יוזמות חופשיותסדנאות, קורסים, חוגים

מפגשי פרשת השבוע עם יותם יזרעאלי

שלום חברים

בשעה טובה החלטתי לפתוח קבוצת לימוד שבועית של פרשת השבוע, באוירה ביתית ואינטימית, ולטעום מן העושר התרבותי שנמצא אצלנו במערכת ההפעלה, גם אם בתפריט ההגדרות הוא לא תמיד מסומן כדלוק.

הלימוד איתי הוא לימוד שמשלב מספר היבטים, גם מחקריים וגם פנימיים ונפשיים. זהו לימוד של העלאת שאלות (היסטוריות, ספרותיות, פסיכולוגיות, תרבותיות, מוסריות, רוחניות, וגם סתם שאלות מוזרות שפתאום צצות), ושל הזמנה לכל באי הבית למצוא, כדבריו של הרב קוק, את האות הספציפית שלהם בתוך התורה, את החדר האינטימי שלהם שנמצא שם איפשהו בין חדרי החדרים של הספר.

התחלנו לפני שלושה שבועות והרוחות טובות:

השילוב של האוירה, תנאי האכסניא והלימוד המשותף מאפשרים משהו ייחודי ואיכותי.

מיותר לציין (או אולי לא תמיד מיותר?) שלא מדובר כאן במשהו של החזרה בתשובה או משהו כזה, אלא בלימוד שמנגיש לנו את התורה ומאפשר לנו להרגיש איתה בבית (ולא בברוגז, למשל). הוא גם פותח את הראש ומעורר בנו השראה, שאותה כל אחד ואחת מנתבים על פי ראות עיניהם.

קצת על עצמי… 

בהכשרתי אני תלמיד מורה ומרצה בנושאים של מחשבת ישראל, ספרות ומחקר דתות. אני מלמד בתכנית הבינתחומית לחקר דתות באוניברסיטת ת"א, שם אני כותב את עבודת המאסטר שלי (MA) על היחסים שבין נבואה, מאגיה ופוליטיקה. אני משתעשע גם במחקר של תרבות הניו-אייג', ובמאפיינים המקומיים שלה בישראל. לימדתי בישיבה החילונית של ארגון בינ"ה, בדרום ת"א, קורסים בפילוסופיה יהודית, נצרות ואיסלאם. מזה כמה שנים אני פעיל ברשת-בתי-המדרש (בינ"ה, ממזרח-שמש, הלל), וזה אומר שאני מנחה קבוצות וסדנאות בלימוד בית-מדרשי בנושאים של חינוך, מנהיגות ומעורבות חברתית. בעבר הייתי מורה לתנ"ך והיסטוריה במערכת החינוך (ממלכתית), ואני כותב בעיתוני הרשת על הנושאים הנ"ל. נשוי לשיקמה ואבא לשלושה.

המפגשים מתקיימים אחת לשבוע, בימי ראשון, בשעה 21:00 עד 23:00.

בבית של משפחת פרי (ענבל ויאיר), ברחוב הבוטנים פרדס-חנה.

תשלום: משלמים על כרטיסיה של עשרה מפגשים מראש (200 ש"ח). מפגש היכרות ללא תשלום.

נשב עם תה וקפה (ולפעמים יש חלווה) ועם השקט של הערב במושבה.

אם נשמע לכם, בואו לשמוע, להשמיע ולהישמע.

לא דרוש ידע מוקדם

מקווה לראותכם

יותם

מוזמנים ליצור קשר כדי לקבל עוד פרטים…

יותם יזרעאלי: 0528695069

yotamyz@gmail.com

https://www.facebook.com/yotam.yzraely

[צילום: נינו הרמן]

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close