השימושון

סדנת סינרגיה ועוד בתיאטרון הידית

סדנת סינרגיה: נשימה ואימפרוביזציות בתנועה וקול בתיאטרון הידית
עם: מרי שולץ ויוהנה פאינה (גרמניה)

סדנה בסיסית בת יומיים של אומנות ה"נשימה המוחשית- הוויתית" על פי: (:Prof. Ilse Middendorf (Berlin ,עבודה קולית המבוססת על גישת פיתוח הקול של : (Cornelius Reid (New-York, ושיטת Alexander. בסדנא נכיר את הנשימה לעומקה וניתן לה ליצור את התנועה והקול שבתוכנו.

הנשימה המוחשית- הוויתית ( perceptible breath) הינה מצב תודעתי נוסף של נוכחות. במצב זה אנחנו מפתחים את היכולת לחוש – את היכולת לחוות את הנשימה הנעה בגופינו. כך יש באפשרותנו לחוות אותה כמקור של התנועה, את הכיוון והקצב שבה. היא הופכת לכוח מניע, לביטחון בסיסי, פותחת מרחבים פנימיים ומחברת בין החוץ לפנים. היא מזקיפה אותנו ללא מאמץ. היא פיזית, רגשית וגם רוחנית. דרכה אנחנו מחוברים לאנרגיה האוניברסלית.

בסדנה יפתחו לפנינו יסודות וסודות הנשימה, המסתורין הקיים במרחבים הפנימיים וביטויים במרחבים החיצוניים, נחקור וניצור כיוונים תנועתיים שונים של הנשימה ונחווה את כוחם הקולי. נפתח את יכולתנו הסינרגטית שהיא: נוכחות עם היכולת לחוש (sensory awareness) נחזק אינטליגנציה גופנית (body intelligence), נזהה דפוסים שמפריעים לתנועה ולקול, נכיר את המקצב האישי, את הקשר בין יציבות ויציבה, הרחבה העמקה ושינוי החוויה הפנימית, נחזק את הקשר לכוחות שקיימים בתוכנו. וכמובן נהנה.

סדנה זו מתאימה לאלו שכבר התנסו בדרכים שונות בחיבור שבין גוף ונפש ונותנת כלים ליוצרים מתחומי היצירה השונים (שירה, ריקוד, תאטרון, תנועה, צי-קונג, מדיטציה, התמקדות..)
לאלו שאוהבים לשיר מחכה עבודה מיוחדת מעולם פיתוח הקול ואימפרוביזציות בסולם פנטטוני לשירה יפנית.

מנחות:
מרי שולץ (ישראל) פסיכולוגית קלינית, מורה לנשימה תנועה וקול על פי פרופ' אילזה מידנדורף ומורה להתמקדות.
יוהנה פאינה (גרמניה) זמרת אופרה, מורה לפיתוח קול, מטפלת במוזיקה ומורה לשיטת אלכסנדר.
זמני הסדנא: שישי, 17.07.09 שעות 10:30-16:30 שבת, 18.07.09 שעות 11:00- 17:00
מספר משתתפים מוגבל, הרשמה ופרטים אצל איבון בות: 054-5343935 לאתר של מרי שולץ >>

עוד בידית:

החל מיום שישי הקרוב (מחר!) תעביר אמנית הקול והיוצרת קלאודיה דוליצ'י קורס בנושא : "טריינינג קולי ותנועתי לשחקן היוצר"
סדנת אמן לאנשי אמניות הבמה. עבודה תנועתית וקולית, נוכחות במרחב, משחק ואימפרוביזציה. הסדנה בת 4 מפגשים, ימי שישי, החל מה-10/7/09, מ- 09:30 עד 12:30. להצטרפות: שירי 052-5856890

קלאודיה דוליצ'י: נולדה במילאנו, איטליה. זמרת, שחקנית ויוצרת, מורה בתיאטרון הידית.
למדה ועבדה לאורך השנים בתיאטאראות החשובים באירופה: לה-קוקֿ, דניו מנפרדיני, לינדה וייס ואנריקה פארדו (רוי-הרט), תיאטרון וולדוקה, מרכז פונטדרה, תיאטרון דה-סולאיל של אריאן מנושקין ועוד.

תיאטרון התיבה עם בובו ולוסינדה, הצגת איכות לילדים >>

אהבת שבע הבובות – של קבוצת הייתכן? מנאות סמדר >>

שרון אביב והגולם, עם סדנה קצרת מועד למספרי סיפורים >>

נפתחה ההרשמה לשנת הלימודים הבאה (2009-2010 ) בידית >>

ההרשמה לסדנאות עם דוד מעיין בעיצומה >>

תמונות מההצגה 'הביתה' >> (צילם: ליאור ג'ורנו)

הידית – מרכז ליצירה תיאטרונית אלטרנטיבית | ע"ר : 580497741 | דרך השדה 1 , פרדס חנה –כרכור | טלפון : 04-6289681, 052-5856890 | אימייל | אתר

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close