2012 זה עכשיואמנות ועיצובאקולוגיהבילוייםטכנולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגיםצדק חברתישיטוטים

סוכה ירוקה 2012 בחממה האקולוגית

סוכה ירוקה

סוכה ירוקה 2012
מפגש סביבתי של אנשים ורעיונות.
יום שלישי 2 באוקטובר 16:00 – 19:00
בחממה האקולוגית בקיבוץ עין שמר

כבכל שנה, יתקיים בסוכות אירוע "סוכה ירוקה" בחממה האקולוגית – מפגש של אנשים ורעיונות בנושאי סביבה. האירוע מופק מדי שנה על ידי החממה האקולוגית והמועצה האזורית מנשה, בתמיכת אנשים טובים המסייעים להצלחת האירוע, ומיועד לתושבי האזור – פרדס חנה-כרכור, מנשה, ואדי ערה, חדרה וזיכרון וכמובן לכל שוחרי הסביבה, המדע, האמנות והרעיונות באשר הם.

האירוע יתקיים ביום ג', 2 לאוקטובר, בשעות 16:00 – 19:00, בחממה האקולוגית בקיבוץ עין שמר. הכניסה חופשית, ללא תשלום.

השנה יכללו מעגלי הכנס נושאים מסקרנים ודוברים מרתקים:

מעגל חברה, שיארח את חבר הכנסת דב חנין, לשיחה בנושא מאבקים חברתיים למען הסביבה בישראל ודיון בשאלה האם ישנה אפשרות לשינוי טקטיקה – מ"קרב בלימה" נגד הדחפורים על כל חוף ופיסת יער שנותרה, לפעולה חברתית שתביא לתכנון ארוך טווח ובר קיימא, שיאפשר צמיחה כלכלית יחד עם צמיחה ירוקה, ולא זו על חשבון זו. המעגל בהנחיית ניר גירון, פעיל ומוביל סביבתי, ומייסד עמותת "פסטיבל אקטיביזם".

מעגל מדע, שיארח את יוסי יעקבי, מנהל יחידת "ווטק" בחברת מקורות, לשיחה בנושא "מים – מבט לעתיד", שתעסוק באתגרי המים העתידיים של ישראל, ובפתרונות אפשריים לבעיות של מחסור במים, טיפול במים ועוד… המעגל בהנחיית ברק גרבר, מתאם פיתוח בר-קיימא בחברת מקורות.

מעגל האמנות, יארח את אקסל אוולד, אמן ומעצב סביבתי לשיחה בנושא אדם ונוף- היסטוריה אמנותית על התערבות האדם בסביבתו: מאז תחילתה של ההיסטוריה האנושית, הותיר האדם עקבות אמנותיים בסביבת חייו. עקבות אלו, מאפשרים הזדמנות להתבוננות על תהליך התפתחות התודעה האנושית, ושינוי יחסו של האדם לטבע. ניתן לראות, כי ביטויים מודרניים של אמנות סביבתית, משקפים את ההתעסקות הגוברת בשאלות אקולוגיות וכן, מפתחים התייחסות חדשה לאיכויות השונות של האדמה, הסביבה והנוף. אמנות סביבתית ככלי חינוכי, מהווה דרך להגברת המודעות והקשר לסביבה הטבעית, ומאפשרת למידה יוצרת "בשותפות עם הטבע".

אקסל אוולד הוא אמן ומעצב סביבתי. עבד בשיתוף פעולה עם ביולוגים, אקולוגים ואדריכלים. אקסל כתב, ביחד עם ד"ר מרגרט קוהון את הספר "New Eyes For Plants, Uk"

בנוסף, יתקיימו בתחילת האירוע סיורים מודרכים בחממה האקולוגית, בהם נכיר פרויקטים מרתקים אותם מבצעים תלמידים יהודים וערבים מאזורנו, הלומדים וחוקרים נושאים חדשניים בתחומי החקלאות ומדעי הסביבה, כגון גידול אצות חד תאיות מהן ניתן להפיק חלבון ואף דלק! טיפול במים בעזרת צמחים, חיידקים וקרינת UV, חקלאות מדייקת וחכמה, גידול דגים על היבשה ועוד…!

הפתעות בהמשך…

הכניסה חינם.

ההרשמה למעגלי הדיון דרך אתר החממה האקולוגית: www.greenhouse.org.il

לפרטים נוספים: משרד החממה: 04-6374160, hamama@mevoot-eron.org

נשמח לראותכם!

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close