כללי

להביא אושר למשפחות

מיכל עגני היא עובדת סוציאלית, קינסיולוגית חינוכית, מגשרת ומנחת קבוצות. פעם היה כתוב לה על הכרטיס ביקור ”רק“ עובדת סוציאלית והיא התנסתה בתפקידים מאתגרים ובמפגש יומיומי אינטנסיבי – דרך הרשויות – עם חולי נפש, ילדים ונוער בסיכון, אלימות במשפחה, חד הוריות, קשישים, מכורים, כל ההגדרות השגורות לאנשים אמיתיים, שהחיים שלהם הסתבכו. תוך כדי היא עשתה ארבעה ילדים, הבינה שהטיפול האמיתי מתחיל בתוך הבית, ויצרה עם אביב בן זוגה את מעגל – מרכז סדנאות לפיתוח אישי ומקצועי בכרכור, שהחזון שלו הוא להביא אושר למשפחות.

מיכל עגני

במעגלים הולכים ומצטמצמים מהעבודה הקהילתית לזו האישית, מיכל מטפלת גם בקינסיולוגיה חינוכית. חקר גוף תנועה העוסק בקשר שבין המוח לגוף לשם תפקוד משופר. על דרך העבודה שלה תוכלו לקרוא כאן (זה קישור ל”באופן“ אז הוא נורא איטי. אם לא נפתח אז תעתיקו את הכתובת).
אביב עגני הוא מפיק טלוויזיה וקולנוע, מגשר, הוגה ומנחה עם מיכל את מפגשי האבות. הרעיון למפגשים עלה מתוך הצורך של אביב, שבמשך כמה בקרים השאיר את אחת הבנות שלהם מתקשה להיפרד בגן. ”תראי מה זה“ הוא אמר למיכל בערב: ”אני משאיר אותה בוכה בגן בבוקר, הולך לעבודה, נמצא שם עד הערב וחוזר הביתה בלי לעבד את המועקה הזאת שיושבת לי בבטן כל היום. ככה יום אחרי יום. אתן, האמהות, פשוט מדברות על הקשיים האלה בטבעיות עם החברות בעבודה, עם אמהות אחרות בגן שעשועים, עם החברות שלכן. גם אני צריך קבוצה שבה אפשר ללבן את הנושאים האלה!”. כשקולגה של אביב התגרש והודיע בעבודה שכל יום שלישי הוא יוצא מוקדם כדי להיות עם הילדים שלו, נפל לאביב האסימון סופית: ”לא צריך להתגרש כדי לתפקד כאבא!“ הוא הודיע וסידר לעצמו אחר צהריים חופשי למען המטרה הקדושה. ככה זה עובד אצלם: הדיאלוג הזוגי הוא המעבדה, שבה הם עובדים על הקשר במודע, קובעים פגישות מתוכננות, יוצאים ביחד להשתלמויות וקורסים, מגשרים ומעבירים ביחד סדנאות זוגיות. הנה פירוט של סדנאות המעגל לחודשים הקרובים. אתם מוזמנים להתקשר אליהם בכל שאלה: 054-3178890.

פירוט הסדנאות והטיפולים שמציע מרכז מעגל :

מעגל אבות

אבהות מהלב: מפגשי אבות
"המפגש הייחודי והממוקד עם אבות אפשר לי נקודת השקפה חדשה על עצמי כאב וכבן זוג" (דודו לב – אב ל-2).
"במשך השנים, אחרי שמתחתנים, קורה מצב שיש התרחקות מכל מיני סיבות…זה כבר לא אתה ובת הזוג – זה אתה, בת הזוג ועוד ילדים ועוד ערימה של עיסוקים אחרים. אתה מאבד משהו במערכת הזוגית. הקורס החזיר אותי למערכת יחסים עם בת הזוג בצורה יותר הדוקה." (יובל מנצורה, אב ל- 3)

מפגשי אבות – מקום לאבות להיפגש, לחוות ולהביא לשיפור משמעותי בחיי משפחותיהם – בקשרים עם הילדים, באיכות הזוגיות ובמציאת המקום לעצמם בתוך ריבוי תפקידיו של האב. 10 מפגשים חוויתיים וחיוניים לכל אב, בהנחיית אביב ומיכל עגני – הורים לארבעה.

במפגשים תלמדו:
– להכיר ולהבהיר את הציפיות שלכם מהקשר הזוגי.
– להכיר ולהבין את הצרכים החשובים לכם ולבני משפחותיכם.
– מיומנויות תקשורת שיאפשרו לכם לבנות תקשורת פתוחה ומאפשרת בין בני המשפחה.
– דרכים שונות להתמודדות עם מתחים וקונפליקטים.
– לתת את המקום שלכם לעצמכם.
התוצאה:
– שיפור ושדרוג בחיי הזוגיות.
– קבלת כלים מעשיים להתמודדות בגידול הילדים בחיי היום יום.

***
מפגשי סבתות
להיות אמא של אמא זה ללכת על הקו הדק בין מעורבות להתערבות. להמשיך להיות אישה ואדם פעיל במקביל לדרישות תפקיד הסבתא. הסדנא מיועדת לסבתות שרוצות לראות נקודות מבט חדשות ומרעננות על חייהן. בין הנושאים שנחווה בסדנא: גידול נכדים, להיות חותנת, הבת שלי הפכה לאמא, תקשורת מקרבת, עקרונות ודרך חיים, גבולות ומגבלות בתפקיד הסבתא ועוד….
8 מפגשים, בהם ישולבו עבודה בקלפים טיפוליים, קינסיולוגיה חינוכית, דמיון מודרך ויצירה. בכל סדנא יינתנו מידע וטיפים על פעילויות שאפשר לעשות עם הנכדים בבית (פעילויות יצירה קלות ואטרקטיביות) ומחוץ לבית (טיולים, ימי כיף, סרטים, הצגות) שמומלצת ומותאמת לבילוי של סבתות עם הנכדים. הסדנה תתקיים בכרכור. מנחה: מיכל עגני.

***
גישור ויעוץ זוגי
גישור (mediation) הוא שיטה ליישוב סכסוך בהסכמה הדדית בין הצדדים המעורבים בסכסוך. בתהליך הגישור מתקיים משא ומתן באווירה רגועה ומכובדת, במטרה להגיע להסכם. המגשר מסייע לצדדים להידבר ביניהם, לברר את מחלוקותיהם, לשקול ולפתח אפשרויות להסדר ואף עשוי להעלות הצעות משלו לפתרונות אפשריים. תהליך הגישור מתאים באופן מיוחד כשקיימת חשיבות להמשך מערכת יחסים תקינה בין הצדדים המסוכסכים. כמו כן, גישור מתאים לאנשים המעוניינים לסיים את הקשר ביניהם, אך רוצים להיפרד בדרך מכובדת. מטעמים אלו, גישור מתאים לסכסוכים משפחתיים בכלל ולהליכי גירושין בפרט.
גישור הינו תהליך רצוני, בו צד שלישי מסייע לצדדים לנהל דיאלוג שיתופי המאפשר כבוד הדדי, הבנה ופתרון מספק ומוסכם. התהליך ותוצאותיו בשליטת הצדדים המעורבים, ללא כפייה או סמכות חיצונית. את הפגישות אנחנו מובילים יחדיו. אנחנו מציעים כלים שונים לעבודה משותפת של בני הזוג, שבעזרתם יוכלו בני הזוג לראות טוב יותר את מצבם המשותף ולקבל החלטות בהן שני הצדדים יצאו נשכרים.
בהליך הגישור בין בני זוג, והיה והחליטו על פרידה, הפגישות ממוקדות במטרה להיפרד בשלום, תוך הגעה להסכם בו שני הצדדים יצאו נשכרים. בהליך הגישור בין שאינם בני זוג הפגישות ממוקדות במטרה ללבן את הדברים ולהגיע להסכם בו שני הצדדים יצאו נשכרים.
ייעוץ זוגי
במפגשי הייעוץ הזוגי תקבלו מגוון כלים לחיזוק הקשר בין בני הזוג – לבנייה של בסיס איתן להמשך הדרך. ההדרכה המשותפת כזוג מאפשרת במפגשים מקום שווה ומכיל לשני בני הזוג.
אנחנו מאמינים כי בני זוג המגיעים לייעוץ מעוניינים לשפר משהו בקשר שהשתבש להם בדרך, אם מחוסר תשומת לב, אם מסיבות אחרות, ולהגיע למקום שלם ומאושר יותר בתוך הקשר. לנו יש את הכלים והכישורים לעזור בכך.

***
טיפולים בקינסיולוגיה חינוכית
הקינסיולוגיה היא דרך חיים המתמקדת באיזון. בעזרת תרגילים פשוטים, המכוונים ליצירת איזונים בהקשר לכל תחומי חיינו, ניתן להסיר חסימות ולשפר תפקודים.
תרגול בקינסיולוגיה מתאים לכולם- ילדים ומבוגרים.
פירוט התחומים בהם אני מתמקדת בעבודתי בקינסיולוגיה: איזונים בהקשר לתקשורת, ארגון, תפיסה, הבנה ושינוי זווית ראיה. פיתוח כישורי חשיבה, כישורי הבעה של רגש, יצירה ותקשורת. רכישה ואימון בכישורי חשיבה וקואורדינציה. מיומניות למידה ותיקונן – קשיי ריכוז וקשב, מיומנויות חברתיות, טיפולים רגשיים. הכוונה בפתרון בעיות / התלבטויות בחיי היום יום. בתחומים הבאים תוכלו לחוות שיפור בחייכם: חיזוק הביטחון העצמי, התחברות לרגשות, שיפור ביחסים עם עצמי, עם הסביבה, עם בני המשפחה…. שמיעה, קשב, ראיה פיזית, ראיה מורחבת, מיקוד והתמקדות, פעילות גופנית, ארגון, דייקנות, זיכרון…. יצירת כיוון חיובי, קבלת החלטות, סיפוק במעשיכם, מוטיבציה, התכווננות להצלחה… תפיסה והבנה, ריכוז, מיומנויות למידה, שימוש בפוטנציאל שבך…..בעזרת הקינסיולוגיה ניתן לברר בירורים לעומק, לכוון ולהגיע למטרות בכל תחומי החיים.

***
סדנאות נוספות:
זוגיות – סדנא המשלבת הנאה ולמידה הדדית ועוזרת בניית תשתית טובה לזוגיות המבוססת על אהבה וכבוד הדדי. מפגשים חוויתיים ומחזקים לזוגיות ולמקום של הפרט בזוגיות ומחוצה לה. ההשתתפות בסדנא מתאימה ואפקטיבית לזוגות ולבודדים הנמצאים בקשר זוגי, או מבקשים ליצור לעצמם קשר כזה.
קורס זיכרון – שיפור הריכוז והזיכרון, החשיבה וההבנה, תפקודי המוח. שיטת שמחה – שיטה אינטגרטיבית המשלבת ידע עתיק יומין עם מחקרים מדעיים עדכניים. מנחה נאור קפלן – אוטודידקט, ממציא השיטה.
(סדנא תיפתחנה בכרכור, בספורטן ובבנימינה, לפי דרישה).
קורס קינסיולוגיה חינוכית – תרגילי מח – תרגילי המח הם סדרה של תרגילים שעוזרים לרכוש ולפתח כישורי חשיבה וקואורדינציה, זיכרון, חידוד החושים ואיזון הרגש. ”כמו קסמים קטנים שמשפרים את החיים”. (ההרשמה לסדנא זו בעיצומה בספורטן זיכרון יעקב ובכרכור. תיפתח במספר מינימום של נרשמים).
שפע בחיינו – מהו שפע? הדברים החשובים באמת – איך להביאם לתוך חיינו? בסדנא תוכלו לרכוש מיומנויות מעשיות לזיהוי השפע והבאתו אל חייכם.
קהילת נשים – בניית קהילה נשית תומכת ומפרגנת, בה נשים תוכלנה להיעזר ולהיתמך אחת בשנייה בחיי היומיום. קבוצה בה נקיים דיאלוג ולמידה משותפת, תוך שימוש במגוון כלים – דמיון מודרך, קינסיולוגיה חינוכית, תקשורת מקרבת, קלפים טיפוליים ואימון הדדי. מטרת הקבוצה והמפגשים ליצור קהילה תומכת שתתן תשובה לצרכיה של כל אחת מהמשתתפות.
לפרטים נוספים – מעגל – מיכל עגני – 054-3178890 אימייל >>


הראה עוד

40 thoughts on “להביא אושר למשפחות”

  1. שלום לכולם

    אני סטודנטית לתקשורת ואני עושה מחקר ידידותי על משפחות שאינן צופות בטלוויזיה. אשמח אם תוכלו לעזור לי משפחות כאלו שאין להם טלוויזיה בבית או שיש להם מסך טלוויזיה אך הם צופים דרך DVD

    תודה רבה,
    עדן

  2. פינגבאק: מס הכנסה שלילי
  3. קייטנת פסח במעגל
    פסח מתקרב ואיתו גם הקייטנה. קייטנה יחודית ואינטימית לגילאי 5-10 (גן חובה עד כתה ה'). בימים ראשון עד חמישי 13-17/4/08, בין השעות 8:00-13:00. כרגיל – קיטנה רב גילאית, קטנה עם הרבה יחס אישי ומגוונת בתכניה.
    לפרטים נוספים והרשמה: מיכל – 054-3178890
    שיהיה לכולנו חג שמח!!!

  4. מחר מתחילה קייטנת מעגל בסוכה. את הסוכה כבר בנינו. גם קצת קישטנו. עכשיו המקום מוכן לקראת הילדים. 4 ימים של כייף בסוכה. גילאי גן עד כיתה ה' (כולל). קייטנה אינטימית ואיכותית. כרגע רשומים שבעה. מנסיון העבר, יש שמצטרפים ברגע האחרון – אם זה אתם, אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 054-3178890. המשך חג שמח ומהנה! מיכל.

  5. קייטנת מעגל – עוד פחות משבוע יוצאים לדרך. הכנות אחרונות. התרגשות.
    נותרו עוד 5 מקומות. יתמלאו ינשאללה ביומיים הקרובים. (יש מתעניינים – וגם אתם מוזמנים להתעניין ולהרשם).
    מה בקייטנה?
    כל בוקר מעגל קינסיולוגיה חינוכית. פעם בשבוע יום שעשועי מים.
    3 שבועות של פעילות מגוונת ועשירה – בלשים פותרי תעלומות, קרקסנות, בישול, אומנות ויצירה, אגדות, חושים וצבעים.
    וגם – ערסלים בחצר שאפשר להתפנק עליהם, פינת יצירה ומשחקי קופסא.
    חופש – בטעם של פעם. בבית.
    שיהיה חופש מהנה וקסום לכולם !!!

  6. ההכנות לקייטנת הקיץ בעיצומן. נותרו עוד 7 מקומות בלבד. בנוסף לקייטנה עצמה – שמתקיימת בין השעות 8:00-13:00 במהלך 3 שבועות, יש עוד שבוע נוסף של פעילות – יוצרים קולנוע. במהלכו הילדים מכינים קליפ / סרטון קצר. (במהלך השבוע במאים, מפיקים, צלמים).
    בשבוע הראשון של הקיטנה, אחרי שעות הפעילות יש אפשרות לילדי כיתות ב' ומעלה (8 ומעלה לילדי החינוך הביתי) לנסוע לאולפן "האלופה חדר הלבשה" – ולחוות יום צילומים באולפן.
    זו הנסיעה היחידה בקייטנה. הקייטנה עצמה אינטימית ואישית ומתקיימת בבית פרטי בשדרות הברושים, בכרכור.
    ניתן ליצור איתי קשר לפרטים נוספים: 054-3178890 או במייל maagal8@gmail.com

  7. קייטנת קיץ במעגל – בחודש יולי
    בתאריכים 1-19/7 – 3 שבועות.
    ועוד שבוע בתאריכים 22-26/7 – שבוע יוצרים קולנוע.
    קייטנה בייתית אינטימית (עד 20 ילדים).
    הרבה חוויות כייף והנאות.
    פרטים נוספים – מיכל 054-3178890

  8. דני שלום!
    מתגובתך לא ברור לי האם אתה מכוון לקורס הקינסיולוגיה או למפגשי האבות. אני אענה לגבי שניהם – ואם התכוונת למשהו אחר (אולי קורס זיכרון? בטח לא קורס סבתות…) או שיש לך שאלות נוספות, אני אשמח לענות עליהן גם בטלפון 054-3178890 או במייל maagal8@gmail.com .
    קורס קינסיולוגיה מתחיל ביום חמישי הקרוב בשעה 20:00 בערב, בויצ"ו כרכור. 12 מפגשים. עלות הקורס – 1,200 ש"ח. לחברי ויצ"ו כרכור – 950 ש"ח. (ניתן להצטרף לויצ"ו – פרטים בסניף כרכור אצל טובה).
    לגבי מפגשי אבות – העלות היא 850 ש"ח. 10 מפגשים בני שעתיים שיתקיימו ב"גומות חן" בגן שמואל – המפגשים יתחילו ב-11/5 , יום שישי בשעה 10:00 בבוקר.
    בשאלות נוספות כאמור, אשמח לעמוד לרשותך במייל או בטלפון.
    המשך ערב נעים!
    מיכל.

  9. דברים שקורים בקרוב במעגל:
    12.4 ימי חמישי – קורס קינסיולוגיה חינוכית בויצ"ו כרכור 20:00. 12 מפגשים.
    17.4 ימי שלישי – מפגשי סבתות – במרכז מעגל 10:00. 8 מפגשים.
    22.4 ימי ראשון – קורס זיכרון – מרכז מעגל 9:00 – 8 מפגשים.
    30.4 ימי שני – מפגשי סבתות – ב"גומות חן" – 8 מפגשים.
    11.5 ימי שישי – מפגשי אבות – ב"גומות חן" – 10 מפגשים.

    maagal8@gmail.com

    חוץ ממה שפיספסתי – נתראה בניוזלטר הבא…

    חג שמח לכולם !!!

  10. ההרשמה לקייטנה בעיצומה. הרשמה מגוונת – מילדי גן ועד כיתה ד' וגם מילדי החינוך הבייתי.
    כל הרעיון של הקייטנה עלה בפסח לפני שנה – הבנתי שאני הולכת להיות בבית עם הילדים שבועיים וצריכה להעסיק אותם – והחלטתי שאם נצרף כמה ילדים – זה יכול להיות מועיל לכולם – גם חברה לילדים (היינו אז חדשים כאן למדי) וגם יכריח אותי להיות יצירתית בבילוי היום המשותף. השילוב של הצורך הזה עם הנסיון שלי עם ילדים – הוליד את הקיטנה הראשונה של פסח. זו הייתה קייטנה באמת מצומצמת – שבעה ילדים כולל השלישייה שלי. הייתה סיבה מוחשית להתעורר כל בוקר מוקדם – כל יום היו יצירות חדשות – והחבורה שלי הייתה מאושרת. (שלא לדבר על זה שבמקום להוציא כסף כל היום – כאן עוד חסכנו סכום זעום, אך משמעותי – שטרם לבילוי בחול המועד שלאחריו).
    מכאן הדרך לקייטנה בחופש הגדול הייתה קצרה – התארגנו כבר על נושאים (הרוב בחרו נבחרי העם הפרטיים שלי) – אומנות, קוסמות… כיד המלך. לא נרשמו ילדים כמו שציפינו – היינו ביום שישי שלפני הקייטנה עם הרשמה של חמישה ילדים – כשאני מנחמת את ילדי שכך תהיה לנו קייטנה אינטימית, ועם יותר יחס. ביום ראשון בבוקר התחלנו את הקייטנה עם 11 ילדים. עם הימים היא גדלה. במחזור השני כבר היו 21 ילדים, אבל שלושה מהם לא נספרים – הם היו פליטים של המלחמה – בני דודים שהגיעו עם סבסבתא. את המלחמה לא לקחנו בחשבון. אבל היא תרמה לכך שבאמת הייתה קייטנה עם איכויות מיוחדות – של סבתא שמלווה אותנו, על כל אכויותיה של סבתא (וחמות מדהימה) – וסבא שמנגן לנו במפוחית – ושתיים או שלוש הזעקות שהכניסו אותנו כמו סרדינים לממ"ד. וכן, גם שתי ילדות מחיפה ששהו באזור אצל קרובים והצטרפו לקייטנה. היה שמייח!!!
    ועכשיו לקראת הקייטנה החדשה של פסח – מאחלת לי ולילדי ולכל הילדים שיצטרפו אלינו שתהיה לנו קייטנה נעימה ורגועה – שניצור, שנשחק – ובעיקר שיהיה לנו כייף ונעים כולנו ביחד.

  11. מתחילה ההרשמה לקייטנת פסח במעגל – קייטנה רב גילאיםת – לגילאי טרום חובה עד כיתה ד'. (4-10). בין התאריכים – 25.3.07-30.3.07.
    בקייטנה קינסיולוגיה חינוכית כל בוקר במעגל משותף, וכל יום פעילות חוויתית אחרת – בלשים ופותרי תעלומות, בישול, אגדות, אומנות ויצירה, אני והסביבה. מספר המקומות מוגבל.
    לפרטים נוספים 054-3178890 – מיכל.

  12. מפגש סבתות מתחיל לרקום עור וגידים – מתארגנת קבוצה בחדרה. אפשר להצטרף גם מפרדס חנה כרכור.
    היום המיועד הוא יום שני ב-17:00. נתחיל לקראת סוף החודש.
    סבתות שמעוניינות להצטרף מוזמנות ליצור קשר – 054-3178890 – מיכל.

  13. מיכל, התמונה הזאת ממש מוצלחת. אם הייתי יוני דרור הייתי מפרשת אותה ככה: את עומדת בקדמת הפריים, בחלק המוצל, במבט ישיר. כמו נכנסת לצל בהבעה ישירה של "בואו לעבוד על זה". ומאחורייך יש שביל מואר, כמו הבטחה לאור בקצה המנהרה. ..

כתיבת תגובה

Close