השימושון

סטודיוגה

אני זוכרת את המקום הזה עוד מהתקופה שהיה שם הגן של יעל: מבנה מעט מדכדך, צר וארוך, עם תקרה גבוהה מידי, שהסיבה היחידה להכניס לשם ילד היתה אישיותה של הגננת. עברה שנה וחצי והנה אני שוב כאן, פוסעת בשביל עשוי פרוסות עץ שמוביל לתוך מבנה שקט ונינוח, בדרך לשיעור יוגה עם ניב דור כהן. דיסקליימר: אין לי מושג קלוש ביוגה. מעולם לא התאמנתי (בעצם, כמה חודשים בהריון) ואני לא מכירה את הזרמים השונים. בבוקר דרכתי על דבורה והיא עקצה אותי בכרית האגודל. תירוץ טוב אם יהיה לי קשה בשיעור, למרות שהכאב כבר הספיק להתעמעם.

כאן ועכשיו

בחדר המבוא דולק מבער. הגן של יעל הפך למקדש חרישי. מאחורי וילון נמצא הסטודיו: שקט, מרווח ונעים, עם מוט וילון מענף מתעקל שמוחזק לחלון עם רוגטקות. זה מקסים. ניב נמצא שם לבדו, מתמרכז לקראת השיעור עם המצח על הברכיים. שלום, שלום שלום, השיעור מתחיל. קצת אחרי החימום אני מתייאשת ופורשת, חוזרת לחדר המבוא, לוקחת ספר מהמדף וקוראת עד שהשיעור יסתיים ואפשר יהיה לדבר. עצלנית אני. לא רק שלא כותבת חלומות גם לא מזיזה את הגוף. ניב יוצא מהשיעור ואנחנו מדברים על העובדה האנושית המצערת: קשה להחזיק ריכוז.

החלון, עם הרוגטקות הקצוצות

הוא בן 30, נשוי לליאת – דולה בהתהוות, ואבא לאלואה (ירח בפורטוגזית), בת שנה ושבעה חודשים. מלמד ויניוגה, משולבת באלמנטים וסדרות מיוחדות מהשאדויוגה (shadowyoga) אבל זה רק חלק מהעניין: "כשפתחתי את המקום רציתי שזה לא יהיה עוד סטודיו ליוגה אלא מרכז של אנשים ששואלים שאלות, שמחפשים את השקט הפנימי, שלא מסתפקים בשעה וחצי יוגה פעם בשבוע רק בשביל לעצב את הגוף. חשוב לי שיהיה כאן לימוד תיאורטי, של טקסטים עתיקים של היוגה, שיעורי פילוסופיה וודית".
המורה לפילוסופיה וודית היא דורית לובן, מתרגמת ספרות הודית, מרצה ומורה רוחנית בקהילת קרישנה בארץ ושל ניב באופן אישי. דורית מעבירה בסטודיוגה כל יום שני בשש וחצי בערב שיעורים פתוחים על בסיס דאנא (תרומה), של קריאה מונחית בספר בהגואד-גיתא ("לחיות באמת") (זה מקסים בעיני שיש את האפשרות להיכנס פתאום לשיעור שכזה, נגיד משולב עם טיול הירהורים בואדי אחר הצהריים).
ב-9 ביוני תתחיל סדרה של שיעורים בני שעתיים ב-DVD עם סוואמי דהארמננדה, מורה רוחני מרישיקש, שיתאר את השלבים השונים של היוגה. אחרי ההקרנה יתקיים דיון, שמתאים למורים ליוגה ולכל מי שמתעניין. התשלום עבור ערב כזה הוא 35 ש"ח. בקרוב תתחיל גם סדרת סאטסנגים מוקלטים (אודיו) של סוואמי מוקטננדה ג'י, בימי שבת מ- 10:00-12:00 בבוקר, לקראת ביקורו הקרוב בארץ, במהלכו יגיע גם לסטודיוגה להעביר סאטסאנג לייב.

רוח היוגה מפעמת בסטודיוגה גם מוזיקלית. "הגיע תלמיד שלי רם הדר, שהוא מוזיקאי מאוד מוערך ועוד חבר טוב ומוזיקאי מוכשר – דרור מצליח, ואמרו 'חסר מקום להופעות פה בפרדס חנה' אז אמרנו בואו ננסה. הופיעו פה בהקטי, הרכב מצויין של מוזיקה הודית, ונגוואה, וגם אבי אגבבה ואבשלום פרג'ון מבוסתן אברהם, אנשים שמופיעים בארופה מול עשרים אלף איש באו לכאן להופיע לפני 50-60 איש, ישבו עם הקהל וניגנו בלי הפרדה". ההופעה הבאה היא של גרהרד ועינת, והיא תתקיים מחר – יום חמישי 25/5 ויהיו בה מנטרות, צלילים מרפאים וצלילים מקודשים. שבוע אחר כך, בשבועות (2/6 בשעה 16:30) תהיה הופעה לילדים! בייבי גאנש. עם מספר סיפורים, נגנים ורקדנית הודית, ואחרי ההצגה הילדים מוזמנים להישאר, לשאול שאלות ולגעת בכלים.

איך הגעת ליוגה?
"מגיל מאוד צעיר אני במחשבות למה אנחנו כאן, מי אנחנו, אם יש או אין אלוהים. תמיד היתה לי תחושה של מעבר, של כוח להשפיע אנרגטית בכל מיני רמות. בגיל 15 למדתי את שיטת סילבה, התחלתי לתרגל מדיטציה ונכנסתי לעניין. כשהייתי בן 23 נסעתי להודו, הייתי שם חודש עד שגנבו לי את כל הכסף. חזרתי לארץ מרושש אבל שקט ושליו, עם תחושה שזה מה שהיה צריך לקרות. הייתי מעצב גראפי, צלם, כלמיני נגיעות באמנות. ואז בשלב מסויים התחלתי ללמוד יוגה בוינגייט. סיימתי בהצטיינות והתחלתי לעבוד עם המורה שלי ליאורה קסטנבאום וללמד חברים בבית. תמיד היה לי את הפאשן לפתוח מקום. אז כשליאת אמרה 'בוא נעבור לפרדס חנה כדי שאלוהה תגדל עם חברים' חיפשנו מקום, ואיך שהמתווך הביא אותנו לכאן הרגשתי שזה זה. המבנה היה פעם מאפייה, בגלל כל המכונות הכבדות הרצפה היתה עקומה. הזמנו מעצבת פאנג שואי שעשתה לנו מפה, ואני ואבא שלי עבדנו פה בטירוף".

חוץ מניב ודורית מלמדים כרגע במרכז אהד אזולאי, שמעביר מעברים קסומים, רון פרוינד מלמד טאי-צ'י (וגם עוד משהו – ראיתי על המדף הזמנה שלו, יפה ולבנה, בזו הלשון: תהליך יצירת מציאות: ביכולתנו לחשוף את העצמה האישית מבלי לנבור בעבר) טלי הורוביץ מחוללת ריקוד אחר, ואפרת שגל (שהיא תלמידה של דורית לתודעת קרישנה) מלמדת יוגה לנשים, גם בהריון ואחרי לידה, ובקרוב צפויים להתקיים גם שיעורי ריקודי בטן בימי חמישי עם הדס. אפשר לקרוא על כל אחד מהמורים והשיטות באתר של סטודיוגה, שהוא נעים ומעניין כמו הסטודיו בעצמו (וגם אותו ניב בנה) ויש בו גם מוזיקה.

אם יש לכם רעיון לסדנה או לחוג או סדנה שמתאים להתארח ברוח המקום, אתם מוזמנים להרים טלפון לניב וליאת: 052-2895673 וגם 077-8848808.

הראה עוד

9 thoughts on “סטודיוגה”

כתיבת תגובה

Close