בעלי מקצועגם וגםטורים אישיים

סדנאות צילום עם אבי שטראוך

הידד! מצאתי את היעוד שלי!

כן, זה קרה. בגיל חמישים פלוס מצאתי אותו. האמת, לא ממש חיפשתי. אפשר לאמר שהוא מצא אותי. היעוד שלי.

לא מפליא אותי שזה הגיע רק עכשיו. כל ההתחלות שלי, מסתבר, היו מאוחרות יחסית: בגיל 25 הלכתי ללמוד צילום בבצלאל אחרי שדשדשתי שנה, ללא הצלחה בפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת תל אביב. בגיל 30 התחלתי להתאמן בקראטה. בגיל 40 עשיתי הסבה עצמית לתחום העיצוב הגרפי. ממש לא לפי הספר. ככה זה אצלי. וכמו לאורך ספירלה מסתובבת, כך אני מסתובב ועולה במעגלים והיום אני בתחילת המימוש העצמי שלי.

 אני מורה!

הנה, כמעשה פסיפס, נאספו להם כל החלקים והתחברו יחד כשלכולם מכנה משותף:

אבימאז תום לימודי בבצלאל עסקתי בצילום; צילום אישי, אמנותי, מסחרי. אך במקביל, לאורך כל השנים גם לימדתי צילום: בקמרה אובסקורה, בבית הספר לצילום מוסררה, במכללת ויצו חיפה, בבתי ספר תיכוניים ובמסגרות פרטיות.

אני מתאמן בקראטה שנים ארוכות ומזה למעלה משש עשרה שנה גם מלמד קראטה בפרדס חנה.

כמעצב לימדתי פוטושופ במכללות הדסה, ויצו חיפה, משרדי פרסום ומסגרות פרטיות.

מסתבר שכל החיים לימדתי את מה שאני יודע אך מעולם לא קראתי לילד בשמו. והנה, לפני חודשים ספורים, בום! זה הופיע. אושר גדול. אני פשוט אוהב ללמד ולהדריך. ואת זה אני הולך לעשות עכשיו ובגדול.

האמת, כבר התחלתי. אני מעביר סדנת עיצוב לצלמים לתלמידי שנים ג'-ד' בקמרה אובסקורה ועושה עבודה בצילום עם חברה נפלאים הסובלים מפיגור שכלי במסגרת בית אקשטיין באזורנו.

השנים הבאות, אי"ה ונהיה בריאים, יוקדשו להוראת שני התחומים הקרובים לליבי: צילום וקראטה (על הקראטה והקשר שלו לצילום, בפוסט הבא).

צילום זה עולם גדול. מה גדול, ענק. קשה להרחיב כאן, אבל מספיק שנתבונן סביב ונראה את מספר האנשים בעולם שאוהבים לצלם. למה אנשים אוהבים לצלם? אוווו, זו שאלה ענקית. אני משאיר אותה פתוחה, אבל מי שרוצה לנסות להתעמת איתה בכל זאת מוזמן לפתוח איתי שולחן.

נוף

הסדנאות רצות

במרץ 2013 נפתחו במזל טוב שתי סדנאות צילום. סדנת בוקר וסדנת ערב. שתי הסדנאות בתפוסה מלאה. לאור ההתעניינות הנמשכת לשמחתי, יפתחו סדנאות נוספות בהמשך. גם סדנאות צילום וגם סדנאות פוטושופ.

בסדנאות, אנו לומדים  לצלם. לצלם פירושו להתבונן, לפתח את הראיה, לחדד אותה. לצלם פירושו לאמן גם את חוש השמיעה והחוש השישי. לצלם פירושו, כמובן גם, להבין את רזי הטכנולוגיה של המצלמה, האפשרויות והמגבלות שלה. לצלם פירושו להגיד משהו על העולם, על הסביבה, על עצמי. לצלם פירושו ליצור משהו מקורי, יפה ומעניין עד שנרצה לשתף בו את כל העולם.

אני מזמין אתכם לסדנה אחרת. בה תרכשו כלים נרחבים לביטוי אישי תוך הנאה. תלמדו להפיק מהמצלמה את המיטב לחיים ולעסקים.

למה ללמוד איתי? אומר רק כך:

                          א.         אני מבין היטב צילום

                          ב.         אני מאמין שאני מורה טוב. אני מזהה את היכולות והחוזקות של תלמידי ויודע לכוון אותם .

                          ג.          אני מורה וותיק אך רענן.

                          ד.         אני באמת אוהב את מה שאני עושה (זה היעוד שלי, אמרנו, לא?)

אני מזמין אתכם להצטרף.

אנא צרו עמי קשר ואשלים לכם את התמונה 

להתראות

אבי: 052-3499622 / avi.strauch@gmail.com / Facebook

הראה עוד

3 thoughts on “סדנאות צילום עם אבי שטראוך”

  1. אבי שלום
    למרות 50 שנות צילום חובבני במצלמות אנלוגיות ,רפלקס ודיגיטלית, והתנסות לפני למעלה מעשור בקורס דומה {אנלוגי}כאשר ראיתי את הפלייר הצנוע החלטתי לנסות. החלטה נהדרת כי כך אני מרגיש היום לאחר 12 מפגשים מחכימים מלמדים ומרתקים בהם פתחת לי שוב צוהר נפלא לעולם התיעוד, הצילום.
    בנועם, אך באסרטיביות ,העברת אותנו במסלול הלימוד הבסיסי הכול כך חשוב לאוהבי הצילום באשר הם. למדתי להשתמש טוב יותר, נכון יותר חכם יותר במצלמתי הפשוטה ,והכנסת בי תשוקה חזקה להתקדם בתחום הצילום החובבני, האישי, לימדת אותי להיות מתוגמל ביופי הרגעי המונצח, הובלת אותי למחוזות לא ידועים ,ואפילו מפחידים משהו של צילום רחוב למשל. חיפוש מתמיד של הזוית, הרגע, האור .
    תם ולא נשלם .אשמח להיעזר בך ולהתראות בהמשך.
    תודה!!
    שמוליק בן דור
    קיבוץ עין שמר
    15.06.2013

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close