חינוךיוזמות חופשיותילדיםסביבה וקהילה

עתיד אחר – בית חינוך ברוח המונטסורי, בפרדס חנה

"על החינוך לעשות שימוש בכוחותיו הפנימיים של הילד על מנת שהוא יוכל להדריך את עצמו".

כולנו חולמים להעניק לילדנו את החינוך הטוב ביותר אך לא תמיד אנחנו יודעים איך ומה לעשות בשביל להגשים את החלום. "עתיד אחר" הוקמה במטרה לנסות להגשים וליישם את החלום עבור ילדנו.
גישת החינוך המונטסורי היא פילוסופיית חינוך המדגישה לימוד שלם וכוללני, המכבד את הילד כאדם. חינוך המקיף את כל תחומי התפתחותו – אינטלקטואלית, חברתית, גופנית רגשית ורוחנית.

– המטרה של חינוך מונטסורי בגיל הצעיר היא לטפח את הרצון העצמי הטבעי ללמוד, דבר הקיים אצל כל ילד. הלמידה מתרחשת מתוך הנעה פנימית, עידוד עצמאות וחשיבה יצירתית.

– הגישה המונטסורית מונעת מתוך האמונה כי מטרת הלמידה איננה העברת מידע, אלא פיתוח כישורי חשיבה ולמידה, כישורי חיים וכישורים חברתיים ורגשיים.

– גישת החינוך המונטסורי מאפשרת לילד ללמוד בצורה הטובה ביותר על ידי עשיית הדברים בעצמו.

– הגישה מאפשרת איזון בין חופש ובחירה בסביבה המובנית אשר הותאמה מראש לצרכי הילדים.

– הגישה מאפשרת לתלמידים להתפתח בקצב שלהם תוך שימוש ביכולותיהם בהדרכה ובהנחיה של מבוגר, המיומן בגישה ותוך שימוש באביזרים מתאימים.

– הלימוד בגישת מונטסורי מתקיים בלמידה רב גילאית, דבר המאפשר מפגש טבעי בין ילדים בגילאים שונים ולמידה מחיקוי. הלמידה הרב גילאית, מעניקה אפשרויות למידה מרתקות לכל הצדדים, כמו כן היא מלמדת סובלנות ויחס לאחר.

 

אנחנו קבוצה של 8 משפחות, הגרעין המוביל את "עתיד אחר", הורים לילדים שזוהי שנתם האחרונה בגן המתנהל על פי הגישה המונטסורית – "עולם קטן" של רבקה וקיקה – מרגישים ומבינים שגישת החינוך המונטסורי היא הגישה החינוכית שהיינו רוצים עבור ילדינו בהמשך דרכם במערכת החינוך, בשל יתרונותיה היפים והדרך המיוחדת שלה לגדל ולחנך, ללמד ולהעשיר ילדים תוך השארת ערוצי הסקרנות שלהם מגורים, פתוחים ויצירתיים.

למען הגשמת חלומנו אנו פועלים כבר קרוב לשנתיים ובונים תכנית אופרטיבית המבוססת על החזון שלנו. במסגרת פעילותנו פגשנו אנשי חינוך המלמדים בגישה זו, סיירנו בבתי ספר המיישמים את הגישה ופועלים על פיה ובנינו ביסודיות, צעד אחר צעד, בעזרת אנשי מקצוע ממערכת החינוך, את התכנית והחזון שלנו ויצרנו קשר עם יועצת אקדמית מומחית לשיטת מונטסורי – הגב'ענבר אופק.

בפרדס חנה – כרכור פועלים כיום מספר בתי ספר ממלכתיים יסודיים וכן ביה"ס תיכון מקיף שש שנתי. בכל בתי הספר הללו נעשית עבודה חינוכית חשובה ומשמעותית בהתאם לתוכניות ודרישות משרד החינוך. יחד עם זאת, היוזמה המוצעת לשילוב רוח החינוך המונטסוריבביה"ס קיים היא ביטוי לרצון של חלק מהציבור תושבי הישוב המונים כ- 50 משפחות וכולן הביעו נכונות עקרונית לרשום את ילדיהם לבית הספר שייבחר להוביל את החינוך ברוח המונטסורי.

כמו כן, אנו מאמינים כי בית ספר מסוג זה ימנף את רמת החינוך באזור, יעניק לילדנו הזדמנות מופלאה ללמידה מעניינת ומפרה ויאפשר לילדנו לפתח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם.

בהמשך למסע המשותף שלנו, הצגנו את עצמנו ואת החזון שלנו בפני בכירי המועצה – מר חיים געש (ראש המועצה), הגב' אילנה זגול (ראש אגף חינוך) וכן בפני המפקחת מטעם משרד החינוך – הגב' לאה יגור. אנחנו נמצאים במגעים עימם ופרסנו בפניהם את התוכנית האופרטיבית למען מימוש החלום.
בשלב זה אנו מחכים לתשובות מהמועצה וממשרד החינוך, ומוכנים לקחת על עצמנו את קידום התהליך.

אנו מזמינים אתכם תושבי פרדס חנה – כרכור להצטרף אלינו ולעזור לנו בתמיכתכם, לאפשר לאזורינו לצמוח ולהתפתח על מנת להעניק לילדנו את החינוך הטוב ביותר.
נשמח לחשוף בפניכם עוד על הגישה, על התהליך וכמובן את הגרעין המניע את "עתיד אחר" בחוג הבית השני שנערוך:

כמו כן ניתן לפנות אלינו גם במייל או בטלפון:
אלין קנת 054-3304810 aline.kenneth@gmail.com
עינב פאיט 054-7778908 einavfeit@gmail.com
http://www.facebook.com/MontessoriSchoolIL

תגיות
הראה עוד

1 thought on “עתיד אחר – בית חינוך ברוח המונטסורי, בפרדס חנה”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close