השימושון

עדה תומר מלמדת אלכסנדר

מאת: עדה תומר

טכניקת אלכסנדר הינה שיטה ייחודית המבוססת על גילוי מחודש של מערכת העצבוב התחושתית של גופנו. מערכת זו כוללת את הצוואר, הראש והגב, והיא אחראית על ההתנהלות התנועתית של האדם. פגיעה בה מובילה להתפתחות בעיות וכאבים כרוניים.
לימוד השיטה תורם למיגור הכאב, שיפור איכות החיים והחזרת התנועה הטבעית הקלה והזורמת לגוף.

עדה מטפלת

עלי:
לאחר שנים רבות של עיסוק בתחומי התנועה השונים (מורה לחינוך גופני, מטפלת בתנועה, לימוד יוגה ורפלקסולוגיה) בחרתי להעמיק ולהתמקד בלימוד טכניקת אלכסנדר.
הטכניקה שבתה את לבי בגילוי הפשוט והמבריק שאנו אחראים לכל ההתנהלות הגופנית-תנועתית שלנו בחיי היום. מחוסר יידע, הרגלי חיקוי, אי תשומת לב, תאונות וקשיים גופניים, אנו מאבדים את הרעננות והערנות של תנועת הגוף ולכן לוקים במחלות ובכאבים כרוניים.
ביכולתנו לשנות זאת – ובכל גיל ומצב.

הטכניקה מסייעת במקרים של:
כאבי גב וצוואר, כולל פריצת דיסק, סקוליוזיס ולורדוזיס.
בעיות יציבה.
כאבי ראש, כולל מיגרנות
כאבי פרקים
עייפות כרונית
אסטמה –הפרעות נשימה ודיבור
טכניקת אלכסנדר מתאימה במיוחד לעבודה עם ילדים ונוער בנושא של בעיות יציבה, מחלות מפרקים, צוואר תפוס ונטיה לסבול ממצבי דחק ומתח.

מה עזרו לי השעורים עם עדה בטכניקת אלכסנדר? מטופלים מספרים:

"אחד מהרווחים הגדולים של השיעורים עם עדה היה להפסיק להתעלם מהצרכים של הגוף וללמוד להפעיל אותו נכון. יש הבדל בין "לשבת" ו"לשבת נכון", יש הבדל בין "ללכת" ו"ללכת נכון" וכך בכל תחומי החיים שקשורים לתנועת הגוף. הבדלים אלו לא ידועים ולא נראים לעין, וכאן טמונה הסכנה הגדולה. במשך השנים, ההפעלה הלא נכונה גורמת לנזקים חמורים בכל המערכות שמתבטאות בכאבים עזים. אני לא באתי בגלל כאבי גב או פריצת דיסק, אחרי שהנזק נגרם. באתי תוך כדי, על מנת לתקן את המעוות בתפיסה שלי של ההפעלה הנכונה של השרירים, של התנועות הנכונות, של חלוקת מאמץ נכון. היום לאחר מספר חודשים של עבודה עם עדה, אני "גבוהה" יותר (כי עמוד השידרה יותר ארוך), אני משקיעה את המאמץ הנכון בפעולות המכניות שאני עושה ואני מרוויחה הרבה נינוחות גופנית וכושר ביצוע שלא הייתי יכולה להשיג בלעדיהם. בעוד שלושה חודשיים יחול יום הולדתי ה- 69. אני אסירת תודה לעדה על נכונותה ללמד ועל שפתחה בפני חוויה שלא הייתה מוכרת לי לפני כן".
ת.

***

"לפני כעשרים שנה עברתי תאונת דרכים שתוצאתה היתה "צליפת שוט" – כאבי צואר מתמשכים שנמשכו כ- 12 שנים. הבנתי שנגזר עלי לחיות עם כאבים אלה. לימים הצטרפו גם התקפים של כאבי גב שהיו קשים מנשוא. התחלתי לעבוד עם עדה תומר – מורה לאלכסנדר בכל רמ"ח אבריה – אשר טיפלה בי במסירות ובנועם, ולאחר זמן קצר, כאבי הצואר נעלמו כלא היו (עד עצם היום הזה). אני ממשיכה ללכת לעדה תומר מידי שבוע ומרגישה שהגוף משוחרר מכאב. אין לי מספיק מילים להודות לעדה, אך יש לי הרבה מילים להמליץ לכל אדם באשר הוא: ניתן לחיות עם גוף חופשי מכאב !!! ואפשר לעשות זאת בנועם ובלי כאב".
תודה.
ד

***

"המפגש הראשון שלי עם שיטת "אלכסנדר" ועם עדה תומר היה בנסיבות כואבות …
דלקת גב תחתון, כאבים בגפיים וחוסר יכולת לצעוד .
היום, שנה אחרי … אני שמחה לדווח כי עדה עזרה להעמיד אותי על הרגליים.
במשך השנה, היא לימדה אותי להכיר את הצרכים של המפרקים שלי, להקשיב להם ולהבין אותם" .
א.

עדה תומר, טלפון: 050-5747758 | אימייל

הראה עוד

3 thoughts on “עדה תומר מלמדת אלכסנדר”

כתיבת תגובה

Close