2012 זה עכשיואקולוגיהטיפוליםיוזמות חופשיותסדנאות, קורסים, חוגים

מתים להיות יפים

[מאת: טלי מצליח, לבנדר]

כולם יודעים שחשוב לעשות ספורט לפחות פעמיים בשבוע להמעיט בג'נק פוד לאכול יותר בריא ולחשוב חיובי. ובזמן מחלה קשה לעיתים קרובות ההמלצה היא על דיאטה מוקפדת, כי התזונה מאוד משפיעה ואז גם מתחילים לחשוב אולי יש עוד דברים באורח החיים שלי שפוגעים בי? מתברר שיש המון גורמים סביבתיים שמשפיעים על הבריאות שלנו ומרבים מהם לא ניתן להמנע אבל אולי ניתן לצמצם?

השבוע ביקרתי בבית שבו שינו המון דברים באורח החיים בעקבות מחלה. ניגשתי לרחוץ ידיים ועמדתי המומה, לא הבנתי איך לא עלה בדעתם לשנות גם את תכשירי הטיפוח בהם הם משתמשים.

היום אחרי חמש שנים בהם אני פועלת להעלאת המודעות לחשיבות של צריכת מוצרי טיפוח שאינם מזיקים לאדם או לסביבה, אני מבינה שצריך להגביר את הווליום של ההסברה. לא מספיק אנשים יודעים שלמוצרי טיפוח השפעה רבה על על הבריאות שלנו ושלעיתים קרובות הם מכילים חומרים כימים אגרסיביים שרצוי מאוד להימנע מהם.

החודש פורסם בעיתונות שבסבון תינוקות של גונסון יש פורמלדהיד. פורמלדהיד הוא חומר משמר חריף שנמצא ברבים ממוצרי הטיפוח הוא ונגזרותיו חודרים למחזור הדם הוא ונגזרותיו מוגדרים כ….וחשודים כ …

הפורמלהיד הוא שם נוסף לפורמלין, שבו שרויים העוברים במעבדות בביולוגיה. זהו חומר משמר חריף מאוד מאוד שגם במינונים של אחוזים מעטים לא נראה לי מתאים לצרוך אותו, ובכל זאת יש סיכוי רב שהוא נמצא בקרם פנים שלך. ב- 82% ממוצרי התינוקות שנבדקו בארה"ב מצאו אותו בכמויות משמעותיות למרות שהוא לא הופיע ברשימת המרכיבים. לקריאה נוספת.

תוית של תכשיר קונבנציונלי, באישור משרד הבריאותרוצה להגיד לכל אחד באופן אישי: אם הבריאות חשובה לך שימי לב גם לחומרים החודרים לדם דרך העור. אנחנו (שם כולל) משתמשים יומיום בממוצע ב – 14 תכשירים בינהם סבון, שמפו, מרכך שפתון, קרם גוף, מגבונים לחים, משחת שינים, קרם ידיים, קרם רגלים קרם פנים דאודורנט. דוחה יתושים, דוחה כינים, מה הם מכילים? האם זה שכתוב על דאודורנט "ללא אלומניום" אומר שאינו פוגע בנו? האם היתר של משרד הבריאות למכירת דוחה יתושים מבטיח שהוא אינו מזיק לגוף בשימוש ממושך?

אני מופתעת שאין ספק ואין ידע. רוצה להציע תהיו ספקנים, חפשו ידע, וקחו אחריות מלאה על הבריאות שלכם.

נכון רשימת המרכיבים מופיעה בד"כ באנגלית ובכתב קטן ובכל זאת ניתן ללמוד בקלות ממה רצוי להימנע, ולשמור על הבריאות גם דרך הבחירה של מוצרי טיפוח אותם אנו בוחרים לצרוך עבור עצמנו וילדנו, כי החומרים שאנו צורכים לטיפוח נספגים בעור חודרים לדם ללימפת בית השחי..לעין.

עד עכשיו סיפרתי בעיקר למי שרצה לשמוע בעצם למי שכבר ידע לפחות קצת ..בעדינות לא להפחיד בלי לדבר על המילה סרטן בלי לנפץ את האמונות שאדם בא איתם. אבל היום אני חושבת שטעיתי, שאולי כן צריך לצעוק או לפחות לומר ברור את הדברים: אפשר גם אחרת. אין חובה להרעיל את עצמנו.

נכון שזה זמין, לפעמים זול יותר וכולם משתמשים ואפילו יש אישור משרד הבריאות, אבל לא מומלץ להתעלם כי יש בקוסמטיקה חומרים חריפים ומזיקים לאדם ולסביבה. אני מאמינה שהמוצרים האלו תורמים את חלקם בעלייה מטורפת בשכיחות הסרטנים בעיות העור בכאבי ראש. אני מזמינה אתכם לשאול. לבדוק ולבחור מה תכיל הקוסמטיקה שלכם, כי כמו מזון גם היא רצה בדם נאגרת בגוף משפיעה בצורה עמוקה.

כשהבנו כמה קטלניים עלולים להיות מוצרי טיפוח הקמנו את לבנדר שמפתחת ומייצרת מחומרי גלם טבעיים ואורגניים מגוון רחב של מוצרי טיפוח 100% טבעיים ואקולוגיים.

היום אנחנו יכולים להעיד שניתן ליצור את רוב מוצרי הטיפוח באיכות מעולה באפקטביות מצויינת גם מחומרים צמחיים ידידותיים לאדם ולסביבה. תקשיבו – עכשיו הזמן לקוסמטיקה בריאה.

ב5/12/11 בכנס בריאות של עמותת איזון חוזר שיערך בפרדס חנה, נפרוש בפניכם דוגמאות לחומרים הקיימים במוצרי הקוסמטיקה והמשמעות שלהם.

חוגי בית והרצאות – אם אתם רוצים לשמוע מה יש בקוסמטיקה התעשייתית ומדוע כדאי להעדיף קוסמטיקה טבעית נשמח להתארח אצלכם בסלון או במועדון עם תה או סיידר חם. ארגנו קבוצה לחוג בית, אנחנו נבוא עם הסבר והדגמה..

לאתר של בית לבנדר >

הראה עוד

6 thoughts on “מתים להיות יפים”

  1. רק עכשיו ראיתי ,תודה ! מהתגובות שאני מקבלת כל הזמן אני יודעת שאני לא לבד וזה מאוד מחזק. השבוע ביום ב בכנס איזון חוזר שיערך במתנס עידו ידבר על המרכיבים במוצרי הקוסמטיקה. ככול שאני יודעת יותר אני מרגישה טוב עם הבחירה שלי בתחום הטיפוח – במקרה שאין בידי תכשיר שאני סומכת עליו לא להשתמש. כי המרכיבים יכולים להיות ממש ממש ממש לא בריאים. אני מזמינה אתכן לשמוע. לגבי העליות והמתבגרות – אשיב בהקדם. יום מקסים טלי.

  2. קודם כל טלי גמני איתך!! ובכל זאת , אני לא יודעת אם זה המקום אבל חיבתי העמוקה למוצרים ממזון דרך קוסמטיקה והגיינה ועד בכלל – שהם איכותיים אקולוגים אורגנים וכו בתוספת חינוך ורפואה אלטרנטיבית הביאו אותנו לסל הוצאות מאוד לא אקולוגי . כבר לא ממש אפשר לדבר על סדר עדיפויות אלא על ויתורים – ולדוגמה – האם לשים קרם "רגיל" או לא לשים בכלל. האם לא לאכול פירות או לאכול פירות לא אורגנים …אני מסתכלת בכליון עיניים על המדף ,מדמיינת לי אוסף צנוע ואיכותי של מוצרי לוונדר או אחרים ואני משוחחת עם המוצרים ומבטיחה שאצור קשר בקרוב… המוכרים חושבים שהשתגעתי …ובנתיים נקה 7 ….

כתיבת תגובה

Close