אמנות ועיצובאקולוגיה

סיפורים מהאוסף

"הנה סיפור בשבילך" רענן אומר לי בשבת ומוציא מתחת לדלפק שקיק ובו אוסף חיילים קלאסי מפלסטיק ירוק. "לפני כמה שנים באו לכאן אמא וילד, שנדלק על האוסף הזה של החיילים. בלב כבד ואחרי התלבטות בסוף מכרתי להם אותו. השבוע האמא נכנסה לכאן עם השקית הזאת ואמרה לי, שהבן שלה גדל ולא משחק יותר בחיילים. "הוא זכר שהתקשית להיפרד מהאוסף הזה והחליט להחזיר לך אותו. אז הנה".
כשאספן פוגש אדם אחר עם זיכרון ארוך, הוא יודע להעריך את זה.

אני יושבת מולו על הבר אחרי שעשיתי סיבוב באוסף, שלא מפסיק להתחדש, להשתנות, להתחלף ולהתאוורר. הסיבה הרשמית לשמה הגעתי היא לראות את האוסף שבתוך האוסף – בוטיק וינטאג' חדש שנבנה בירכתי ההאנגר הענק במשמרות. בהתאם למסורת הבניה הירוקה, החדרון החדש עשוי ממה שיש – חלונות, דלתות, קירות. ובפנים – אוצר בגדי וינטאג' אמיתיים, שלוקטו בקפידה ממיטב אופנת המאה העשרים, בעיקר משנות החמישים עד שנות השמונים. זה אומר חולצות לורקס מנצנצות, חצאיות מהסבנטיז, שמלות מקסימות, מעילים תפורים היטב, צעיפי קרושה סרוגים ביד וגם וילונות ומפות, תיקים ונעליים. הכל נקי ומכובס, תלוי ומקופל, ואפשר בפרטיות גדולה להיכנס ולמדוד. הבגדים שיש שם כרגע הם רק חלק מאוסף בגדי הוינטאג' של האוסף, שמוצע לראשונה למכירה. התצוגה כוללת בגדי חורף, כולם יד שניה במצב טוב עד מצוין. ועכשיו פתוח להרצה!
עד סוף פברואר 20% הנחה על מעילים, ג'קטים ושמלות! 

בוטיק הוינטאג' של האוסף בקיבוץ משמרות

[דוגמנית: נועם שלום.  איור, צילום וסטייל: ענבל לייטנר . ותודה לצלמת נועה זני שתרמה את ציוד הצילום]

מחוץ לדלת החדרון עדיין אפשר למצוא פריטים יומיומיים מהמאה העשרים ואחת, במחירים מגוחכים. אל תראו אותם ככה. אולי הם יכולים להיות משהו אחר לגמרי…

על הבר מול האספן יושבת שמאנית מתלמדת ומתקילה אותו בשאלות מעולמה האזוטרי. "יש לך פרוות של חיות?" האמת שכן, הוא אומר וניגש אל החדר האחורי וחוזר עם שני חמוסים. הרגליים אותנטיות, העיניים חרוזים.  "יש קרניים?" האמת שכן, הוא חוזר לחדר האחורי וחוזר עם שני זוגות קרניים של אנטילופה, שהגיעו על הדרך עם אוסף אפריקאי של רהיטים. עושות חשק לאחוז. מתפתחת שיחה על קרנות המזבח. האספן הזה, יש לו כמעט הכל. בעיקר סובלנות אינסופית כלפי כל היש, כזו שמעבר לאופנות.
מה שמאפשר רעננות מבט.

הבית של האספן

עוברים לבית חדש. גדול יותר ומרווח.
היא רוצה לרהט, לרפד ולקשט בחדש. חדש שכבר קיים. לא מ"הניילונים", חדש ממה שיש! בלי פשרה אסתטית ובלי לוותר על נוחות, מענה לצרכים והרצונות של כולם מתוך הקיים.
בית שכור, מטבח מאיקאה. בעל הבית מסכים, גם אם (ממש) לא מבין למה זה טוב, להיפטר מהמטבח ולהוציאו אל הרחוב לאלה שיתאים להם יותר.
צעד ראשון למימוש החלום. שימוש במה שיש כדי ליצור מטבח חדש. בדיוק כמו שרוצים (טוב נו, כמו שהיא רוצה). במקרה הזה, "היש" הוא אוסף שלו, מגירות וקופסאות עץ. היא רוצה אותם על הקיר שיכילו את התבלינים, בקבוקי השמן, ויניגרט, סויה, את צנצנות הקטניות ועוד… מבחר יפהפה וקשה לוותר ולהחליט. כדי להקל ולדייק את העיצוב ביקשה מתמי שלוש מעצבת פנים את עזרתה.

מתרגשות אל מול האוסף היפהפה של הקופסאות והמגירות, שבעיני חלקכם ייראו כמו גרוטאות לקמין. היא רוצה את כולן. תמי בינתיים הופכת את השטיח שעליו הן עומדות ל"קיר" העתידי. מסדרת את הקופסאות כך וגם אחרת. יוצאת רגע וחוזרת עם מדף מעץ ששכב לו בשמש ובגשם עד אותו היום, ו…"זהו" היא אומרת. "קיר המטבח שלך מוכן".
הנה , תציצו בחלק מהשלבים בתהליך >

 

מדפי ספרים מדלתות ישנות

מדפי הספרים בבית של האספן:

אביב מתארת את התהליך: הייתה נישה בבית שרצינו להפוך למקום לספרים. רציתי מראה של מדפים עבים. רענן מצא בערימת חומרי הגלם שלו שתי דלתות בצבע אפור אטום ולא סקסי. שייף כדי ל"חשוף את ההסטוריה שלהן" ככה הוא קורא לזה, וגילה שההסטוריה תתאים לספרים ועובי הדלתות מתאים בדיוק לויז'ן.

אז…ניסר את שתי הדלתות ויצאו חמישה מדפים. שייף. עד חשיפה מושלמת של ההסטוריה :), צבע בלכה, השאיר את הצירים מחוברים. ונהיו לנו אחלה מדפי ספרים.

[צילום: שחר לוי].

אם גם לכם יש רעיון לשידרוג פינות בבית אתם מוזמנים להרים טלפון לרענן ולראות איך בהינף מחשבה מקורית מיטה זוגית ישנה יכולה להפוך לספריה, נישה מבויישת לארון בגדים יפהפה, והכל מחומרים קיימים!

האוסף, האנגר יד שניה, עיצוב ירוק וחידוש רהיטים ממוקם בקיבוץ משמרות (ממש גובל בפרדס חנה-כרכור).
אתם מוזמנים לבקר בימים רביעי עד שבת, מ 10:00 בבוקר עד 18:00, בימי שישי עד 14:00. אם אתם בסביבה בימים אחרים, נסו לתאם טלפונית, יש סיכוי גדול שיארחו אתכם בין חידוש רהיט, לכביסת בגדי וינטאג' – 052-4657366/7 אביב או רענן.
לאתר של האוסף, ולפייסבוק.

לקבלת מידע על אירועים והופעות במועדים נוספים אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל מידע עדכני וישיר.

הראה עוד

1 thought on “סיפורים מהאוסף”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close