בעלי מקצועגם וגםזוגיות ומשפחהטיפוליםכלליכתיבה פרטיתניו אייג'נשיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

מפגשי קונסטלציה בשדה הלידה – פרויקט חדש

[קרן פרידמן גדסי]

BOTלפני שנתיים בערך, החלטנו קבוצת חברות קצת הזויות, שהמפגשים שלנו יהיו סוג של חקירה של החיים האישיים שלנו ושל היצירה של כל אחת מאיתנו, ובמשך תקופה ארוכה, אחת לחודש הגענו אל ישי גסטר למפגשי קונסטלציה.
התהליך הלא הגיוני שקרה במפגשים הללו,  הרגיש לי הגיוני מאד והדרך השונה שבה תהליך קונסטלציה מתרחש – ריתקה אותי. היא התחברה באופן מופלא עם הדברים שאני כבר עושה והיא יצרה עוד משהו חדש ואחר –  שלא הניח לי.
אז החלטתי להציק לישי. כל כך הרבה דברים התחברו לי עם העולם בו אני עוסקת, עולם הלידה, שלא הייתי מוכנה לוותר על המשך החקירה הזו.

משם נולדו המפגשים ביננו , שאת הרעיונות וההבנות שעולים בהם אנחנו מתעדים בבלוג, כניסיון ראשוני להניח את המשמעות של סוג העבודה הזה ואת התנועה הרחבה שהוא יוצר.

כשאני אומרת שאני עוסקת בלידה, לרוב אני פוגשת חיוך שמתרחב לנוכח דימוי בטן עגולה או תינוק מעורסל. עולם הלידה עוסק ועסוק ב – יש. והוא רוצה להתעסק רק ב- יש.
מנקודת מבטו הצלחה = הריון. הצלחה = תינוק.   חוסר הצלחה בעולם הזה הוא בלתי נסבל. נזהרים מלדבר עליו כמעט כמו היה מחלה מדבקת.

בפגישה הראשונה שלי עם ישי, פגשתי משהו שעד היום מהווה עבורי את אחד הדברים המשמעותיים לי.  מאז, העיניים שלי רואות אחרת את העולם.
זה קרה כך: ישי תיאר תהליך שעבר עם אם שסיפרה שהיא מרגישה שיש משהו שמפריע לקשר שלה עם בנה בן ה- 18. פריצת הדרך במפגש שהוא תיאר הייתה כשקרה הדבר הזה: היא סיפרה שבנה נולד אחרי תהליכי הפריה. נקודת המבט של הקונסטלציה אומרת: כל מי ששייך למערכת המשפחתית, נוכח או לא, צריך לקבל הכרה. ולכן ההזמנה עבורה הייתה לתת ייצוגים גם לאותם העוברים שלא התפתחו – בתהליך של אותו ההיריון. לתת מקום במשפחה, גם לאותם האחים שלא נולדו.

המשך הסיפור כבר פחות רלוונטי לכאן. עבורי,  המשמעות של נוכחות כל האחים , הייתה כמו נשימה שסוף סוף הצליחה להגיע לאזור מאד מסוים, שלא קיבל חמצן כבר שנים.

כל אותם שקופים, בלתי נראים, בלתי מדוברים – כל אותם התינוקות, העוברים, החלומות – הם הרי חלק מהמערכת שלנו, חלק מאיתנו, חלק ממה שקורה לנו.  לא נוכל להיות איתם בקשר, עד שהם לא יקבלו מעין סוג של קיום משל עצמם.

ובדרכה הייחודית, בדיוק עם זה הקונסטלציה עובדת – עם מערכות היחסים הנראות והבלתי-נראות שלנו.

העבודה המשותפת שלנו יצרה פרויקט חדש פתוח לכולם – שיתקיים בחודשים הקרובים, כאן בכרכור:
ארבעה מפגשים – אחת לחודש, בהם נעסוק בחקירה של אספקטים משדה הלידה דרך נקודת המבט והכלים של גישת הקונסטלציה.  

קרןמתחילים בשישי הקרוב 8/3  (ממש ביום האישה הבינלאומי)

הנה כל הפרטים

בואו, יהיה מרתק, וזו הזדמנות להזמין גם את אמא שלך לאחד מהמפגשים!

להתראות,

קרן פרידמן גדסי   050.7986902 / מייל / אתר

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close