השימושון

מקומבה-גן

חדש בכרכור: מקומבה – לב בהנהלת שרה'לה דשא

במרכז כרכור יפתח בשנת הלימודים הקרובה גן ילדים לגילאי שנתיים עד ארבע שנים ופעוטון לפעוטות מגיל 8 חודשים. הגן ינוהל על ידי שרה'לה דשא, בעלת גן ילדים בחדרה, גננת מוסמכת ועוסקת בחינוך לגיל הרך מזה 25 שנים.
"את שנותי הראשונות בחינוך התחלתי בגן הדמוקרטי שבחדרה בניהולו של יעקוב הכט. כעבור מספר שנים הקמתי גן פרטי ופעוטון בחדרה אותם אני מנהלת עם צוות של מטפלות וסייעות זה 21 שנה. במהלך עבודתי החינוכית עם ילדים בגיל הרך, רכשתי ניסיון רב ועיצבתי השקפת עולם אותה אני מיישמת בגנים שאני מנהלת, תוך שילוב מספר שיטות חינוכיות היוצרות הרמוניה בגן."

שרהל'ה והילדים

וכך מתארת שרה'לה את השקפת עולמה: "ה'אני מאמין' החינוכי שלי דוגל בשילוב בין שתי גישות עיקריות בחינוך: מצד אחד ביטוי גישה פתוחה וזורמת המאפשרת לילדים בחירה חופשית בפעילויות שונות בגן ומצד שני הצבה של גבולות הגיוניים, ברורים וחוקים של מה מותר או אסור לעשות בגן, בבית ובחיים בכלל.
השילוב בין שתי גישות אלה מעצב על פי אמונתי ילד רגוע, שלו ובטוח בעצמו. על פי גישה חינוכית זו תינתן אפשרות לכל ילד בגן לבחור באופן עצמאי את הפעילויות המועדפות עליו בגן או בחצר על פי אופיו, נטייתו, מצב רוחו ועל פי הקצב המתאים לו. גישה זו משפרת את יכולת הבחירה והיוזמה ומחזקת את העצמאות, הביטחון העצמי ואת השילוב החברתי של הילד בגן.
האווירה שנבנית בגן, היא אוירה חיובית, נעימה ותומכת המבוססת על הענקת אהבה אמיתית ואין סופית ששמה דגש על חברות, אהבה הידברות ותקשורת. יצירה של אווירה כזאת מביאה להרמונייה בה לומדים הילדים להחזיר חום ואהבה לסובב אותם ולהעניק יחס של כבוד הדדי לזולתם. כמו כן נוצרת תקשורת תקינה ובריאה בין הילדים, בינם לבין חבריהם ובינם לביו הצוות החינוכי, דבר המביא בסופו של דבר לתחושת שלווה בגן.
במקביל, יקנה הצוות החינוכי בגן כלים לפיתוח וחיזוק כישורים שונים ומיומנויות שונות באמצעות חוגי העשרה כמו ריתמיקה, טבע, דרמה, תאטרון ויוגה. במסגרת חוגים אלה ובאמצעות הפעלות אחרות יחשפו הילדים לחוויות, לחומרים ולתופעות ומתוך התנסויות יומ-יומיות בהן, יוכלו ללמוד ולהעשיר את עולמם. במסגרת זו יוכל כל ילד להתפתח ולהתקדם על פי אישיותו, יכולותיו והקצב האישי שלו תוך שימת דגש על חיזוק הטוב שבו."
מקומבה-גן יפתח בספטמבר 2007 לשנת הלימודים תשס"ח. ההרשמה בעיצומה.
הגן ממוקם ברחוב אחוזה 43 בכרכור, לפרטים נוספים התקשרו לשרה'לה בטלפון 050-4964661 (בקרוב יעלה גם האתר!)

הראה עוד

2 thoughts on “מקומבה-גן”

  1. שרה'לה יקרה,
    מהכרותי את אישיותך הנפלאה במשך שנים שעבדתי במחיצתך אכן "האני מאמין" שפרסמת מאד מאמת את אישיותך, עבודתך, והאוירה אותה את משרה לסביבתך.
    יישר כח. ומי יתתן וילדים רבים יזכו להתחנך במחיצתך.

כתיבת תגובה

Close