אמנות ועיצובטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

מרתון כתיבה בדגש טיפולי

הילד/ה שהייתי ואני.
מרתון כתיבה בדגש טיפולי.
יום שבת 5.11 בזיכרון יעקב.

חלון הזדמנות לפתיחת הלב.
נצא להיפגש עם הילדים שהיינו, ממקום בטוח והרפתקני, יצירתי ותומך.

אני מיה הוד-רן, לא מזמן עברתי עם משפחתי מרמת גן לפרדס חנה. התחלתי את דרכי מריקוד עם מילים. הייתי עיתונאית (חיים אחרים, כלבו חיפה, מעריב), הוצאתי ספר (מביאור), הנחתי סדנאות כתיבה וליוויתי אנשים שרצו לממש את כישרונם. עם הזמן גיליתי שפחות מעניין אותי ללמד איך כותבים, כיצד בונים דמות או באיזה אופן יוצרים דרמה, ושאני נמשכת יותר לסיפורים של אנשים על עצמם, את עצמם. בקבוצות הכתיבה שהנחתי הביקורת זזה לשוליים והאינטימיות תפסה את המרכז. בהמשך אנשים/נשים פנו אלי למפגשים אישיים והדרך הטיפולית נסללה בפניי. אחרי שהחיים הביאו לפתחי את המתת של עבודה עם אנשים באופן כה עמוק ומחייב, התחלתי לרכוש כלי יצירה בהקשר הטיפולי. למדתי ביבליותראפיה, דמיון מודרך ובימים אלה אני מסיימת תואר שני בפסיכודרמה.

מאמינה שהמקצוע הטיפולי הוא גישה, לחיים של למידה מתמדת, התבוננות, כנות וענווה. משתדלת לשלב את אלה בחיי היומיום שלי, עם משפחתי, בתוך מעגל חבריי ובמעורבות חברתית וסביבתית.

משתמשת ביצירה ככלי תראפוייטי ראשית עבור עצמי. הכתיבה עזרה לי לאורך כל חיי לסדר מחשבות, להבהיר התלבטויות, לחדד תחושות. מוסיקה תמיד הוציאה ממני את מה שאין לו מילים, הפסיכודרמה הביאה אותי לדבר עם קולות בתוכי. היצירה עוקפת את המחשבה המתכוננת ומכאן כוחה.

בדרך כלל מרכז הטיפול אצלי הוא שיחה, ואליה מצטרפת, על פי העדפות המטופלים/ות, היצירה. לעתים כותבים במפגש, ובמקרים אחרים כותבים בבית ומביאים שנקרא יחד. אפשר להמחיז כדי לחזק תחושה רדומה, לשקוע בדמיון מודרך על מנת להפליג למחוזות רחוקים, לפתוח קלפים שיגוונו את הביטוי.

אני מטפלת באוכלוסיות מגוונות. התמחיתי בעבודה עם נוער בסיכון ובהדרכות להורים. אני עובדת רבות עם נשים במעגלי החיים, הורות וגיל שלישי מתוך עניין רב בקשר המורכב שבין הורים וילדים, העברות בין דוריות והתבוננות על קשרים מרכזיים אלו בחיינו. אינני מטפלת בילדים. יש לי קליניקה ברמת גן ומנובמבר אפתח קליניקה גם כאן, בפרדס חנה. בין הטיפולים הפרטניים אני מנחה קבוצות. אוהבת תהליכים ממושכים, אך מידי פעם מעניקה טעימות מהתהליך היצירתי, הטיפולי ומהאופן בו אני מנחה את אלה. המרתון הקרוב יעסוק במפגש עם הילד/ה שאת/ה, מאז ועד היום. מרתון מדגים את האפשרות של היצירה לגעת בנימים הדקים של הנפש.

המרתון מיועד למבוגרים/ות (מגיל 18 ומעלה בלבד).
הוא יתקיים בשבת 5.11 בין השעות 10:00-17:00 בזיכרון יעקב.
הקבוצה אינטימית ויש להירשם מראש.

פרטים נוספים על יצירותיי, הסדנאות והטיפולים ניתן למצוא באתר www.mayahod.com
אפשר גם ליצור קשר בטלפון 0547-480632 ובמייל.

 

 

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “מרתון כתיבה בדגש טיפולי”

כתיבת תגובה

Close