השימושון

א) על שפע וכסף

ההבנה שבשביל כסף צריך לעבוד קשה היא משפט יסוד שרובנו חונכנו עליו. האמירה הזו חרוטה אצלנו בתת המודע, ומכתיבה את היחס לכסף בחיים הבוגרים. מצידה האחד של הסקאלה, נמצאים מי שעובדים בעבודות שהן לא ההנאה הגדולה שלהם. להם יש לגיטימציה פנימית להרוויח, ואפילו יפה, כי הם הרי עובדים קשה ומתוך מאמץ. בקצה השני של הסקאלה מצויים מי שמתפרנסים מההנאות שלהם, כאלה שהפכו את התחביב למקצוע, אבל אצל רבים מהם נוצרת הכשלה בלתי מודעת של היכולת להרוויח. ("פרדוקס התחביב" מאת מיכל גזית)

בניוזלטר האחרון הבטחתי את המדריך המלא ליזמית השלומיאלית. המתעוררת. מחשבות על הפורמט הזה, של בלוג שיווקי. ועוד בקהילה קטנה, ששיחות שהתחילו בטוקבק ממשיכות גם סתם כך באמצע הרחוב, בתחנת דלק, בטלפון, והגיע הזמן לעדכן את "אודות האתר".
ותוך כדי לשאול את עצמי איך חיים מזה,
ומה האתיקה של זה,
ואיך אפשר להתפתח.

מושבה חופשית מפגישה אותי עם הרבה יזמים מהאזור. כולנו לקוחות אחד של השני, מניעים את הגלגלים העסקיים אחד של השני, מחליפים טיפול, בגדים, תיקשורים, חולקים עצה טובה, הפנייה עסקית, קונים דעת עולמות עליונים, אם אפשר אז בבארטר. מסתדרים אישהו, נכנסים למחסור כדי לפתח אנינות, כדי שבתוך הדממה יהיה אפשר לזהות את נוכחותו של חסד. ואז להודות. ולשנות את מה שדורששינוי, ולעשב, להכין רשימות, להסיע לחוג, להכין צהריים, להקפיץ מחבר, לעבור במכולת, הנה בא עוד ערב וגם היום לא הוצאתי חשבוניות. נו באמת איך הכסף יגיע?
אז לנשום.
להסתכל על הגג שמעל ועל האדמה שמתחת.
לעשות מדיטציית התקרקעות.
להיפתח לאפשרויות, לשפע.
"שפע" זה כמו "רגע" – אחד פרק זמן לא מוגדר השני תחושת "יש" כללית.

***

בתור אחת שהפכה את התחביב למקצוע, הרבה לפני מושבה חופשית, אני נעה במעלה הספירלה כשאותם שיעורים צצים ועולים שוב ושוב. דומה שהאתר (מי אמר בלוג?) הופך את המקצוע שלי (ככותבת מקצועית) בחזרה למין סוג של תחביב. כי אחרת איך יכול להיות שאנשים משלמים על כתיבה שהיא כל כך כמו יומן? היפוך מעניין. ועכשיו חודש לפני סוף שנת המס הנוכחית, הגיע הזמן לעשות ספירת מלאי. לפחות מנטלית. אז מה היה לנו כאן? אה. טקסטים של סנאיה רומן. וחצי שנה של דמיון מודרך עם הילדה המסרבת לקבל עזרה. ואז נאוה – בדיקת הקשר של הלב והנשמה והרחם, והרבה עבודת ליקוט והמון כתיבה, בכל הערוצים, ועכשיו מה?

***
ראשי הפרקים להמשך:
– קידום דרך האינטרנט (לינק לאתר מעניין שמצאתי אתמול)
– למה בלוג זה פורמט שיווקי טוב (אם הוא נעשה באהבה)
– המסע לעבר חיוב בכרטיס אשראי: המדריך המלא לעוסק שעובד מהבית ורוצה ליעל את הגביה.
השוואת מחירים ומדיות העומדים לרשות אנשים מהסביבה, שרוצים לפרסם את הדבר שלהם: ארצי או מקומי, פרינט או אינטרנט. גם וגם.

ואיך בתוך הקפיצה הזאת למים, רבים מהפונים לפרסם במושבה חופשית מהדהדים לי את אותו התדר, שקיים גם בי: "אבל אין לי כסף להשקיע בפרסום" וגם: "לא חשבתי להוציא" והכי בעצם: "מה, העבודה שלי שווה כסף?".

בפרק הבא: האנרגיה החדשה בשפה העסקית, או ליתר דיוק על מלאכים.
אתם מוזמנים להצטרף (כן, גם אתה גלנדון, וגם אתה, לליפוף).

אינדקס מטבעות דיגיטליים

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close