השימושון

אשת עוצמה

עוצמה, בית הספר לאימון (coaching) של נורית ויצמן, פותח בפרדס חנה את הסניף הארצי הרביעי, אחרי תל-אביב, חיפה ואילת.

מאת: ענת קלו לברון

לפני שנתיים הקימה נורית ויצמן את בית הספר לאימון עוצמה. היא עשתה זאת מפני שהחליטה שהתחום פרוץ מדי וכל אחד יכול לפתוח בו בית ספר. נשמע מוזר? לה בכלל לא. לדבריה, דווקא משום כך היא החליטה ללכת למקום הכי מקצועי שמביא מגוון רחב של דיסציפלינות, בדיוק כפי שמלמדים מקצועות מסוימים באקדמיה. בשנת 2002 היא למדה אימון אצל אלון גל, וכבר אחרי שנה גמלה בליבה ההחלטה להקים בית ספר.

נורית בעוצמה
נורית ויצמן

הצורך לראות את תחום האימון בשונה מהדרך בה הכירה אותו בער בה. "כאמא וכאדריכלית, הנושא של 'אין גישה אחת לבדה' היווה עבורי דרך חיים. המחשבה שלא רק הדעה שלי היא נכונה, לא באה מחוסר בטחון, אלא מתוך בטחון בדעותיי ובהבנה שיש דעות אחרות. גם כשחינכתי את ילדי היה בהיר לי שהדרך שאטפל בבעיה זו או אחרת עם בתי הבכורה לא תהיה דומה לדרך בה אטפל בבעיה עם בתי הצעירה. גם בהיותי אדריכלית תמיד היה לי חשוב מה טעמה וצרכיה של המשפחה. לעולם לא כפיתי את דעתי, אלא בדקתי מה נכון להם. מהמקום הזה הסתכלתי על האימון כעל 'אין גישה אחת לבדה'".

החלטת להקים בית ספר, מאיפה התחלת?
"ידעתי שאני רוצה לפתוח משהו אחר, משהו שפותח אותי יותר מאשר סוגר. פותח בפני עוד למידה, עוד כלים, עוד גישות. הדבר הראשון שעשיתי היה לחפש מאמנים וותיקים, שעוסקים באימון ובאים מבתי ספר שונים, שמלמדים גישות שונות. החלטתי לחפש בנוסף גם אנשים מתחומים משלימים, כגון פסיכודרמה, דמיון מודרך, עבודה סוציאלית, יעוץ ארגוני ועסקי. חברתי לחבורה של 12 איש, שכל אחד מהם מנחה מעולם הידע שלו, ובדרך הזו אנו מאפשרים לכל מי שלומד אימון לקבל לא רק 'מה' אחר אלא גם 'איך' אחר. גם ברמת הכלים המגוונים, גם ברמת הגישה האחרת וגם ברמת ה'איך' מבחינת דרך ההנחיה של המנחה הספציפי. בדרך הזו אנו יוצרים מרחב לביטוי אישי. כל אחד יכול למצוא את המרחב שמתאים לו, שתואם את הערכים שלו גם כמאמן ובדרך בה יתאים אותם למתאמן".

למרות שאין גישה אחת, איזה סוג אימון אתם בכל זאת מלמדים?
"אנחנו חושפים את התלמידים בפני גישות שעוסקות יותר ב-Being, עבודה של שינוי גישה שהיא עבודה יותר תהליכית, לעומת גישה שהיא תוצאתית ומטרתית. גישות שהן רוחניות, גישות שממקדות במטרה אחת ומדברות על האיזון בחייו של האדם. בסופו של דבר כל אחד מיצר את מודל האימון שלו מתוך סל האימון שהוא קיבל בעוצמה בהתאם לגישתו. סל הכלים מגוון ללא כל קשר לגישות, הכלים נעים מניהול זמן לניהול תקציב, עבודה עם קלפים, פסיכודרמה ועוד כלים, שמהווים בעצמם גישה. כל מאמן בעוצמה יוצא עם מודל אימון משלו אותו הוא הרכיב מתוך סל הכלים העשיר ומתוך הגישה שמתאימה לו."

העניין הזה שכל אחד מבנה לעצמו את מודל האימון, קצת בעייתי, לא?
"בהיותי הרבה מאוד שנים מאמנת, ועל סמך היכרותי עם הרבה מאוד מאמנים מהרבה מאוד בתי ספר, נוכחתי לדעת שכמעט כל מאמן מכל בית ספר אחרי כשנה מוסיף, גורע, משנה את מודל האימון שלו ויוצר משהו משל עצמו. אצלנו מראש יש את האופציה לבוגר להיחשף לגישות שונות ולבחור לעצמו מודל אימון. אין זה אומר שהוא לא יגרע או יוסיף בהמשך הדרך, אבל היכולת שלו לעשות את זה גבוהה יותר, משום שאת היכולת לבנות מודל אימון יצירתי הוא למד באופן מעמיק בבית הספר. אצלנו היכולת לבחור מאפשרת רב- תחומיות. פיתחנו טכניקה שהיא לא מפזרת, היא מלכדת. התלמיד מקבל סל כלים והוא לומד איך לקחת אותו ולהשתמש בו. אם תלמיד שלא למד אצלנו אלא בבית ספר אחר מחליט לאחר תקופה מסוימת לעבור סדנה בפסיכודרמה יתכן ולא תמיד הוא ידע באיזה מקום ובאיזה שלב של האימון נכון להכניס את אשר הוא למד. אצלנו, בתהליך בניית מודל האימון האישי יש תיאום ציפיות, מצד אחד אנחנו לא מתיימרים לתת לתלמיד את האשליה שתוך מספר שעות הוא יכול להתעסק בפסיכודרמה, מצד שני אנו מקנים לו כלים מתוך התחום, שהוא יודע מתי להיעזר בהם או לחלופין להיעזר במומחה בפסיכודרמה במקרה זה או אחר. המיומנות שיצרנו היא היכולת של המאמן לבחור בכל אחד מהכלים בהתאם למתאמן ולמצב האימון בו הוא נמצא. הוא לומד לעשות שלד, לבנות עליו את הכלים ומתי להשתמש במה. מתוך זה שסל הכלים שלך כל כך רחב ומגוון ואתה נחשף לכל כך הרבה גישות, אתה לא כבול, ואז את/ה והאותנטיות שלך יכולים לבוא לידי ביטוי, וזה הפער בין להיות מקצועי לבין להיות מומחה. בחוויה שלי, כשעבדתי ב'תות' לא יכולתי להיות אותנטית, כי הייתי כבולה במודל מובנה שלא ביטא את מי שאני, מרחב הביטוי שלי הצטמצם. ברגע שייצרתי לעצמי מודל אימון משלי, עם מגוון כלים, יכולתי להיות אותנטית בכל דקה ודקה. כששלטתי בכל מגוון הכלים והבנתי אותם יכולתי להיות אותנטית, ואין נפלא מזה."

עד היום הם הכשירו כ-200 איש, אשר חלקם עדיין בתהליך ההכשרה. בימים אלו יש להם 10 כיתות פעילות בשלושת הסניפים שנמצאים באילת תל אביב וחיפה. ועכשיו גם בפרדס חנה!

ערב מבוא לקורס מאמנים של בית הספר עוצמה, שייפתח במהלך מאי פרדס חנה ייערך מחר, יום שלישי, 29.4, 18:30-21:30 במרכז קנגורו בתנועה, רחוב הדקלים 103. במהלך הערב תעביר נורית ויצמן הרצאה בנושא "מתקיעות לצמיחה". הכניסה לערב המבוא הינה ללא תשלום.
לפרטים נוספים: נימה 052-6547680 | מייל | אתר

הכתבה פורסמה במקור בפורטל האימון הישראלי

הראה עוד

1 thought on “אשת עוצמה”

  1. נורית שלום, אני השתתפתי באחת המפגשים שלך בלוחמי הגיטאות ביום עיון "צמיחה מתוך בחירה" והבטחת לנו שנכתוב לך את הכתובת שלנו ואת תשלחי לנו חומר כתוב בנושא צמיחה מתוך בחירה.
    אני מאוד אשמח לקבל את החומר.
    תודה מראש תמר

כתיבת תגובה

Close