2012 זה עכשיואמנות ועיצובאקולוגיהגם וגםחינוךטכנולוגיהיוזמות חופשיותילדיםסביבה וקהילה

מקום להיות – יסודי חדש בטבע של פרדס-חנה

בית ספר יסודי חדש בטבע בפרדס חנה.
מפגשי חשיפה מוצ"ש 23.6 בשעה 20:00, ויום ג' 26.6 בשעה 21:00 בסטודיו "נירוונה" בעין עירון.

שלום לכולם,

חן ארנון מקום להיות בפרדס חנה

שמי חן ארנון (32), תושב פרדס חנה, בן זוגה של שירי, מדריך ומורה במספר מסגרות. היום אני גם מוביל יוזמה חינוכית חדשה ביישוב.
היוזמה הינה בית ספר, שהוא תוצאה של חיבור בין אנשים שנעניתי להיות צומת בשבילו. אפשר להגיד שתהליך-גיבוש-פנימי-של-שנים אותו אני עובר מתחבר עם תהליכים דומים-שונים של אנשים רבים מסביבי.

כולנו זקוקים למקום להיות בו. מקום להתחבר ולגבש מרכז פנימי של יושרה, עוצמה, הנאה, מנוחה והתנהלות. כמו צמח בטבע גם אנחנו זקוקים להזנה והגנה, בעיקר בשלבים הראשונים של חיינו. עם זאת, תהליך הצמיחה הראשון גם צריך להכין אותנו לשלבי ההתפתחות הבאים שלנו, בשביל שנתפתח להיות פרט שנכון לעצמו ולסביבתו ככל הניתן.

מעבר ליכולותינו המסוימות (השונות מאדם לאדם), יש לנו גם מקום ייחודי כלשהו. לכן כדאי שגם נכיר את עצמנו, ונדע מה מייחד אותנו (מה מחבר אותנו לעולם) ומה עושה לנו טוב מבפנים.
לכן, לדעתי, בשלב הראשון של חיינו (ילדות) – כדאי שנפגוש כלים מגוונים ככל הניתן, מחתך תחומים רחב ככל הניתן.

ב"מגוון רחב של תחומים" אני מתכוון לתחומים: הריאלי, האינטואיטיבי, הרגשי, ההבעתי, המוטורי, הפנימי, החיצוני. סתם בתור קוריוז אספר שהדוקטורט של אימי (שכמובן תומכת ועוזרת בהקמת המקום) הוכיח שפיתוח תחומים שונים שכביכול רחוקים אלו מאלו – מביא להתפתחות הדדית שלהם שלא הייתה קורית אילולא שניהם פותחו בו זמנית (למשל – יצירתיות וחשיבה מתמטית).

לכן ב"מקום להיות" הילדים יפגשו: גם אומנויות, גם מדעים, גם מקצועות ליבה (שפה, אנגלית וחשבון) וגם מספר תחומים נוספים בהם אנחנו מתמקדים באופן ייחודי:
אומנויות (ציור-פיסול ואנימציה, מוזיקה: נגינה-שירה-והבנה, תיאטרון) תקשורת בין-אישית, התנהלות בחברה, תנועה (אומנויות מזרחיות, אקרובאטיקה, תנועה בטבע), התבוננות, יצירתיות, ובמקום מרכזי:
הכרת הטבע דרך חוויה והתנסות (קיימות, סיירות, אקולוגיה). מיקומו המרכזי של הטבע ב"מקום להיות" הוא לדעתי גם הייחודיות שלו בתור בית-ספר.

אז מהו טבע?
האם זו רק הסביבה הטבעית (היינו – עצים, ים, יער, שמיים) או שגם טבענו הפנימי?
האם זו רק תשומת לב קפדנית בלמידה ובתרגול, או גם הנאה ומשחק?
האם הוא רק עשייה או גם מנוחה?
לתפיסתי- הטבע הוא גם וגם.
נראה שהוא חותר לאיזון, שיש בו מחזוריות (של שינויים). לדעתי יש בו יופי מופלא, חכמה גאונית וגם מסתורין, שאנחנו בני האדם הננו רק חלק ממנו. יותר מחוקים הייתי אומר שיש בו חוקיות. שבטבעו הייחודי של כל אחד מאיתנו קיימים דברים שמשמחים אותנו ומחזקים אותנו, ודברים שמחלישים ומעציבים אותנו.
לכן כדאי להכיר, לחוות וללמוד את הטבע שלנו – זה הפנימי, וזה שאנחנו בתוכו.
לזה, בקצרה, אני קורא טבע.
אליו אני רוצה ש"מקום להיות" יהיה שער.
אני רוצה ש"מקום להיות" יהיה בית, שממנו יוצאים לחקור ולגלות ושאליו חוזרים לנוח ולהתחזק.

אני מזמין משפחות עם ילדים בגילאי ביה"ס היסודי לבוא ולהיות חלק במקום להיות.
במוצ"ש הקרוב (23.6) בשעה 20:00, יתקיים כאמור מפגש חשיפה של בית הספר בסטודיו "נירוונה" שבעין-עירון. בואו לפגוש ולהכיר!

לפרטים נוספים:
חן – 0524-832-397 (אימייל)
לימור – 0523941734

הראה עוד

6 thoughts on “מקום להיות – יסודי חדש בטבע של פרדס-חנה”

  1. בן יקר שלי, התמדה. אמונה. חזון. סלילת דרך. חשיבה. יצירתיות. שמחה, נתינה ואהבה הם המפתח להצלחה ויכולת עמידה לאורך שנים. לך יש את כל אלה בשפע. בטח בכוחותיך. אתה יכול לנתב את דרכך כך – שתאיר את פניהם של הילדים והוריהם ותעניק חינוך אחר. פתוח. זורם. דעתני ויצירתי. הילדים ירוצו אליך בחיוך. בצחוק. בשמחה. הם אלה שיחברו בין יכולותיך המגוונות שתועברנה אליהם. אני 'רואה' שהופעת הבת בחייך-חייכם תשפיע ותאיר. תעורר הכלה. חיבוק. ושפיעת השפע לאורך הנתיב. מאינה בך, אימא.

  2. אדם שכולו נתינה ומחשבה לפיתוח היצירתיות, ההקשבה הפנימית והראייה שלך כל ילד כמות שהוא פשוט הסבה לי ולבני אושר רב כשהיינו אצלך בקייטנה.
    אני מאחלת לך המון המון הצלחה והגשמת חלומך בהצלחה רבה.
    זיו.

  3. שלום חן,
    בית ספר שמנסה להפגיש ילדים עם הטבע של עצמם- כל כך פשוט ומתבקש, אבל במדינה מבולבלת כמו שלנו לנסות לעשות חינוך פשוט וטוב זה פשע ומחנכים אמיתיים נחשבים עבריינים כי העזו לומר שהמלך הוא עירום ולהציע אלטרנטיבה שאינה "מוכרת" בעיני משרד החינוך..
    הלואי שירבו אנשי חינוך כמוך וכמו אחרים שמוכנים להלחם בשביל הילדים ובשביל החברה שלנו
    לילך

  4. בן יקר שלי!
    מרגשת אותי ההתמדה שלך וההליכה אחר מימוש חלומך-חזונך. מניסיוני אני יודעת, כבר זמן רב כי האמרה השגורה: …"אין דבר העומד בפני הרצון", נכונה מאוד לגביי. ולהערכתי גם לגביך. לכן, קח את כל מתנת האלוהים שנחנת בה, טוב הלב. יכולת הנתינה. העוצמה הפנימית. היצירתיות. החיוך. השמחה. ההתרגשות שנלווית לעשייה. האנרגיה. הצירוף – הכל כך מיוחד שיש בך – עוצמה פנימית, יכולת טבעית אומנתית, יכולת שכלית מרגשת ומורכבת, ו"צא איתה לדרך חדשה", תרתי משמע! במובן החברתי, החינוכי, האומנותי והאישי. שלובים בה עתה שמחה והתרגשות מהמקום שהגעת אליו, וכן – במובן האישי, שהביא אותך – למי שאתה בעיניי ובליבי עכשיו. מבטיחה לך עזרה, בכל צורה שאוכל, בכל המובנים. שמחה ומאושרת לראות ולהפנים, שהפרח והפרי 'לא נופלים רחוק מהעץ'. אהבה. שמחה. התרגשות גדולה. אימא שלך. שהאמינה בך עד עתה ומעתה והלאה – 'לאורך כל הדרך'.

  5. חן יקר,
    איזו יוזמה חשובה, מעניינת ובעיקר מרגשת.
    אנחנו לא מכירים וילדי עוד ממש קטנים – אך אני אגיע במוצאי שבת כדי להכיר אותך
    ואת חזונך… ואפרופו מתמטיקה ויצירתיות, אישי היקר עדיין רוצה להסביר לי שמתמטיקה היא גם שירה…
    גיל

כתיבת תגובה

Close