אקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

ספירת ציפורי הבר בחצר ובגינה

הבוקר קמתי כמו ציפור. כמה דקות לפני הפסנתר הענוג שמגיע מהגלקסי בשש וחצי בבוקר. חצי שעה של התעוררות סהרורית אך נמרצת – כולל מכונה צבעונית – ובין לבין עוברת בחדר של פוטי – קום, נו כבר קום, והוא לא רוצה לצאת מהשמיכה. אומר שהוא מרגיש לא טוב.
– אתה באמת מרגיש לא טוב או שפשוט צריך זמן בבוקר הזה?
אני זורקת שאלה בדרך מפה לשם וחוזרת אחר כך לבדוק –
– באמת אני מרגיש לא טוב.. הוא אומר. אני מרגיש.. ריק.

מתיישבת על המיטה שלו להבין איפה הוא היה בלילה, שגרם לו לחזור מתוך השינה לגופו בתחושת ריק. והוא מתחיל לספר לי חלום תעופה ארוך ומורכב, שיש בו שש ציפורים. חלקן מומצאות. קודקס שלם של צבעים וסמלים שאני מלקטת ממנו במהירות רמזים, כדי לזכור ולהבין את שפתו הסמויה.
ילד שלי אהוב בן עשר (עוד שבועיים).

והנה הבוקר באופן מתאים ביותר התקבל מייל, שאני רוצה לחלוק איתכם:

ינואר 2012
כיף לספור ציפורים!

מידעון המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר ובגינה
ציפורתון מספר 23

החל מ 27.1.12 ועד ה 18.2.12 תתבצע בפעם השביעית ברציפות 'ספירת ציפורי הבר הארצית בגינות ובחצרות'. מטרת הספירה לאסוף מידע על ציפורי הבר שחיות בקרבת משכנות האדם, על מנת לזהות שינויים המתחוללים באוכלוסיותיהן במהלך השנים למען שמירה עליהן. אנו קוראים לכל אחד לספור ולהפיץ את הספירה. כל שנדרש הוא להקדיש פעם אחת כחצי שעה!
להנחיות ופירוט אמצעי עזר הכנסו לאתר האינטרנט של המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר.

במידה ואתם מעונינים לצרף לספירה שלכם צפר מומחה, ללא תשלום, שינחה ויסביר ויספור במקביל אליכם – כחלק ממחקר שנעשה על הספירה –צרו קשר עם שלומית במייל ובטלפון 054.7689948

תתקיימנה הדרכות צפרות והכנה לספירת הציפורים בחצרות למבוגרים ולמשפחות עם ילדים מתענינים מגיל 8 ומעלה: רצוי להביא משקפת וכלי כתיבה. אורך ההדרכה כשעה וחצי. רשימת ההדרכות והמיקומים – באתר.

טיפ עונתי:
לקראת ט"ו בשבט אנו ממליצים לשתול צמחים מושכי ציפורים ופרפרים לגינה. רשימה של צמחים תמצאו בקישור. כדאי להעשיר את החצר בצמחי צוף עבור הצופיות שזקוקות כל כך לאנרגיה לחימום גופן. גם ציפורים אחרות, כגון בולבולים ודרורים, ישתו בשמחה מהפרחים.

עוד בנושא מתקני האכלה וקינון לציפורים וטיפים למתקנים העשויים מחומרים טבעיים או בשימוש חוזר תוכלו לקבל בקישור הבא.

לבן החזההשלוליות ומקווי המים השונים שהתמלאו בעקבות הגשמים מזכירים ללבני החזה שהם יודעים לצוד גם במים! אתם מוזמנים לצפות בסדרה מרהיבה, של צילומי לבן חזה בפעילות ציד. צילם: אורי קולקר.

אנו ממשיכים בסקר הצמחים והציפורים. להזמנת הדרכות, הפעלות, הרצאות, השתלמויות ימי שיא, מוצרים ועוד פנו לשלומית: shlomitlif@gmail.com ובטלפון: 054.7689948

מאחלים לך ספירת ציפורי הבר בחצר מהנה ומוצלחת!

לגיליונות קודמים של הציפורתון >

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close