השימושון

נפתחת קבוצת תמיכה לנשים בהליכי גירושין

מתגבשת קבוצה בפרדס חנה לתמיכה בנשים במשבר של חיי הנישואין.
מי שמצויה בתחילת הדרך בתהליך עצמו או כבר בסיומו, מוזמנת להצטרף למפגשים בתמיכה מקצועית, הנוגעים למגוון תחומים בהם נתקלות הנשים בתהליך המורכב הזה. הקבוצה תיפתח בימי רביעי, מיד לאחר תום חג החרות.

עמותת ג.ר.נ.י.ת. הוקמה כדי לסייע לנשים בשלבים שונים של תהליך גירושין. לעמותה קו פתוח לצרכי הנשים המתגרשות. העמותה מלווה, מייעצת ומסייעת בתחום המשפטי, הסוציאלי והפסיכולוגי ומפעילה קבוצות תמיכה.

הגירושין הוא תהליך של משבר שכרוכות בו שאלות משפטיות ואישיות כבדות משקל והוא פוגע במערכות הכלכליות, החברתיות והרגשיות של כל בני המשפחה. עמותת ג.ר.נ.י.ת. מסייעת לנשים וילדיהן, לצמצם את מידת הנזק הכלכלי, הנפשי והחברתי הכרוכים במהלך הגירושין ואחריהם.

כיום, במצב התחיקתי הנוכחי, כל אישה שנישאת מסכנת את ביטחונה הכלכלי לעת זיקנה מאחר והן עלולות לאבד את הפנסיה המשפחתית. אחת ממטרותיה של העמותה הינה לפעול לקידום חקיקה לשוויון זכויות חברתיות וכלכליות של נשים ותיקון אפליית נשים גרושות בפנסיה המשפחתית.

העמותה מסייעת באמצעות מערך הוליסטי וגמיש שמותאם לכל פונה על פי צרכיה. מגמת הסיוע לשפר את דימויה העצמי של הפונה, כדי לצמצם את הנזק העתידי ביחסי המשפחה ובמעמדה הכלכלי חברתי. לפונות יובהרו זכויותיהן והאפשרויות למימושן. העמותה מרכזת את כל הפונקציות הקשורות בתהליך המורכב של משבר הגירושין, שהופך לתופעה חברתית נפוצה. הפונות זוכות לאוזן קשבת בטלפון ובפגישות אישיות, ליווי עקבי, הפניה לייעוץ משפטי והפעלת קבוצות תמיכה. הסיוע מופעל על ידי מתנדבים ואנשי מקצוע, פסיכולוגים, משפטנים, עובדים סוציאליים, מגשרים ומתאמים.

באתר שלנו יש חומר על מטרות העמותה, משוב של נשים שהשתתפו בקבוצות התמיכה שלנו, סקירות על השינויים החברתיים שבגינן יש עלייה תלולה בגירושין והשפעתם על נשים וכן כיצד למנוע נזקים כלכליים ואחרים מהנשים המתגרשות. עמותת גרנית הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לחלוקת הפנסיה המשפחתית ביום הגירושין שתעלה לדיון מיד עם סיום פגרת הכנסת.

העמותה שמרכזה באזור המרכז הקימה עד כה 29 קבוצות תמיכה רובן באזור המרכז, אחת בחיפה ואחת באשדוד. נפתחת הרשמה לקבוצה באזור פרדס חנה. להרשמה נא להתקשר לתקוה 03-5320035 או לאורה 050-8353338.

היי! מצאתי איפה לשים לינק לכגן! הנה ההגדה ל-1 באפריל, על אחד שמגיל צעיר מאוד ידע שהוא רוצה להיות עם גרושה. סיפור משובח!

הראה עוד

1 thought on “נפתחת קבוצת תמיכה לנשים בהליכי גירושין”

כתיבת תגובה

Close