אמנות ועיצובבילוייםבעלי מקצועסדנאות, קורסים, חוגים

סטודיו חדש לניפוח זכוכית ויציקות חול

סטודיו ARTIFACTORY הנמצא באזור התעשיה של קיבוץ רגבים, פותח את שעריו, ומזמין את הציבור לבקר, להכיר ולהצטרף לפעיליות היחודיות המתקימות בו. ביום שלישי, 10.4, חוה"מ פסח, יתקיים יום פתוח בסטודיו. אמני זכוכית ידגימו ניפוח ויציקות זכוכית נוזלית לתוך תבניות חול, ויסבירו את תהליך העבודה.

ניפוח זכוכית

ARTIFACTORY הוא אחד המרכזים הבודדים בארץ לעבודה בזכוכית חמה והינו הגדול והמאובזר מבינהם. מדובר בטכניקת ייצור מהעתיקות בעולם, אשר מתחדשת ותופסת תאוצה אמנותית בכל העולם.

מאחרי היוזמה להקמת הסטודיו עומדת אני, עינב, תושבת אביאל. חזרתי לארץ לפני כשנתיים, לאחר שנים של לימודים ועבודה בניפוח זכוכית בצפון אמריקה.
התחלתי את דרכי במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל והמשכתי את לימודי הזכוכית (עם דגש טכני יותר) בטורונטו קנדה. עם סיום לימודי הוענקה לי מילגה ל- 3 שנים במרכז התרבותי היחודי "הרבורפראנט" שעל גדות אגם אונטריו. במהלך שנים אלו עבדתי עם אמנים מוכשרים, הצגתי בתערוכות וגלריות באירופה וצפון אמריקה, עשיתי שיתופי פעולה עם אמנים מתחומים שונים ובעיקר למדתי המון!!!

עם סיום המלגה חזרתי ארצה, במקביל לבניית הסטודיו (שלקח לא מעט זמן..) השתלבתי כמרצה במחלקה לזכוכית באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל וגם ילדתי את אורי, בני הבכור – היצירה המוצלחת ביותר שלי.

בניית הסטודיו היתה פרוייקט בפני עצמו, מלבד שיפוץ מאסיבי של המבנה, רוב הציוד נבנה במקום, החומרים וכלי העבודה יובאו מחו"ל ובכל שלב למדנו את מה שהינו חייבים לדעת בשביל להמשיך. את אלון מצאתי איפשהו באמצע הדרך, השתלבותו בסטודיו היתה כ"כ טיבעית ומיידית, מהרגע שניכנס לתמונה דחף, קידם, פתר בעיות ובעיקר עודד.
כעת, כשהכל סוף סוף עובד, יש לנו תכניות גדולות…

הסטודיו הוקם במטרה לקדם את תחום הזכוכית החמה בארץ, משמע, ליצור מרכז לימודי שבין השאר יספק חלל עבודה לי ולאומני זכוכית חמה אחרים וירכז פעיליות לקהילת הזכוכית בארץ.
במסגרת תוכנית הלימודים מציע הסטודיו סדנאות בניפוח זכוכית ויציקות חול למתחילים ומתקדמים. חלל העבודה והציוד מושכר לאומנים ומתקיימים בו ימי הדגמות יחודיים, פעיליות לילדים וימי חויה וגיבוש בתיאום מראש.

אחת ממטרות הסטודיו הינה לקיים אחת לכמה זמן כיתות אמן עם אמני זכוכית חמה ידועי שם ממקומות שונים בעולם שיעבירו ידע וטכניקות חדשות לאומני הזכוכית בארץ.
בנוסף להיותו מרכז לימודי מייצר הסטודיו אובייקטים מעוצבים עבור פרוייקטים אדריכליים. מעצב ומבצע עבודות מיוחדות בניפוח או יציקות זכוכית נוזלית לתוך תבניות חול עפ"י הזמנה אישית ובשיתופי פעולה עם מעצבי פנים ואדריכלים חיצוניים.

לרוב נעשית העבודה בצוותים לכן עבודת הצוות היא אחד הפקטורים החשובים ביותר בסדנא החמה, זהו מעין ריקוד שעל כל משתתפיו להכיר את צעדיו ולדעת את תפקידו של כל אחד מאנשי הצוות.  באופן טבעי, העבודה בצוותים מביאה איתה שיתופי פעולה בין אומנים ולכן חשוב בעיני לייצר מסגרת שתיתן מקום לדיאלוגים אומנותיים והחלפת רעיונות וידע בתחום.

עבורי העבודה בזכוכית חמה היא לא רק יצירה במדיום מאתגר במיוחד אלא גם סוג של ארוע חברתי, עבודת כפיים יצירתית המלווה בדיאלוג, מוזיקה וחברה טובה. את התחושה הזו שליוותה את עבודתי בקנדה אני רוצה להביא ל-ARTIFACTORY.

אנחנו מתרגשים להזמין אותכם ליום פתוח ויחודי, בואו להכיר אותנו, את אומנות הזכוכית הנוזלית ואת תהליך העבודה המרתק, הדינמי ועתיק היומין.

הכניסה חופשית!!! ראו הוזמנתם!!
04-6288653,  אימייל.

תגיות
הראה עוד

10 thoughts on “סטודיו חדש לניפוח זכוכית ויציקות חול”

  1. שינוי סדנאות 1 + 2 בסטודיו Artifactory במהלך השבועות הקרובים:

    11.6 – סדנת יום: הכרה מקרוב + התנסות בניפוח זכוכית
    26.6 – סדנת כדורי זכוכית: בואו לחוויה מיוחדת שבה אתם מעצבים ועוזרים בניפוח

    אין שינוי בסדנה השלישית
    3.7 – סדנת יום: הכרה מקרוב + התנסות בניפוח זכוכית

    כולם מוזמנים (הרשמה מראש ב 04-6288653, בכפוף לכמות הנרשמים)
    טלי

  2. בסטודיו Artifactory נפתחות שלוש סדנאות במהלך השבועות הקרובים:

    11.6 – סדנת כדורי זכוכית: בואו לחוויה מיוחדת (ב 18:00 בערב)
    26.6 – סדנת יום: הכרה מקרוב + התנסות בניפוח זכוכית
    3.7 – סדנת יום: הכרה מקרוב + התנסות בניפוח זכוכית

    כולם מוזמנים (הרשמה מראש ב 04-6288653, בכפוף לכמות הנרשמים)
    טלי

  3. בסטודיו Artifactory שלוש סדנאות נפתחות במהלך פברואר:

    14.2 – סדנת כדורי זכוכית: בואו לחוויה מיוחדת (ב 18:00 בערב – Valentine Day)
    18.2 – סדנת יום: הכרה מקרוב של ניפוח זכוכית
    28.2 – סדנת יום: הכרה מקרוב של ניפוח זכוכית

    כולם מוזמנים (הרשמה מראש, בכפוף לכמות הנרשמים)
    טלי

  4. שלום מירי
    הקורסים לניפוח בסטודיו שלנו מיועדים לקהל הרחב מגיל 18, בגלל אופי הפעילות מול התנורים החמים.
    לצעירים יותר אנו מציעים סדנאות יצירת כדורי זכוכית ויציקות חול
    צרי איתנו קשר דרך האתר
    http://artifactory.co.il
    או בטלפון 04-6288653 לקבלת פרטים נוספים,

    נשתמע,
    טלי וצוות הסטודיו

כתיבת תגובה

Close