השימושון

עוד גבר שמבין מהחיים שלו

אחרי בארי לונג, אני שמחה לארח במושבה חופשית פרק מספרו של דוד דיידה "דרך גבר" – מדריך לגברים לאמנות החיים עם נשים, עבודה ותשוקה מינית. ספר חובה!

פרק 21: הישאר עם הרגשנות שלה – עד לנקודה מסוימת
כשאישה נכנסת למצב רוח רגשי חזק, הגבר הממוצע רוצה להרגיע אותה ולדבר איתה על זה, או מעדיף להסתלק ולחזור אליה אחרי שתשוב לעשתונותיה. גבר אמיתי חודר למצב הרוח שלה בעזרת אהבתו השלווה ותודעתו הבלתי מעורערת. אם היא עדיין מסרבת לחיות באופן מלא יותר מתוך אהבה, לאחר זמן הוא משחרר אותה ונותן לה ללכת.
אם אתה דומה לרוב הגברים, יש להניח שאינך אוהב מצבי רוח נשיים קודרים ורגשות היסטריים. אתה מן הסתם שואל את עצמך – למה היא כל כך מסובכת? מה הבעיה שלה? או אומר לה: "אולי פשוט תיקחי את זה יותר בקלות ותירגעי? "
מצב הרוח הנקבי הרע זר ואפל בעיניך במידה כזאת, שלאמתו של דבר הוא מבריח אותך. באיזה שהוא מקום אתה פוחד מהנזק שהאישה שלך עלולה לגרום כשהיא זועמת באמת וחסרת רסן. רגשותיה כל כך פראיים ובלתי צפויים – הרבה יותר מהרגשות שלך – עד שאתה מעדיף שלא להיות שם בכלל.
באופן בסיסי, רוב הגברים מפחדים או נדחים מרגשות נשיים עזים. זו הסיבה שאתה מנסה לתקן אותם או לברוח מפניהם. "אני אחזור כשתצליחי להתנהג כמו אדם הגיוני", אתה אומר.

אחד מהתענוגות הנקביים העמוקים ביותר יוצא אל הפועל כאשר גבר ניצב נוכח, מלא ושקט בעיצומה של סערת הרגשות של בת זוגו. כשהוא נשאר איתה במלוא נוכחותו, ואוהב אותה מבעד לקליפות של הפראות והסגירות שלה, היא מרגישה שהוא ראוי לאמון, ואז היא יכולה להירגע.
האופן שבו אתה מתייחס לכאוס של האישה שלך משקף את האופן בו אתה מתייחס לכאוס של העולם. אם אתה מסוג הגברים שצריכים שכל דבר יהיה מסודר בקופסא הקטנה שלו, כי אז תנסה לשים את גם רגשותיה של בת זוגך בקופסא. אם אתה מסוג הגברים שמעדיפים לשלם למישהו אחר כדי שיסדר את הכאוס שבעליית הגג שלך, או את הכאוס של ענייניך הכספיים, כי אז סביר להניח שתעדיף שמישהו אחר ייטפל בכאוס של האישה שלך.
אבל, ביכולתך לאמן את עצמך לרכוש מיומנות ושליטה בעולם – מבחינה כספית, יצירתית ורוחנית – על ידי כך שתלמד להישאר חופשי ומלא אהבה גם בעיצומו של הכאוס הרגשי של בת זוגך. ואתה יכול לעשות זאת על ידי כך שתעמוד איתן ותאהב בעוצמה כזו, עד שהאהבה תנצח. אסור לך לוותר לנוכח כשלון, אלא אדרבא, עליך ללמוד מכישלונותיך ולחזור לאהבה. תן את המתנה שלך. כמו במאבק בפר צעיר, או בגלישה על גלי האוקיאנוס, שליטה כרוכה במיזוג עם האנרגיה רבת העוצמה של בת זוגך וברגישות לעליות ולמורדות של הרגע, בלי שנוכחותך תעדר ולו לשנייה.
הפר ידרוס אותך, גלי הים יציפו אותך, והאישה שלך תפגע בך. רק כך תוכל ללמוד. אתה תקום, תנער את האבק מבגדיך, תשחה אל החוף, ותחזור ותפנה אל האישה שלך פעם נוספת. האפשרויות היחידות העומדות בפניך הן או נסיגה מתוך פחד, או רכישת מיומנות.
אתה יכול לוותר, אתה יכול לבחור להתמודד רק עם פר קטן או לגלוש על גלים זעירים בלבד, אתה יכול גם להמתין עד שהאישה שלך תירגע, או אפילו לאיים עליה. מצד שני, אתה יכול גם להתייחס אל הרגע הזה בעצמו כאתגר ליכולת שלך לכבוש את העולם, ואת האישה שלך, באהבה.

נשום עמוק. גופך צריך להיות חזק. הישאר בתשומת לב ובנוכחות. לא משנה מה האישה שלך אומרת או עושה, הענק לה אהבה. אמץ אותה אל ליבך. חייך. צעק ואז לקק את פניה. עשה כל מה שנדרש כדי לסדוק את שריון סגירותה, החדר את אהבתך דרך אותו סדק, וגע בליבה. למד ליהנות מהכעס שלה, מהדמעות שלה, מהדממה הקשה שלה. העולם ינהג בך לעתים ממש כמוה.
המשחק של החיים הוא להתייחס לכל מצב כאל הזדמנות, להתמיר כל ארוע דרך העוצמה והגדולה של האהבה, להעניק את מירב יכולתך וכישוריך בכל רגע, ללא כל היצמדות לתוצאה, ביודעך שתמיד תדע עליות, מורדות ושוב עליות.

כאשר שום תשוקה להימנע או להשיג משהו לא תסיט את אהבתך או תגביל את חירותך, תדע שרכשת מיומנות אמיתית לחיים עם נשים ועם העולם.

_____________________________________________________________

קריאה נוספת:
האתר של הוצאת דופן (כולל פורומים מעניינים)
עוד פרק מתוך הספר
כרמל וייסמן כתבה על הספר נפלא

הראה עוד

5 thoughts on “עוד גבר שמבין מהחיים שלו”

כתיבת תגובה

Close