השימושון

נר ראשון

נר ראשון של חנוכה ביום הכי קצר בשנה.
היום.
ביום הזה ממש.
אפור בחוץ וצבעוני בפנים – כמו קשת, נגוהות נגוהות של אור מתגבר.

יום ראשון כמו שיום ראשון צריך להיות, מקופלל,
כמו כף רגל מציצה משמיכת השבת,
החורפית, הסמיכה.

שקט בטלפון.
שקט בלב.
כמו גשם עדין של אבקת סוכר.

עוד ארבע שנים בדיוק, ב- 21/12/2012 מסתיימים לוחות המאיה. לא ברור איך ומה זה יהיה,
איזה סמלים ואיזה גרמי שמיים יסמנו לנו את הזמן. אולי יהיה שוב תוהו ובוהו מסויים?
ואז בתוך האפלה, פשוט נהיה ברגע, נדליק נר
ונספר.

נסים ונפלאות.

***

יד
ה- 21/12: יום השיוויון החורפי: טון 8, באנרגיה של יד בהדרכת קוף:
ה- 21/12 הוא היום הקצר בשנה, המביא עימו את החורף. ממנו הימים הולכים ומתארכים במסלולה של השמש צפונה, עד שהיא מגיעה לנקודה הכי צפונית, ב- 21/6. ביום זה של תחילת הקיץ, משך הצל של השמש הוא הכי ארוך ואז היא שוב חוזרת חזרה דרומה, עד ליום הקצר בשנה.
ימי השיוויון מהווים ימי שער קולקטיביים, בהם האנרגיה של כל מה שאנו חווים מתחזקת. העובדה שהיום הקצר מתרחש בעיצומו של גל השמש ויום לפני חג האור מאפשרת להגיע לראייה רחבה יותר בנוגע לחיינו, לצמוח ולברוא דברים חדשים אל מציאותינו. היד ביום של היושרה בודקת עד כמה אנו מאפשרים לעצמנו לזרום בכיף עם הרצונות שלנו. אנו יודעים מהם הרצונות האמיתיים שלנו, השאלה היא האם אנחנו מבטאים אותם בקלילות ובהנאה ומאפשרים לכשרון הטבוע בנו ליצור לעצמנו מציאות קסומה. אנו מוזמנים לשאול את עצמנו: "האם אני נאמן/ה לידיעה הפנימית שלי"? "האם אני מבטא/ת את היצירתיות והמקוריות הקיימים בי בחיי היום יום שלי"? "האם אני לוקח/ת כל דבר ברצינות או שמא משתעשע/ת ממשחק החיים"? "האם אני נותנ/ת מקום לפגיעות, לרגישות ולאנושיות שבי או שזורמ/ת בקצב שלי"? "האם אני מדאיג/ה ומלחיצ/ה את עצמי או שעושה בדיוק את מה שמתאים לי בכל רגע"? התשובות הכנות לשאלות הללו מייצרות בתוכנו כוח פנימי, שיודע לנוע מנקודה לנקודה בחיים מתוך מקום של קבלת האינדיבידואליות שלנו והנאה על תהליכי החיים המרתקים.
אם כך היד של יום השיוויון מחברת אותנו לידיעה פנימית עמוקה בנוגע להיבטים שונים של העשיה שלנו בחיים ומאפשרת לזרום בנעימים בחורף הקרוב. הקוף המדריך מחבר אותנו ישירות לנפש שלנו וממלא אותנו בהשראה מקורית לקראת חורף קסום ויצירתי. אנו מוזמנים לנשום את הסמלים של היום, להתחבר לגרמי השמים ולהכניס כוונה לקראת המחזור החורפי והמהנה שמתחיל.

(ותודה לטליה טוקר על רוחב הלב שבו היא משתפת בידע המאיה)

הראה עוד

8 thoughts on “נר ראשון”

  1. באמת התפספס לי? לא שמתי לב אפילו…

    תדעי לך רונית שהמילה "מקופלל" ו "גשם עדין של אבקת סוכר" ליוו אותי אתמול כל היום.
    יש לך מתנה ענקית.
    הייתי רוצה לראות את הספר שלך בין הספרים האחרים למרגלות המיטה שלי… [אם כבר גלו הוציאה את הרגליי הנלוזים לאור ;-]

  2. 60???!!! נראה לי שהיה צריך להוציא פוסט שהוא רק הפסיקים וסימן קריאה אחד בסוף
    שווה בעיקר משום שהפוסט עצמו לא עלה ..
    ולא נמעיט ממילים מדודות פסיקים ונקודות וריח שאין עליו של ספר אהוב.
    אורלנו – שיגבר ויאיר את הסדקים שיש לתקן ואת היופי שיש בעיניים של נשים מהממרות גברים שקוראים שירה ואת כל הבחורצ'יקים וגם את נילי..אמן

  3. ואני יוצאת כאן בתזכורת שאחינו שלומי מחבב ריח של דפי ספר ושורות שירים של אגי משעול ודוד אבידן רגע לפני ההירדמות, והוא יצא לברך אבל קצת התפספס לו.
    וברור שזו כאן הפלטפורמה הכי פחות בזבזנית ever. איזו הוצאת ספרים היתה משלמת לעורך שישים פסיקים ליעלה בדמדומי המקלדת שלה לפנות בוקר?
    (ככה היא מתרגלת אותי לפתוח את המוח. תודה לאלוהי האינטרנט ונדודי השינה).
    בוקר טוב.

  4. ממש לא מבוזבזת , לא זוכרת מי סיפרה – כן זוכרת – כמובן זאת נילי – רק הייתי צריכה לדמיין את הטכסט ועלו פניה הדוברות – אין כאלה…. על המרחב שהטכסט בE יוצר- לינקים לכל מני יציאות צדדיות ששום ספר מוער לא יכול לתת את האפקט- כמובן מבלי לזלזל בספרים , מה שאת עשית פה באתר הזה והכתיבה שלך השולפת הכי מגניבה בססיבר.. תודה לאל שאת מביאה פנינים מדי פעם ולא מחזיקה את זה ואותנו בהולד עד שיגיע הספר.
    ואגב ספר- היה לי ויז'ן על ספר מושבה חופשית – מבחר קטעים ואימגים ומה שיחליף את הלינקים, זה יצירות אמנות ופכים של אמני מושבה חפשית

  5. את לא מבוזבזת .הנה אנחנו נהנות ממך.
    פעם ראשונה שהצלחתי או יותר נכון צלחתי את טקסט המאיה והבנתי אותו
    בד"כ אני מתעופפת אחרי משפט או שניים כשהמילים מתחילות להיות מעורפלות.,
    אולי זה חנוכה או היום הקצר
    העיקר – הדלקנו נר בשתי חנוכיות , גם אצלי ,במגירת מגבות המטבחהמבולגנת , התרחש נס פח השמן ומצאתי חמישה נרות של חנוכה (אחד עם ראש תלוי על חוט) אבל שני נרות לכל ילד זה בדיוק מה שהיינו צריכים.
    אהובה.

כתיבת תגובה

Close