השימושון

סופעונה אצל סוזי וסם

בתור מי שביקרה ב"מנגו" פעם אחרונה לפני 8 שנים ומיטב מחלצותיה נרכשו בשיקשוק באיבחה אחת, שמחתי מאוד כשלפני חצי שנה נפתחה בכרכור "סוזיס" – החנות של סוזי וסם.
אם החיים הם משחק, אז המקום הזה הוא סוג של ארון תחפושות קולקטיבי.

front door

בניגוד למחסנים מרובבים של יד שניה, בהם אדם יכול לחוש עצמו קלושאר, אצל סוזי ניחוח ממסטל של כביסה מדגדג את האף בכניסה לחנות. אחרי מסעות הצייד בכלמיני מקומות בארץ ("בערים יש דברים יותר פאנקי") היא מכבסת את האוצרות אחד אחד במכונה הביתית שלה, ותולה לייבוש בשמש. כשהריח של הכביסה מתחיל לדהות והבית מתחיל להתמלא מגיע הזמן למכירת סוף עונה.

למה לא במכבסה?
סוזי מכווצת את האף בעדינות של "come on!" "כביסה זו מדיטציה שלי. וגם ככה אני רואה אם יש כתם קטן שהסתתר, או חור, ואם אפשר לתקן". כזו היא, מעצבת הכל, טוטאלית. כל מה שרצתה ללמוד בחיים – אם זה קדרות אם עיצוב תכשיטים – פשוט התחילה לעשות. "כשאני עושה משהו אני נעלמת לתוכו".

סוזי וסם הם זוג מעצבים רב תחומיים. הם אלה שעיצבו את הפצ'ולי על שלל המראות הקטנות, האיצטרובלים הזרחניים והבודהה הענק. המשך ישיר ל"שנטי" בסיני ול"סמאיה" בתל אביב, המקומות הקודמים שסוזי פיזרה מעליהם אבקת קסמים זרחנית. "כשהתחלנו את השיפוצים בפצ'ולי, עבדנו כמה שבועות ואז עברנו לגור שם. זאת לא עבודה של 8 שעות, צריך לחלום ולנשום ולשתות ולאכול אותו ולחיות אותו 24 שעות ביממה. שם גם התאהבנו" (מסביר משהו על הקסם של המקום!). התפיסה שלי היא שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. כשאני מעצבת מקום, הכוונה שלי היא ליצור one-ness. מקום שכשאתה נכנס אליו זה לא מבלבל אותך, שאנשים ימצאו בו שקט וישכחו מהעניינים שלהם לרגע. אם לרגע אחד אני יכולה להוציא אותך מהעולם שלך ולתת לך להרגיש יופי והרמוניה, השגתי את המטרה".

לפני שנה סוזי וסם מכרו את חלקם בפצ'ולי ויצאו לדרך חדשה, שהתחילה ב"בית פתוח" הקודם. "מכרנו שם כדים שסוזי עושה, ובגדים, ובגדים יד שניה. זה נמכר כל כך טוב אז אמרנו או קיי! אולי זה מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו. התחלנו לחפש מקום וזה לא בא ולא בא ויום אחד חיכינו ממש כאן לפגישה עם רימקס ועד שהוא הגיע הצצנו לחנות הזאת, וראינו שהיא עזובה. התקשרנו ואמרו לנו שהיא להשכרה! נכנסנו לשיפוץ כמו שאנחנו יודעים, בפרטים הקטנים, והנה אנחנו כאן".

אז מה יש כאן? חנות יד שניה קוּלית שעובדת על כל החושים:
ריח – כביסה, ולפעמים קטורת, ראיה: מראות קטנות והרבה פריטים שתופסים את העין, איצטרובלים, שקיות חרוזים, פרחי זכוכית, גובלן קטן, ערמת גולות….. מישוש – בכל הגוף. ממישוש שרוולים עד מדידה. כיף למדוד שם בגדים, כמו למדוד זהויות (היי! הנה החולצה שהיתה פעם של בדוסקה!). שמיעה – סם הוא הדי ג'יי. משדר אמביינט, צ'יל אאוט, אוספים של חברים, לפני מזג האויר. טעם – בגדים זה עניין של טעם, נכון, אבל מה שיפה זה, שיש כאן בגדים לכל טעם ולכל סיטואציה. בין אם יצאתם מהבית עם חולצה קצרה ובדיוק התחיל גשם, דרך קטיף מהיר של טרייניג מהוה (מהוהה?) משו טוב, ועד שמלה מוזהבת או כובע צמר, ואפילו חזיות. הכל הכל מזמין וריחני ומפתה ללבוש מיד ולצאת ככה מהחנות. ואם לא מצאתם תבואו מחר שוב, כי כל יום יש פה דברים חדשים.

סוזיס – בגדים יד שניה ודברים יפים. המייסדים 29 כרכור. פתוח בימים ראשון עד חמישי בשעות 10:00-19:00 שישי 10:00-15:00. טלפון 04-6371081

הראה עוד

17 thoughts on “סופעונה אצל סוזי וסם”

  1. שלום לכם סוזי וסם אני יש לי בת מצוה לחברה שלי היום אינלי מה ללבוש אי רוצה שמלה יפה גג עד 50 ש"ח לא שחורה! אממ שלחו לי שמלות לא חובה צבנועות כי אני דייה אלבש חולצה או עליונית מתחת אבל באורך שתיהיה או ארוכה לגמרי או עד הברך שלחו לי את השמלות הזולות ללאירועים בבקשה!!!! ולא שחור ואפשר שיהיה לבן אבל אל הכל לבן תווודה דן נ.ב. אני מידה 36…

  2. פנינה אמיתית וכייפית. תמיד חיוך וריח טוב והמון אפשרויות גם בשבילי במידה יותר גדולה ממה שנמכר בקסטרו. בזכותכם נעים לי למצוא ולהנות מבגדים ומהמחשבה מי הטיפוס שיקנה את השמלה המצחיקה או את מכנסי הטרנד ההיסטריים. פרדס חנה במיטבה. שיהיה המון בהצלחה ושהחנות תמשיך לשקוק צבעים ואנשים וצלילים. נוגה.

כתיבת תגובה

Close