השימושון

ניו אייג', ניתוח טקסט

כל מי שקורא פה יודע שאני פרו-ניו אייג'. כלומר, באופן כללי בעד התופעה, צורכת ועורכת תכנים, ומרכיבה את הפאזל שלי דרך מפגש עם שיטות כאלו ואחרות. יש לי על זה ויכוח עם יובל דרור, שמדי פעם רוצח להנאתו טקסט ניו אייג'י אצלו בגלוב. הוא אומר שמה שמעצבן אותו זה הרדידות והשרלטנות, סמל למה שהולך במדינה הזאת. אני מבינה את מה שהוא אומר, אם כי לפעמים קצפו יוצא גם על טקסטים דווקא בסדר אבל נו.

והנה ב"מגזין המושבות" יש מדור רוחני של אחד עוזי כהן, שמגדיר עצמו R.T.M – מיסטיקן, רייקי מאסטר ומומחה לקלפי טארוט, שעונה מדי גיליון על שאלה של קורא:

עוזי שלום, שמי נדב ואני בן 41. לאחרונה פוקד אותי חלום מוזר שבו אני ניצב מול חומה גבוהה שחוסמת את דרכי. אני הולך לאורכה ולא מוצא מקום שיאפשר לי לעבור אותה. בחלום אני חש מתוסכל ואובד עצות. לפתע, ממש משום מקום, אני נתקל בשליח של חברת שליחויות שנותן לי מעטפה סגורה ואומר שהוא נשלח לתת לי את שכרי, ואז אני מתעורר. מטבעי אני טיפוס רציונאלי ואיני מייחס חשיבות לחלומות. אולם חלום זה שב ופקד אותי בתדירות מוזרה (כבר שלוש פעמים). בעצה אחת עם אשתי החלטתי לחרוג ממנהגי ולבקש פירוש לחלום המוזר. היש ביכולתך להאיר את עיני? תודה, נדב.

לא בא לי להקליד את כל הגבבה הפותחת את המענה של כהן, אז ניגש ישר לפיענוח החלום:

באופן כללי, הופעה של חומה גדלה ואיתנה או קיר חזק וגדול בחלום מרמזת על הצורך של החולם להסתתר או להתגונן מפני צרה או סכנה עתידית. למעשה, נדב, זהו חלום שבא להזהיר אותך כי העתיד הקרוב צופן בעבורך סכנה להיפגעות כלשהי, לכן בתקופה הקרובה כדאי מאוד לפקוח עין ולגלות ערנות בכל הנוגע ליחסים עם הסובבים אותך. ככל שהחומה בחלום נראתה גדולה ומאיימת על החולם, סימן הוא כי הקושי גדול יותר וכי יש לנהוג במשנה זהירות.

באמת? חומה זה צורך להסתתר או להתגונן? מאיפה הוא הביא את זה רבאק? הרי נדב לא ציין שהוא חש פחד מול החומה אלא תיסכול. אולי זה תיסכול מקצועי? אולי הוא על סף פריצה אישית? הדרך היחידה להבין באמת היא לשאול אותו, ולא לדחוף לו למוח הפחדה מעורפלת, שעשויה להגשים את עצמה. אבל כהן לא עוצר בחומה, ומפרשן גם את השליח:

הבחור שבא לתת לך מעטפה סגורה ובה מצוי שכרך, מלמד כי האופן שבו תבחר להתמודד עם הקשיים שצפויים לך הוא חשוב ביותר, ושתוצאות פעולתך יהוו את מהות השכר שטמון במעטפה הסגורה שקיבלת בחלומך לטוב ולרע. כלומר, שימוש נבון בזכות הבחירה החופשית יאפשר לך שכר ראוי וטוב על מאמציך. בגין שימוש מוטעה ולקוי, שכרך יהיה בהפסדך.

פה הוא צודק. שימוש נבון בזכות הבחירה הוא ללא ספק הכרחי במקרה הזה. לא יודעת מי זה נדב ואם הוא קורא כאן, אבל עצתי לו היא לבחור להתעלם מהפרשנות של כהן. חלומות זה עניין חשוב ועדין ואין סיבה לתת למיסטיקן כזה או אחר לגשת אליהם בלב גס. רונית נשר (אגב, גם היא מזכרון יעקב) מציעה דרך יותר מעניינת לרדת לעומקם של חלומות. ועוזי כהן – אני רוצה לחשוב שכוונותיו טובות, וממליצה לו לקרוא את ארבע ההסכמות. במיוחד את "שמרו על טוהר המילה" ו"אל תניחו הנחות".

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close