אמנות ועיצובטורים אישייםנשיםסביבה וקהילה

פוטושופ לייב

[מאת: יעלה זלאיט]

במהלך דמדומי שנות הארבעים אני הולכת למקומות בלתי צפויים, מאתגרים ומסקרנים, אולי זה העוורון המבורך שגורם לי לקחת את הפניה הלא נכונה, אולי זאת סקרנות טבעית לכל מה שאני לא – בכל זאת, הרחבתי את מעגל חברותי לכאלה שהן ממש לא כמוני – ככה, לגיוון.
אז יש אחת נשואה +2, צעירה, מקסימה, יפה, חכמה, עובדת במחלקת כוח אדם בבנק ואוהבת את זה… ולא נסגיר עוד פרטים מזהים, בהרבה דברים היא לא "כמוני" אבל יש איזה הסכמה על אג'נדה כללית…
אני מאוד אוהבת אותה – היא ישרה, מגניבה ומבינה עניין.

לאחרונה נפגשנו לקפה בתחנת דלק (סליחה פלוגי) זה במסגרת בדיקת אזורי קיום אחרים על גבי "סובב הנדיב". הקפה לא היה משהו, השיחה הייתה דווקא כן, חוויה אנתרופולוגית הפוכה, נהייתי "נייטיב".
לאחר עדכונים מתחום הטריוויה המשעשעת, שוטטנו במחוזות מוצנעים (וירטואלית…בכל זאת בית קפה ציבורי, רב תרבותי, בלי שירותים…) התוודעתי בצורה "אינטימית", לעיסוק בתלישה, הסרה והעלמה בטכנולוגיות מתקדמות, סוג של קומיקס מעורבב בהומור יפני, פוטושופ לייב, בנונשלנטיות זריזה, הסתרתי את בושותיי מאחורי משקפי שמש ענקיות מאופנת שנה שעברה: את גבותיי הפראיות ואת מה שנקרא בעדינות ע"י חברתי הצעירה – "בהרת שמש" ובשפתי האכזרית, שוחרת האמת העירומה – כתמי זקנה…(רק שניים בינתיים).

הקשבתי בפה פעור (יעני, נפל לי הסנטר) – לפרויקט הלייזר העתידני שלה, על סבך השיקולים הנוגעים לקווי מתאר של נוף הגוף ה(א)נושי. אני מחדשת כאן בוודאי, בעיקר לעצמי – כי הדחקתי את המידע שנדחף לעיני מפרסומים משונים של נערות חלקות עד אימה. בוודאי שיש קוראות/ קוראים שבשבילם הטריוויה הזו היא חלק מחייהם ההולכים ומתקרחים במקומות הרצויים.

אז זה הולך ככה, עכשיו מורידים בלייזר- לא רק מפגעים אסתטיים וניתוחים ללא חדירה….
היא בכל זאת מהפרוור, שומרת על המשולש,
שאלתי – מה? עושים דוגמאות? לב ולהבות? ניסיתי להראות מבינה..,"לא ממש לא", ענתה הבנקאית – "את זה עושים במספרה"….
אבל, היא ממשיכה בדיווח, המורידה העתידנית בכפפות לבנות אמרה לה שכולן מורידות הכל או עושות לפחות מלבן, משולש זה פאסה..(גיאומטריה בסיסית). מה זה הכל? שאלתי, מיתממת, נאחזת בשאריות הקוליות שלי, מעדיפה לחשוב על הצלת נערות עם זקן שפם, פאות, קו שער שחמחם לאורך הגב מתהום הבדידות..
הכל, הסבירה בעיניים נוצצות (זה הולם אותה מאוד) זה, את כל המשולש…יעני, מראה הבתולה הפדופילי.

גיברת משופמת כדבעיואז נכנסנו לדיון מעמיק כשאני מוסתרת היטב עם אותן משקפיים, ז'תומרת, אני בעיקר הקשבתי.. זה גם חדש, לפחות בבתי קפה …
האם נכון להוריד הכל לצמיתות ומה יקרה כשנזדקן (היא מדברת…) ומה עם המסתורין והחושניות? (נשמתי לרגע..יש לי תקווה) …
טוב, לקח לי זמן להתאושש (לא ממש הרבה זמן..) אבל הדחקתי, עד שפגשתי אחת, יפיפייה בת 19 ושאלתי שאלת תמה .(טמבלית שכמותי)..
והיא אמרה: ברור, קיבלתי עכשיו ליומולדת סדרה …
לזוועתי למכשור המתקדם יש את הלוגו – "עלמא ליזר" אולי ב-ה בסוף…אבל מבחינתי האפשרות של א שייכת להווה המתמשך מעל למידה, של היותי אם לנערה מתבגרת… ומרמזת על מה שצפוי לי עם נערתי…

ושוב שקעתי לתרדמת ..לספונג'ה והכנת ההרצאה הקרבה לפני קהל..מרכיבי ההרצאה עטו דוק פרוותי ולא יכולתי להתרכז….שלא לדבר על מה שהמגב אסף…
קמתי בבוקר, שערי פרוע לא מרוסן, לא מוחלק, לא צבוע, לא, בעיקר לא. הצצתי במראה, דיברתי אל עצמי קצת ב"אינטלקטואלית" כדי לראות איך הקמטים החדשים זזים כשאני לפני קהל, אבל לא יכולתי להוריד את עיני מהגבות, לקחתי משקפי קריאה, הבטתי במראה המגדילה … ראיתי שערות בכל מקום…אולי אני בכל זאת אתלוש קצת. הורדתי אחת בפינצטה והבנתי! אמנם הייסורים מטהרים את הנפש אבל אני לא בטוחה שזו הייתה כוונת הפילוסופים, זה הגיע לי להתעורר ככה….

המחשבה על הלייזר עלתה, אבל הזכירה לי בעיקר אנימציה יפנית..התנחמתי באופנת שנות ה-80 – ברוק שילדס…התנחמתי בפרידה קאלו עם השפם והגבות המחוברות והשביל על הגב…אמנית, אחת האהובות..
הורדתי את המשקפיים ..בטשטוש הכללי היטשטשו גם השערות וכתמי השמש נראו שובבים ומפזזים מתמיד.
הזכרתי לעצמי, בעיקר, שכדאי שאצחצח ציק-צאק שיניים ואצא לעמל יומי…עם גבות ושער אסוף.
אני כנראה אשאר אחרונת השעירות, בשביל 4 שערות מיותרות לא אמכור את נשמתי …לפחות עד שתוגש בקשה רשמית איזושהי..עם איום בהוצאה לפועל. במחשבה שניה – עדיף לייזר על כל המכאובים וטפטופי השעווה ודקירות קטנות בגרביונים ובשחי לעצלניות שבינינו..
ככה- חלקה לתמיד..אפליג אל שנות החמישים (כי זה לוקח זמן..) עם קצת פחות התעסקויות …אתפוס את כתמי השמש האלה בעודם קטנים ואמגר אותם ואת 4 שערותיי המיותרות בגבות ביחד עם שארית חסכונותינו!

שחרור שכזה… לא ככה אני מדמיינת את שנת שחרור העבדים שלי אבל אין לדעת..
מחשבה כזו, רגעית, כי בטח תיכף אשכח על מה דיברנו…
עדכון – הנערה קראה את הפוסט ושאלה- "אמא באמת נו ..מתי ?"
אמרתי לה שתתחיל לחסוך…נראה כמה יחסך ממני….

תגיות
הראה עוד

20 thoughts on “פוטושופ לייב”

  1. פעם אחת,
    אז גילחתי,
    אבל את הגבה.
    גבה אחת. זה היה מעניין מאוד. כי מי שהכיר אותי לא הבחין.
    העין כנראה משלימה אוטומטית את החסר.
    אולי בפעם הבאה אנסה חצי משולש. או חצי ריבוע. נראה מי יבחין בזה.
    אבל לא לצמיתות.

  2. אני פשוט אוהבת את הגבות שלי ובעיקר לנפנף בהן מידי פעם (ויש במה לנפנף..).
    את הכתבה על הטרנד של גבות עבותות הבאתי למישהי חמודה מאוד, אבל מהמנותחות, מתוקתקות, מורטות, שעבדה אתי פעם וכל הזמן אמרה לי שאני צריכה למרוט גבות..
    אני כמובן סרבתי בגאון!

  3. רות , יצא בהפוכה , אם הטרנד המתחלף כרגע אחר כך או קודם , הוא גבות פראיות ,אז מתלווה לזה עיצוב מרוק סרוק העמדה דילול וכו , כל הרעיון זה להישיר מבט מפוכח למראה , להגיד לעצמי בוקר טוב גורג'ס , את מהממת, ספלאש (בעברית) של מים קרירים, קצת קרם פנים טבעי כדי שלא ינשרו הפנים בסיבוב וכדי להרגיש בכל זאת שעברנו את עידן המערות..
    לנפנף את הגבות והרעמה המכסיפה או לא אל מעבר ולהפליג להרפתקאות היום…בלי להיות מוטרדת שהמבנה המודבק בג'ל גבות יקרוס באמצע הפגנה לשם הדמוקראטיה /זכויות האדם
    וכו ואז תצא לנו תדמית קלוקלת
    נצא לרחובות בגבות חשופות לאמר את מה שיש לנו , ישוחררו הגבות , תשוחרר האישה, ישוכררו העכבות (המיותרות) , נשוחרר מהגזענים שהגבות שלם המכווצות מפחידות יותר או פחות מחרב הלייזר – אבל הרבה יותר מסוכנות.

  4. לשמחתי הפסקתי לאחרונה לצבוע את שיערי המלבין, איזה שחרור שיש בזה..סוף לעוד התעסקות מיותרת, למרות שאני מבינה לגמרי את כל הצובעות.
    וגם – עוד מאמר מהארץ על גבות עבותות והקאמבק שלהן ושל ברוק שילדס (אם כבר בברוק עסקינן) משנות ה-80 (ומזל שלא נתתי לחברה טובה לפני כשני עשורים לשכנע אותי למרוט גבות, כי כמה נשים אתם מכירים שבהינף יד הופכות לדר' ספוק או לפחות לאהרוני?..)

    וזה מאוגוסט 2006..

    געגועים לברוק שילדס

    מאת נטשה סינגר

    * גבות מגודלות ופרועות הן הטרנד הנשי החדש

    הפלומה הטרנדית ביותר בסתיו הזה אינה פס הפרווה (רצוי מלאכותית) המעטר את שולי המעילים או התיקים, אלא הגבה. "נשים שמורטות את גבותיהן עד דק ייאלצו העונה להניח להן לשוב ולצמוח לקשת טבעית המתפרשת עד הרקה ומסתיימת בנקודה יפהפייה", אומרת פאט מקגראת, מאפרת מקצועית ומנהלת העיצוב של חברת פרוקטר אנד גמבל.

    מקגראת היא אחת הסטייליסטיות ומעצבות הטעם שבזכותן הגבה המגודלת והפרועה היא סימן ההיכר של העונה בתחום היופי. בתצוגת הסתיו של פראדה, שהתקיימה בפברואר במילאנו, היא סירקה את גבותיהן של הדוגמניות וזקפה אותן בעזרת מסקרה שקופה עד שעמדו זקורות כנוצות ושיוו לפרצופיהן הבעה פראית, "ברברית" בפי מקגראת.

    מה שנראה על המסלול בתצוגה ההיא כבר נותן את אותותיו גם בתחום הטיפוח האישי. נשים שעד כה מרטו גבות באדיקות מקוות כעת שהקווים הדקים שעל מצחיהן יגדלו לסבך מפואר. "כולן רוצות גבות עבות יותר, שמזכירות את אליזבת טיילור ואת אווה גארדנר", אומרת רובין קוסיו, מעצבת גבות שעובדת בסלון "מקסים" בבוורלי הילס ובסלון "Eiji" במנהטן. "הלקוחות אוהבות שאני לא נוגעת בשתי השכבות התחתונות של הצמיחה ולא מורטת הרבה בין הגבות, כך שהן מזדקרות ונראות כמו נוצות".

    מאז שברוק שילדס פרצה לתודעה בפניה היפים וגבותיה העבות, ב-1978, לא היה ביקוש כזה לקשתות שמעל העיניים. החודש הקדיש "ווג" הצרפתי עמוד שלם לגבות הצבועות, המסורקות והמרוחות בשכבת ברק, והמליץ על עיצוב גבות "צפופות וגאות" כשיטה הטובה ביותר לעצב את מראה הפנים.

    הסיבה היא אופנת הסתיו העבה והזוויתית, אומר ג'יימס קליארדוס, מאפר שעובד בניו יורק ובפאריס. בעונות האחרונות שלטו בכיפה בגדים עדינים ומקושטים, בגדי גברות שהתאימו לאיפור ורוד ולגבות דקות ומעוצבות בקפדנות. אבל התלבושות של העונה, בביטויין הבוהמי הפשוט ביותר, מזמינות פנים במראה טבעי יותר.

    "לבגדים שיש להם עוצמה ואיכות גרפית מודגשת, כמו קולקציית הסתיו של בלנסיאגה, מתאימות גבות בעלות עוצמה, שמשוות לפנים מראה אינטליגנטי וחזק, ושאר הפרצוף צריך להיראות נקי", אומר קליארדוס. בפרסומות הסתיו של שאנל, למשל, הוא הדגיש את הגבות הנדיבות ממילא של דריה ורבואי, הדוגמנית הקנדית ילידת פולין, באמצעות הצללתן בעיפרון גבות, ובשאר תווי הפנים הוא בקושי נגע.

    ורבואי היא לא הדוגמנית היחידה בעלת גבות דרקולה, אבל עולה על כולן הילארי רודה, דוגמנית אמריקאית שהגבות שלה מזכירות זחלים רכים. "יש לה מראה של ילדה תמימה מבית עשיר, כמו מרגו המינגוויי", אומר קליארדוס.

    מקגראת מציעה למי שרוצה גבות שעירות ומעוצבות לפנות למעצבת גבות מקצועית. לאלה שמעוניינות ליצור גבות מלאות בבית היא מציעה לצבוע באייליינר לבן את השערות הסוררות שהן רוצות למרוט. אחר כך יש להשתמש בעיפרון גבות או באבקת גבות בגוון בהיר יותר בשני טונים מצבע הגבות הטבעי, כדי למלא את החללים שבין השערות. הגבה, היא אומרת, צריכה להיראות מטושטשת, לא מצוירת. לסיום, יש להשתמש במסקרה שקופה או בג'ל לגבות כדי לזקור אותן – לזקוף אותן למראה סמור עד שיהיו כמעט אנכיות – ואז לסרק אותן למצב מאוזן ולעצב על פי הקו הרצוי.

    לבעלות גבות דלילות וכסף, יש מכונים המציעים תוספות לגבות. ב"לוקס לאש" שבבוסטון, למשל, סוזן כץ מעבה גבות באמצעות הדבקת סיבים זעירים לכל שערה קיימת. הטיפול, שמחירו 75-250 דולר, נמשך בין 45 דקות לשעתיים, ולדבריה, האפקט מחזיק מעמד כשבועיים. היא גם מציעה תותבי גבה – מעין פיאות נוכריות לגבות – ב-20 צורות וגוונים. "התותבים מיועדים לנשים שמרטו את הגבות שלהן לפס דקיק מדי", היא אומרת.

    ושתי אזהרות: קוסיו, שכתבה ספר על תולדות הגבות, ששמו "The Eyebrow", מזכירה כי "אם יש לאשה שיער פרוע, סמיך וצפוף, גבות עבות עלולות לשוות מראה כבד, נוקשה ומטורף". וקליארדוס ממליץ למעוניינות להדגיש את הגבות, להצניע את תווי הפנים האחרים, לא להגזים בשימוש במייק-אפ, ולהשתמש בשפתונים עדינים בגוונים טבעיים של ורוד וחום. "אפילו טיפול קל בגבות יוצר אמירה משמעותית", הוא אומר. "מי שלא תעשה זאת בזהירות עלולה להיראות כמו גראוצ'ו מרקס".

  5. http://www.hebpsy.net/cinema במסגרת "הארת שוליים":

    ובאותו עניין – "נשים אמיתיות" סרט על היחס של נשים לגוף…
    גוף האישה ובעיקר על החופש הפוטנציאלי הנובע מהקשר של נשים עם גופן. חופש זה נוצר כתוצאה מקשר אמיתי עם הגוף השלם, על חלקיו היפים יותר והיפים פחות, המזיעים, המריחים, המשתוקקים והחייתיים. אנה במהלך הסרט, עסוקה לעומק בניסיון להיות גוף ומוח, להתמודד עם ההשלכה של חזה גדול ביחד עם שכל גדול ולהחליט אם היא רוצה או חייבת לרתום את גופה לעבודה פיזית.

    בסרט מתקיימת הגדרה מחדש ליופי הנשי, הגדרה המבקשת לחבר בין אמת ליופי. יופיין של הנשים בסרט הוא פועל יוצא של חשיפה, בניגוד להסתרת הטבעי, שמבקשים "מיתוס היופי" ותרבות הרזון ליצור, כמו גם פועל יוצא של אמת, בניגוד לשקר, הנוצר כתוצאה מהסתרת עבודת היופי הסיזיפית שיש לבצע על מנת לזכות בגוף הרזה והתקני. המאבק של אנה, להגדיר מחדש סטנדרטים של יופי מתחבר למאבק שלה ושל אסטלה אחותה, להיות מכובדות כפי שהן. במאבק זה יש בו זמנית גם קריאת תגר על חוסר הכבוד לו זוכה הגוף השמן בעידן "מיתוס היופי", אך גם חוסר נכונות להיכנע ולהכפיף עצמן לכוח שמבקש לשלוט בתנועות, במראה, במחשבות ובפעולה של נשים, באמצעות הרזון.

  6. קראתי היום על המקרתיזם הפושה בבית הנבחרים שלנו , על החלטת רוב לבדוק את מקורות המימון של ארגוני זכויות האדם וחשבתי שהם המקארטיסטים היו שמחים להשתמש בעלמא ליזר ולהעלים כל ארגון זכויות אדם כשבמשוואה זכויות אדם= שמאל אז מה זה ימין? פאשיזם שמעלים את כל מה שעומד לו בדרך? גדעון לוי כתב שלא יסתבכו עם עוד חוק ועוד תקנה אלא יוציאו את השמאל מחוץ לחוק בחקיקה אחת ודי , ליזר , עתידנות, 2012 ? המקארתיזם פה והוא מסוכן בדיוק כמו נחשים ברחובות . אולי זה חלק מ2012 ואולי זאת קריאה ברורה לי ולעוד שכמותי שצריך לשים כמה דברים בצד ואם יש ציד מכשפות אז להצהיר על עצמי כמכשפה אחת ולתמיד. פחחד , ועלמתי שואלת מה יהיה ושאולינהגר מכן – ואני אומרת לה צריך לתקן , צריך להדליק אר , צריך לא לפחד אפילו אם מפחיד- ואם מפחיד להוריד שערות ועמדנו בזה, מה זה בשבילינו הליברמניזם המקרתיזמוס הזה?
    גם אנחנו יכולים להשתמש בליזר של הלב ולשלוח קרניים לכל מה שמביא את האפלה ולשים שם המון אור ואולי למרוט להם ערה או שתיים מזקנם
    איזה בכבוש….

  7. איל נקרעתי מתגובתך המסוקסת . מסכנה החברה שלי.. לא חשבתי על ההיבט הזה של הלקוחות בבנק…. היא כל כך לא חובבת פרסום והנה מבלי להתכוון דאגה לקליינטים שמריבים גבה גברית שעירה וקורצים כדי לא להחשב מטרידים אך מאידח מביני עניין … 
    הנשענים על הקאונטר ושואלים בקול עמוק וצרוד- משולש או מלבן?
    הפוך ומתוק

  8. יעלה , בקצב הזה אני מסדר לך סידרה בבי ביב סי או בנשיונאל ג'אוגרפיק שבה תישלחי אל ה-beyond,אל מחוזות השניצל ואל איזורי השערה. את פשוט העולם המופלא. אפשר להגיד שלקראת השיחרור משנת העבדים ראית את העור! או שצללת אל השקט שבקצה השערה.

    מעכשיו אני לא אוכל שלא לשבת מול פקידת הבנק שלי ולחשוב משולש או מלבן, שחור או לבן. אם עד עכשיו לא הייתי משוכנע לגמרי שהעולם משתגע (למרות השטפונות בקווינסלנד והציפורים המתות בארצות הברית) עכשיו אני בטוח.

  9. אגב יעלה, ניתוחים ללא חדירה יש בסטאר טראק, הטכנולוגיה הרפואית של המאה ה-24. מאוד יפה לראות איך הם מאבחנים ומטפלים. סריקת מחשב אחת עם מכשיר בגודל של דיסק און קי ממפה בנאדם, וכל ההתערבויות נראות כמו.. פוטושופ של פנימאים.

כתיבת תגובה

Close