השימושון

סיפורים מאירלנד

שלום לכולם!
במסגרת "א פ ו ס – מקום למספרי סיפורים" בפרדס חנה נארח סדנה מיוחדת עם:

איש שמח

COLUM SANDS מספר סיפורים מאירלנד, איש מקסים, מצחיק ומעורר השראה אשר בדרכו הייחודית כתב שירים וסיפורים, רובם על נושא הפילוג בצפון אירלנד, הופיע במעל ל30 ארצות, הוציא לאור ספר וכ 20 תקליטורים, מגיש תכנית שבועית ברשת הBBC בבלפסט.

הסדנה: "למצא חיים בסיפור החיים"או "מסיפור אישי לסיפור מסופר"
תקיים ביום ו' 7/12/07 בין השעות 09:30 – 13:30
המחיר למשתתף 120 ש"ח,
הקדימו להרשם מס' המקומות מוגבל!
הסדנה תתקיים באנגלית – עם תרגום סימולטני לפי הצורך.
אל לכם לחשוש מהמבטא הוא ברור ורהוט,
מומלץ מאד!

להרשמה יהודית אבני 050-6661177 או שרון אביב 052-4844789

שרון אביב כותבת על המפגש עם Colum Sands :

את COLUM SANDSמספר סיפורים, כותב, איש רדיו ומוסיקאי מצפון אירלנד, פגשתי לפני עשר שנים בפסטיבל מספרי סיפורים בסידמות' שבאנגליה, הציבו אותנו על במה אחת מתוך מחשבה ששני מספרים מארצות קונפליקט זה בטח משהו שיעבוד טוב! זה עבד ובסוף הערב חשבנו.."צריך לעשות עם זה משהו"..
עברו עוד שנתיים הפעם נפגשנו בפסטיבל אחר, אני סיימתי את ההופעות שלי ועמדתי לעזוב את המקום, הוא הגיע פתאום והתחיל את שלו, ואז הציע "אולי תישארי ותופיעי אתי?", בהחלטה של רגע שיניתי תכניות והתחלנו להופיע ביחד בהתחלה באלתור אחר כך בעבודה יותר מובנית, אחרי סיבוב הופעות כזה כל אחד חזר לביתו ולמשפחתו, אבל הקשר הלך והתהדק כל שנה נפגשנו באירלנד, או בישראל העברנו סדנאות לקהלים ערבים יהודים – ישראלים פלשתינים בארץ, ולקהלים קתולים – פרוטסטנטים בצפון אירלנד, גילינו שחומות משחקות את אותו תפקיד בכל מקום בעולם וגורמות לאנשים להאמין שאלה מהצד השני הם כל כך שונים, ראינו גם שככל שאנשים יושבים ביחד שרים ומספרים סיפורים החומות מתעופפות ונשארים שם בני אדם.

אז נולד המופע TALKING TO THE WALL, סיפורים ושירים על חומות קירות ובני אדם ועל מה שביניהם, המופע הוצג בכמה פסטיבלים בארץ באירלנד, סקוטלנד, ואנגליה וגם בכנסיות, בתי כנסת, אוהל בדואי, ועוד.. לקהלים "מגוונים". תקליטור המופע הוקלט, רשת הBBC אהבה את השילוב והשמיע את הקלטת המופע בתכנית רדיו מיוחדת לחג המולד. אחר כך נוצר המופע UPON A TIME השואל שאלות על זמן, ואנחנו ממשיכים.

הוא איש מצחיק, מקסים ומעורר השראה, רוב השירים והסיפורים שלו רוויים בהומור אבסורדי ועוסקים בפילוג בצפון אירלנד. הוא הופיע במעל ל 30 ארצות, הוציא לאור ספר והפיק מעל ל 20 תקליטורים. הוא עצמו גדל כנער קתולי בשנים הקשות, כבן למשפחה מוסיקלית שהתפרנסה מחקלאות, עם התגברות ה"צרות" כמו שמכנים את זה האיריים הם התפרסמו בזכות השירים שכתבו, והפכו ללהקה מוסיקלית ידועה שמופיעה עד היום ברחבי העולם, כל אחד מהאחים בלהקה הוא אמן סולו בפני עצמו, כולם מקדישים את רוב הכתיבה שלהם לנושא הקונפליקט בדרך יצירתית מרגשת ומלאה הומור אירי משובח.

הם עשו שינוי כשלפני ארבע שנים הפיקו קונצרט ענק בפרלמנט בבלפסט בו שרו זמרים קתולים בצד פרוטסטנטים ואחר כך גם חברי הפרלמנט משתי המפלגות עלו איתם על הבמה, מתוך אמונה שאם הם יצליחו לשיר ביחד אולי יוכלו השרים גם לשבת ולדבר ולעשות שינוי!
הקונצרט היה אירוע מתוקשר ביותר וזכה אפילו לברכת האפיפיור!

המצב בצפון אירלנד השתפר, אפילו נחתם שם הסכם שלום לפני שלושה חודשים, המצב שלנו כאן הוא קצת אחר עדיין, אבל אפשר ללמוד מהם הרבה מאד.

הדלאי למה אמר פעם :
if you think you are too small to make a difference, try sleeping With a mosquito"

וזה אולי המסר הכי מקסים שעולה מהמפגש עם האיש הזה והסיפורים שלו, כל אחד יכול לעשות המון בכל רגע, ושינוי גדול קורה מהרבה יוזמות קטנות שמתרחשות סביבנו כל הזמן.

***

מלבד הסדנה בפרדס חנה, יתקיימו גם המפגשים הבאים:

Colum sands יגיע לארץ כאמן אורח בפסטיבל סולם יעקב, ולכמה מופעים משותפים עם שרון אביב, בעברית ובאנגלית אז הנה הפרטים:
Talking to the wall
יום ה' 6/12/07 בשעה 20:30 המרכז למספרי סיפורים בית אריאלה ת"א
כרטיסים 50 ₪ בטל : 03-6910141 שלוחה 222
.Upon a time
יום שבת 8/12/07 בשעה 20:00 מועדון מספרי הסיפורים מרכז שמואלי רעננה
כרטיסים 40 ₪ בטל : 09-7740311

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close