדסלפני אחת עשרה שנה יצאתי למסע הראשון שלי בהודו.
תכלס, לא ידעתי כלום – לא על הודו, לא על הודים ובטח שלא על עצמי.
אפילו לא באמת ידעתי להגיד לעצמי למה אני נוסעת, אבל בעצם גם לא ידעתי לשאול את השאלה הזאת, ככה שלא התעוררו בעיות מיוחדות בעניין.
אחרי חמישה חודשים, עשרה קלקולי קיבה ושבע מנות אנטיביוטיקה, הרגשתי כבר בבית. הכרתי את הקצב של הדברים, את הריח שלהם, ואת הדרך לצעוד ברחוב מרכזי בלי להיקבר תחת חבורת ילדים שמנסים לגרום לי לקנות משהו.
הייתי שייכת.
כשהסתיים לו חודש של חגיגות בגואה, החלטנו בן זוגי ואני להתגלגל למקום רגוע יותר ונסענו להאמפי, שאז הייתה עדיין עיירה קטנה וחמודה, מוקפת בהרבה טבע מרהיב.
הגענו בלילה והתעוררנו לתוך בוקר חמים ובהיר. האמפי עטפה אותנו בפסטורליה הקיטשית שלה, ומיד התעורר בנו רצון לצאת לטיול. שכרנו אופניים חלודות והתחלנו לדווש.
השבילים היו בתוליים, השמיים כחולים, הרוח ליטפה והכל זהר ונצץ כמו בחלום.
הדרך עברה לסירוגין בתוך ישובים קטנטנים, שכל אחד מהם מנה בקתות ספורות ובאר מים. התושבים הבוגרים התבוננו בנו במבטים סקרניים והילדים נופפו וקראו לנו בשמחה.
עד כאן מושלם, לא?
בשלב מסוים התחשק לי להאיץ, והתקדמתי בשביל לבדי. בהמשך הדרך נגלה כפר קטן, ובדרך אליו התנהלה בכבדות קבוצת באפלו שהונחתה על ידי הרועה שלה.
את הבאפלו רואים לא מעט בדרום הודו. זאת בהמת משא ועבודה נפוצה, והמראה הפרהיסטורי שלה מעורר יראה במתבונן.
ירדתי עם האופנים מהשביל ועקפתי את העדר. כשחזרתי לשביל כבר הייתי ממש בתוך הכפר ואז שמעתי את השריקה של בן זוגי, שגרמה לי להפנות את הראש אחורנית, ולראות את המראה שנצרב בזכרוני עד היום-
עדר של באפלו, שחור וכבד, מעלה עננים של אבק ברגליו ושועט לעברי.

Freeze.

ברגע אחד השתנה הכל. הפעולות עברו לאוטומט ומשהו גרם לי לזרוק את האופנים ולרוץ לצד הדרך, לעמוד קפואה ולראות את העדר ממשיך לדהור קדימה, דורס את האופניים שלי, בלי בכלל להסיט את מבטו אלי. לכי תביני מה עובר בראש של באפלו שגורם לו להתחיל לרוץ.
העדר התרחק, הסכנה חלפה, האופניים לא היו טוטאל לוס, בן זוגי הגיע מתנשף כדי לגלות שלא קרה לי כלום, והכל היה בסדר.
הכל?
עמדתי, ואז ישבתי, קפואה.
לא מתנשפת, לא בוכה, לא צוחקת, לא מרגישה. קפואה.
מישהו מהכפר הגיש לי כוס מים אבל היד רעדה מדי כדי להחזיק בלי שהמים ישפכו.
חבורה של ילדים מצחקקים התגודדה סביבי לראות את המחזה.
ואני נשארתי קפואה.
הגוף החזיק בתוכו משהו ולא רצה, או לא היה מסוגל לשחרר. למרות שהסכנה חלפה, ולמרות שבעצם יכולנו לעלות שוב על האופניים ולהמשיך ליהנות מהרוח והנופים.
אחרי כמה ימים חליתי, בווליום שלא הכרתי לפני כן. הגוף היה מטולטל במשך שלושה ימים, לא יכולתי לאכול שום דבר ונשארתי בלי שום כוחות להחזיק את עצמי. ולמרות העוצמה, לא ידעתי לנחש את הקשר בין שני הדברים.

לקחו לי כמה שנים נוספות ועוד ניסיונות מטלטלי גוף ונפש כאלה ואחרים כדי שהסקרנות תתעורר והרצון לחקור ייוולד. במהלך השנים הללו גיליתי את היוגה, הויפאסנה וההתמקדות, ומערכת היחסים עם הגוף הלכה והעמיקה. לאט לאט נפתחו ערוצים והתבהרו הקשרים המחברים את הביוגרפיה שלי לביולוגיה שלי.
בהתחלה הגיעה היכולת להתבונן אחורה ולהבין בדיעבד את הקשר בין חוויה נפשית לתופעות פיזיולוגיות, ובהמשך התפתחה התודעה הנוכחת אשר מסוגלת לחוות ולהתבונן על החוויה בזמן אמת, להיות קשובה ולהתנהל בהתאם לאיתותים של הגוף. היכולת הזאת מאפשרת לפרום ולמוסס את כל אותן התכווצויות שנוצרות בדרך, בכל פעם שעולה פחד, אכזבה, קנאה, עלבון, כעס- וכל אותם רגשות הישרדותיים, שנתקעים ונצברים לנו בתוך הגוף. היוגה הפכה להיות ארגז כלים זמין ונגיש, ובפעם הבאה שאמצא את עצמי מתחמקת מלהקה משתוללת של באפלו, ממכונית שחתכה אותי בכביש המהיר, או סתם ממבט ביקורתי ומקפיא – יהיו שם לעזרי הנשימה ותשומת הלב הקשובה אשר יאפשרו לגוף לעבד ולשחרר את החוויה, בלי להשאיר אותי חסרת אונים ומנותקת.

רוני ששוןהתרגול של היוגה גלש מהמזרן והפך לחלק מהחיים. זהו קול פנימי שמזכיר לי להיות נוכחת בגוף ובנפש ותומך בי במסע היומיומי-  במפגש עם עצמי ועם הסובב אותי.

אני מזמינה אתכם לטפח את איכויות החוסן, האיזון והקשב העמוק באמצעות תרגול יוגה אינטגרטיבית. השיעורים מתקיימים בפרדס חנה וסביבותיה.

לקריאה נוספת על השיטה ועל הכשרתי וללוח השיעורים אפשר להיכנס לאתר שלי: www.be-yoga.co.il

לפרטים והרשמה:
רוני: 054-4514498

יוגה בפרדס

תגיות
הראה עוד

15 thoughts on “מעשה בגוף, רגשות ועדר באפלו”

  1. קצת על מעגל היוגה בימי חמישי- 8:30-10:00, פרדס חנה

    תרגול יוגה משותף אשר מאפשר מקום ללמידה של מסורות היוגה והבודהיזם, לשיתוף, לחקירה משותפת ולתמיכה הדדית מעצם יצירת ההדהוד והמחשבה.

    המפגשים כוללים תרגול, מדיטציה, לימוד קצר ומעגל חקירה משותף.
    לפי המסורת הבודהיסטית, התשלום הוא בדאנה (תרומה מנדיבות הלב לפי הרצון והיכולת)

    מוזמנים לבוא ולהתנסות, להביא את עצמכם, כמו שאתם, ברגע הזה.

  2. מצרפת כאן את לוח השיעורים, למתעניינים. אתם מוזמנים גם להכנס לאתר, להתעדכן על שינויים ולקרוא עוד.
    אני פה לשאלות- 054-4514498, רוני

    ראשון 8:30-10:00
    במרכז- גבעת עדה

    שני 8:30-10:00
    סטודיו "אלמנט"- רחוב הנחילות 2, כרכור

    רביעי 8:15-9:15
    מרכז "דיאן"- רחוב המושב 69

    חמישי 8:30-10:00- מעגל יוגה- שיעור מיוחד
    רחוב ספיר, פרדס חנה

כתיבת תגובה

Close