השימושון

ניקוי אביב

מאת: ורד לב

האביב הגיע!
הנה הוא כאן. כמו נחת במפתיע בבת אחת.
מרגישה שלא הייתה לי בכלל הכנה, שזה בא במלוא יופיו ואיכותו. טוב, אולי כי כולנו היינו חולים ולא ממש יצאתי החוצה עד שזה סופסוף (תודה לאל) נגמר (פחות או יותר).

האביב הוא ה-הזדמנות לעבור ניקוי לגוף, לנפש, לבית, לחיים. אפשרות לאיוורו, להוצאת ישן לפני חדש- כי מי יודע במה המקום הפנוי יתמלא, אה? הפתעות….
הנה הזדמנות להתבונן בדפוסים המקובעים שלנו ולשבור אותם. כל אותם הרגלים קלוקלים שכבר מזמן רצינו להעיף, אבל אף פעם לא היה לנו מספיק זמן, כוח, אנרגיה, תמיכה, ידע, חשק.
בשביל זה יש אביב!
זמן של התחדשות, של התחברות לפשטות, של הכנה לקלילות של הקיץ, אחרי כל מחלות החורף (עם כל הדברים שלקחנו כדי לנסות למנוע ולהפטר מכל הג'יפה). זו אפשרות להכין את הגוף להריון, או לשקם את הגוף אחרי לידה. לרדת במשקל.
זמן מעולה לעבור תהליכי גמילה, למשל מ: סיגריות, סמים, תרופות, אלכוהול, סוכר, שוקולד, קפה, מוצרי חלב, בשר וכל מה שלא מתאים יותר.
בתהליך הניקוי אנחנו משתמשים באנרגיה של הכבד, שהוא בשיאו באביב (קצת סינית, למה לא?). הכבד אוגר בתוכו את כל הפסולת של הגוף- פיזית ורגשית- ובתהליך הניקוי האביבי אנחנו מנקים את הכבד, מחדשים אותו ותורמים אותו לעזרנו בתהליכי הניקוי. כך נקבל מערכת נקייה יותר מרעלים, פסולת, חומרים כימיים, עודפי משקל וליחה, עודפי סוכר וחומרים אלרגניים למיניהם. נוכל להפטר מקנדידה וטפילים עקשניים שממררים את חיינו הרבה זמן.

מה עושים בניקוי שכזה?
מומלץ וכדאי לעבוד בכמה חזיתות. ראשית, ישנה הרמה הפיזית, בה נוכל להעזר בתזונה התומכת בתהליכי ניקוי. כל אחד ומה שנכון ומתאים לגופו ולמקום שלו בחיים. יש אנשים הזקוקים לניקוי אינטנסיבי ורציני ואילו אחרים יתפרקו מניקוי שכזה ויתאים להם משהו עדין יותר שיימשך זמן רב יותר.
אפשר לתמוך בתהליך עם צמחים המנקים את הכבד, את הדם, את מערכת העיכול. בתוספים מזינים למיניהם.
הכנסת אלמנט של תנועה היא תמיד משהו חיובי. תנועה תומכת בתהליכי שינוי מהעומק, עוזרת לכל מה שהצטבר בפנוכו למצוא את דרכו החוצה, דרך המערכת הסילוקית של הגוף. כל מה שהצטבר בשרירים, בדפנות מערכת העיכול ומערכת הנשימה, בין העצמות ובמפרקים. גם כאן תבחר שיטת תנועה המתאימה לאדם, לאופי שלו ולסגנון חייו. יש הבדל בין אישה בת 55 עם בעיות ברכיים לבין בן 30 נמרץ ופעלתן. חשוב לבחור בקפידה, כדי שהבחירה תוכל להמשיך ללוות את האדם לאורך זמן ולא תהיה רק גחמה קצרת מועד.

ישנה רמת המודעות, בה אפשר לעבוד על תהליכי אחזקה ושחרור: במה אני מחזיקה בחיים שלי? מה גוזל ממני אנרגיה מיותרת? ממה קשה לי להפרד? מה נכון יהיה לי לעזוב בכדי להיות קלילה וחופשייה יותר? איך משחררים דברים שהיו אתי כ"כ הרבה זמן? מה יבוא במקומם? פחדים מהלא נודע ועוד.
חבר'ה לכולנו יש עבודה רבה מאד לעשות. כדאי שנתחיל בה כאן ועכשיו. אין זמן לחכות! הרכבת לא מחכה לנו…העולם לא יחכה לנו….האנרגיה לא מחכה לנו… היא שם- אז או שאנחנו איתה, או ש…לא!

כשפוצחים בתהליכי ניקוי שכאלה מגלים באמת את ההזדמנויות שהחיים מזמנים לנו. פתאום אנחנו פוגשים אנשים חדשים/ ישנים, נפתחות בפנינו הזדמנויות חדשות בתחום העסקי, בלימודים. מערכות היחסים שלנו מתחילות להתאוורר גם כן וחיי המשפחה שלנו עשויים להשתנות. דברים שחפשנו זמן רב מגלים עצמם בפנינו. ייתכן והיו שם מתחת לאף במשך זמן רב, אבל העומס וחוסר האנרגיה שלנו מנעו מאיתנו לראות אותם, או להסתייע על ידם.

לעשות ניקוי בעונת האביב הוא דבר נכון וחכם, מאחר ויש לנו את האפשרות להשתמש באנרגיית החיות של הטבע, הנמצאת פה מאליה, עם כל פוטנציאל הניקוי והצמיחה שבה. כמו שבטבע הכל פורח, ירוק וצומח, כך יכולים העלים הירוקים והנבטים להזין אותנו מבפנים ולתת לנו את הכוח החזק שלהם לתמיכה בתהליכים שאנחנו עוברים.

אני מאד מאמינה בכח של עונות השנה התומך בנו והמסייע לנו בהתפתחות האישית שלנו בעולם הזה. השתמשו בו!

הנה מתכון "ירוק" מרענן, קל לעיכול ותומך בתהליך הניקוי:

כוסמת ירוקה
הכוסמת היא מעין דגן, או לפחות משייכים אותה תמיד למשפחת הדגנים בגלל תכולת הפחמימות שיש בה וצורת הבישול.
הרבה אנשים לא חושבים עליה טובות, כי פגשו אותה בפעם האחרונה בבית סבתא, או שהריח לא מצא חן בעיניהם, או שאכלו מנה לא מוצלחת במיוחד עם כוסמת.
אצלנו מאד אוהבים כוסמת אז החלטתי לחלוק אתכם מתכון אהוב במיוחד.
למרות שהיא נחשבת מזון חורפי יותר, אשלב אותה כאן עם עלים ירוקים טריים לרוב ואגיש אותה בצורת הסלט הלא חם, כדי שתתאים עצמה לאביב ולתהליך הניקוי שלנו!

חומרים
כוס כוסמת
חופן עלים ירוקים קצוצים מכל סוג (הרבה ירק!): פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, בצל ירוק, רוקט, רשד ואחרים.
חופן נבטי אלפלפה
מעט כרוב ירוק/ סגול קצוץ דק (שחקו עם הצבעים  )
בצל קטן קצוץ
1-2 שיני שום קצוצות (לפי הטעם)
חופן אגוזי קשיו קצוצים
3-4 אגוזי ברזיל קצוצים
מלח, פלפל

אופן ההכנה
כדי לבשל את הכוסמת יש לשטוף אותה היטב ולשים בסיר עם כמות כפולה של מים. להביא לרתיחה, להקטין את האש ולבשל עד שהמים נספגים והכוסמת רכה.
כאשר הכוסמת מוכנה, הגרגירים נוטים להידבק האחד לשני. זה טוב ויפה כשמעוניינים בתבשיל או מרק, אבל מאחר ואנחנו חפצים בסלט, נרצה להפריד אותם האחד מהשני. לשם כך יש לשטוף את הכוסמתים במים קרים ולסנן.
בקערה גדולה מערבבים את הכוסמת עם העלים הירוקים, האגוזים והתבלינים.
מי שרוצה תוספת קצת מעניינת יכול להוסיף קצת צימוקים כהים קצוצים, אוכמניות מיובשות או חמוציות מיובשות.

נקיון אביבי פורה ומהנה!

———————————————————————————————————–

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2. עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך. מקיימת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד). מנהלת פורומים בנושאים הבאים : "נטורופתיה למשפחה, הריון בראי הרפואה המשלימה וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו. ליצירת קשר: 052-8527755 ובאימייל.

הראה עוד

2 thoughts on “ניקוי אביב”

כתיבת תגובה

Close