השימושון

נוני של מורן בן יהודה

מאת: גלית שביב

נוני זו פנטזיה. זה מקום כל כך יפה וקסום, שיש מצב שרק אנשים שיודעים לחלום ומאמינים באגדות מסוגלים לראות אותו. אז אם אתם מגיעים לשם, הילדים שלכם מסתובבים מאושרים ואתם לא רואים כלום – אולי כדאי שתראו רופא. אליל כמובן…

בובותים

אז אפשר אמא? אז אפשר? הן שועטות אלי בידיים מלאות בבגדים שהוצאו זה הרגע מן המגירות. ואני, איזו סיבה יש לי להגיד לא.
אחרי שהבגדים הכי שווים (אלו שלא עולים עליהן יותר) וגם בובת ברבי שסר חינה מסיבה עלומה, קשת זהובה וחבילת קלפים – כל אלו מקופלים יפה לשקית, אנחנו עולות על האוטו ושמות פעמינו לנוני. חנות יד שנייה כמעט רק לילדים ברחוב הדקלים.
מורן יוצאת אלינו בשמלת סאטן ארוכה לבנה עם ורדים מצוירים ענקיים ובתסרוקת מורנית אופיינית. בעיקרון זיהיתי שם גולגול גדול שנפתח לשתי צמות שחורות ארוכות שמשתלשלות עד המותניים. וחיוך שאין מתוק ממנו בעולם.
נרגשות הן צועדות פנימה. בדרך, על הדק מעץ עבודת-יד אני מזהה זוג נעלי בובה ירקרקות של נייק, בדיוק במידה שלי. עוברת מתחת לכדורי הנייר הצבעוניים התלויים ונכנסת. שלושתן כבר מצטופפות ליד השקית.
מורן מוציאה את האוצרות אחד אחד, פורשת על המדף, מעיפה עין מהירה, ואומרת במתק שפתיים: מהמם.
ככה הן אוספות 12 שקל כל אחת.
"מה בא לכן, משהו ללבוש או משהו לשחק איתו?" מורן מרימה בעדינות רקדנית זעירה מן המדף שמציגה עצמה מול השתיים וחוזרת לעמוד במקומה.
הבנות פושטות על החלל. בגדים תלויים מסודרים על מדפים, בובות, פסלונים, קלפים, משחקים, מחברות וחרוזים וקופסאות מצוירות ונרות ושמנים ארומטיים ותיקים ונעליים ומראה אחת גדולה ויפה, שתלויה בדיוק בגובה שלהן.
תוך שלוש דקות לכל אחת ערימה נאה. נעלי ג'ז כמעט חדשות, שתי מחברות בכריכה קשה עם מנעול וציורי פיות, חצאית טוטו חצי שקופה, בגד ריקוד תכלכל, ארנק קטן נוצץ. ועיניים מבריקות וחישובים בעל-פה, אם יספיק לנו הכסף לכל זה.
– אמא, שלושה שקלים זה הרבה?

נוני זו פנטזיה של מורן ועידו בן-יהודה. מורן היא פיה אמיתית, כמעט בת 28. ועידו הוא הנסיך שלה. מאחורי הבית שלהם חצר גדולה, ירוקה, קסומה. מאלו שלא נותרו הרבה כמותן באזורנו. בשש השנים שהם גרים בבית הגדול שברחוב הדקלים הפכה החצר הזו לממלכה של ממש. צמחים ועצים, בריכה גדולה בצל, שולחן עץ גדול לאוכל, נדנדה ומחצלות. רוב הציוד נמצא בחוץ ופורק ושופץ והורכב מחדש בידי הקסם של עידו.
ועכשיו הפך המחסן הישן מאחור – לנוני. דק עץ מעצים של משטחים (לא רואים עליו) חלון עגול גדול, קיר צבוע בוורוד נצנצים. הכל עבודת כפיים של השניים האלו. היא חולמת ומלטפת ומאכילה את אמיר התינוק, הוא בונה ומשפץ וצובע ומנגר ותולה.

@@@

הקטנה מודדת נעלי בד פרחוניות רכות מושלמות. עומדת ומגלה שלוחץ בבוהן. אבל לרגע אחד הן שלה, ומורן מיד מספרת איך הן הגיעו לכאן.
יום אחד נכנסה לכאן משפחה אחת של אנשים שבאו מהולנד. הקטנה מרחיבה אישונים. האמא היתה ענקית! שיער אדום ארוך כזה (הקטע הזה מלווה בתנועות) ושמלה פרחונית צמודה, עם שלושה ילדים יפים ויפות מאד. והם הביאו לכאן המון דברים, וגם את הנעליים האלה.
מהולנד… הקטנה חוזרת אחריה בהשתוקקות, אבל מקלפת אותן מעליה ומחזירה אל המדף בעיניים כלות. אני קצת מתבעסת. הי, תראי איזה מגניב! היא קוראת לאחותה רגע אחרי ואני מתאפסת. יומן שאפשר לנעול ולפתוח! איזה מזל, הולנד מאחורינו.
חוץ מהיד-שנייה יש גם יצירות כפיים של אומנים שעושים דברים בשביל ילדים. תמונות, קרמים, בגדים, מוביילים. ויש גם מדף של יצירות של ילדים, שעושים ככה כסף לדמי-כיס. אחרי הצהריים יש אפילו תפריט ילדים מיוחד: טוסטים קטנים, שייקים קטנים, מאפים קטנים, לפעמים גם פיצה בטאבון.
פעם בכמה זמן הם מארגנים סדנאות שוקולד לילדים מגיל 8-13. והאמת כאן חייבת להיאמר, הילדים זה רק תירוץ. מורן היא זו שמכורה להתעסקות עם שוקולד.

@@@

הגדולה שלי בוכה על הנדנדה הגדולה שבחצר. חסרים לה ארבעה שקלים והיא רוצה, נוסף לפנקס המצויר, גם את המחברת הוורודה – ובלעדיה חייה אינם חיים.
מורן מציעה פתרונות. אולי תשמרי לפעם הבאה. אולי תיקחי משהו אחר שייכנס לתקציב שלך. אולי תהיי אחראית להביא לי ארבעה שקלים בפעם הבאה. הדמעות מתייבשות והגדולה מבטיחה להסדיר במהרה את החוב.
ועכשיו לאריזות. הרכישות החדשות מונחות בשקיות נייר חומות מרשרשות. מורן מהדקת באצבעות העדינות שלה לזו פרפר ורוד מתחרה ועלה שלכת מבד לבנבן, ולזו שני פרחים רקומים אחד על השני. וכשהן יוצאות משם העיניים מבריקות והלב שמח. מה עוד אפשר לבקש.

אפשר את זה ואת זה ואת זה גם

נוני – חנות יד שנייה לילדים, רחוב הדקלים 48 פרדס חנה.
צעצועים, בגדים, משחקים, ציוד (מרהיטים ועד עגלות, מכסאות אוכל ועד אופניים) וקוסמטיקה טבעית לילדים | פתוח בימים א'-ה' בשעות 10:00-12:45 וגם 16:00-19:00, ושישי: 10:00-13:00 | מורן בן-יהודה, 052-8398696 |אימייל

הראה עוד

24 thoughts on “נוני של מורן בן יהודה”

  1. פינגבאק: גבריאלה ורות
  2. מקום קסום באמת….וידוי קטן: בפאנן שלי גם היה לבוא בלי הבנות 🙂
    וביחד איתן זו גם תמיד היתה איכשהו חוויה מיוחדת, לראות איך הגדולה שלי נכנסת וכולה הקשבה ורוך למקום, בודקת משחקים, מחטטת בקופסאות, מחזירה למקום…מתלהבת מהבגדים, מודדת, מורידה ,מקבלת החלטה, בוחרת…כאילו החנות הזו מזמינה איזה מרחב גדילה..בנחת…ועם הרבה יופי…
    נחכה בסבלנות לגלגול הבא שלה

  3. בעל הבית השתגע ומכר את החצר ואת הבית שעליו התקיים הקסם ולכן – מכירת פרידה בנוני, שבת הקרובה (21/5) מ- 10:00 בבוקר עד שש בערב.
    בגדים לילדים בכל המידות, ספרים, משחקים, בגדי ים, כובעים, בובות, גופיות מנצנצות וחצאיות מסתובבות… וגם פריטים נוספים מהבית, שמורן ועידו עוזבים בצער.

    נוני תמשיך עד סוף החודש ואתם מוזמנים לקפוץ להגיד שלום, ולתת לילדים להשקיע את דמי הכיס שלהם בחוויה המתוקה הזו, פעם אחרונה ודי..

  4. חיפשתי מתנה לילדה בת 5 שתהיה מקסימה לא יקרה ובעיקר שתגרום אושר
    הנוסחה המסובכת הובילה אותי אל נוני
    יצאתי עם תיק סרוג בצמר כסף תכלכל זוהר, קשת נוצות ופרחים ורודה לשער מעשה ידי מורן (אין לתאר) , זוג נעלי בובה פרחוניות – אלה שהיו קטנות על הקטנה של גלו , ומקווה שיהיו מתאימות לנסיכה שלי, קופסא קסומה קטנה מלאה סיכות פרפר קטנות , סוסון פוני עם מסרק כסף מפואר לסרוק רעמתו הוורודה, רקדנית על רגל אחת שאני צריכה בהזדמנות לרכוש אחת גם לי,, שלא אשכח את עניין שיווי המשקל – שלי…
    "בשוונג" עלמא יצאה עם דובי גדול לבן ומפנק ועוד סיכות לאוסף, היאם עם תיק אוכל אדום , חשבוניה, פריסבי גדול ומשוכלל ומשחק סטיצ'י למהדרין, עצרתי אותו על הגדרות.. שישאר לפעם הבאה.
    ומתנה להורים שלי שהנינים מתרבים להם – שני תינוקות קטנים מכורבלים קשורים יחד בסרט משי…ללקק את האצבעות , זה היה אפילו טעים!
    …בחישובים מעודנים עם הזיכויים שהילדים צברו …יצא ראש השנה מלא מתנות , הספיק מה שהיה בארנק ואפילו קיבלתי עודף עם חיוך שאי אפשר לעמוד בפניו ממורן ומהתינוק.

    אני מחכה לשבוע הבא כשדברי החורף יצאו לאוויר החנות ואוכל להלביש את היאם במחלצות
    ואולי לפנק אותו במשהו חדש מהבגדים המתוקים ביותר של ענת
    אם יש תיקון לחויית הקניה עם הילדים – זה המקום ..כן כן אני מאוד משוחדת ומאוהבת , אם תלכו זה יקרה גם לכם .

כתיבת תגובה

Close