אקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

פוסט סתוי לגינגינהנה

[מאת עמלמול]

חזרנו מחופשות. ממסעות בעולם ובארץ. מים. או כנרת. או חדר מלון ממוזג. ו… הגיע סתו. הילדים מאופסנים בתלמודיהם והשמש קופחת קצת [קצת] פחות.
חוזרים לפעילות בגינה קהילתיתא באון ובמרץ. כי אם לא נזרע אז איך נקצור???
ועל כן- ימי א' 16:30-19:00
נחנו די והותר בשבת.
נאסף בגינה לעבודת כפיים. להפוך ולעשב לשתול לנטוע ולזבל.
להקים סוכה לסוכות. לבנות שרותי קומפוסט לפתח השטחים שנשרפו בקיץ
ולבסוף
מדורת שבט ושבת.
קפה תה עוגיות.

ימי ג' אחה"צ מפגשי משפחות הורים וזאטוטים יחדיו.
נאוה מרכזת פעילות זו ואפשר לתאם איתה.
זהו מפגש חברתי ואפשר להביא ארוחת ערב לסעוד במקום עם הילדודס.

בקרוב נביא שתילי סתו. ועל כן מומלץ להכין השטח. ניקוי עישוב דישון והפיכה. השקיה קטנה והשטח מוכן.
לאלה שמעדיפים לזרוע אפשר כבר להתחיל [בכמויות קטנות] לזרוע.סלק. פטרוסיליה. כוסברה.כרוב. חסה.רוקט.לפת.ברוקולי… הבנתם את הכיוון.
עוד חודש [אחרי סוכות] לזרוע סבב נוסף..

יש הרבה עצים לשתול ואשמח לעזרה בפריסת מערכת ההשקיה על סוללות העפר. השרפה כילתה את הקוצים והשאירה את עצים חרוכים שיש לנסר ולסלק. במקומם נשתול עצים אחרים מתאימים יותר ומזנים שאינם פולשניים ומזיקים.

סתיו בגינה הקהילתית בכרכור

אשמח לראותכם. יוזמות שלכם הפנו אלי. תרומות ישמחו אותנו. רעיונות לתרומות-עציצים, כלי קיבול שונים, שולחן, כיור, כסאות, שטיחיםשטיחיםשטיחים!!!!!

להזכירכם-
ספטמבר לפני שנתיים חלמנו "גינה". והנה יש גינה חיה ונושמת ומלאת יופי. בואו לבקר.
עמליה- 0544634906
נאוה -0525211651

[בצילום: עמליה בגינה אחרי השריפה, שהיתה בדיוק בח"י באהבה. תפסה את הרגע: ענת מגל].

תגיות
הראה עוד

13 thoughts on “פוסט סתוי לגינגינהנה”

  1. חנוכה חג אור מתחבר לנו השנה עם 21 לדצמבר הוא היום הקצר. ועל כן ביום ד 21.12.גינתנו תחבוק את בני ובנות האור באשר הם החל מ-1000 בבוקר ועד שימאס לכם. אין פעילות מאורגנת . לבוא .לעבוד. לנוח. לשתות תה. להכין אוכל. לסחוב קצת.לחפור קצת. לעדור ולזרוע…להאזין לשירת העשבים….

  2. לכל הרוכשים- תודה גדולה. נתרמו כספים יפים לגינה ובהם נרכוש ציוד ואף נשארו שתילים שנשתול בימים הקרובים. מי שרוצה ולא הספיק נשארו ספיחי שתילים שניתן לקנות .בעיקר חסות כרוב וברוקולי . [גם סלרי בצל והרבה זרעים של זגר- לא טעיתי- זגר!!!..כך כתוב ,אבל כנראה זה גזר למרות הכל… רק מי שיזרע ויגדל ידע אם זגר לו או גזר..]].
    היום ב-3 בגינה. עד חשכה. להתראות.

  3. שנה טובה לכולם מגינתינו המתחדשת. בקרוב נתכנס לאחה"צ של שתילים וזרעים. אביא שתילים מכל הסוגים ואתם מוזמנים לבוא ולרכוש. כל ההכנסות כמובן תרומה לגינה . הגשם הראשון היה מצויין וניקה לנו את האויר . ריחות ההומוס עולים מהאדמה ורפלקס השתלנות והגננות מתעורר. על כן. – הכינו בזריזות את הגינה לחורף. קומפוסט הפיכה חיפוי . רצוי באזור שיש בו מספיק שמש.אפשר להתחיל לזרוע בכמויות קטנטת -רוקט פטרוסיליה כוסברה בצל ירוק סלק צנוניות וכיו"ב. עוד כחודש [קצת אחרי סוכות]שוב לזרוע..וכך במחזורים עד ינואר.חסות אפשר לזרוע או לחכות שאביא שתילים.חכו [קשה להתאפק] עד גשמים יותר רציניים עם זרעים של תורמוס וכובע נזיר.
    חוצמה זה.שוב ושוב אומר אשמח לעזרה בגינה. שעה או יום או פרוייקט שתקחו על עצמכם. פרוייקט לדוגמא-בניית טאבון. בניית שרותי קומפוסט. עיצוב טראסות. שתילת כמות יפה של עצים במורדות התלולים של הגינה. כל אלה דברים שלבד קשה לי מאד לממש.
    היום אחה"צ אהיה בגינה . אתם מוזמנים לבקר לעזור לברך ולשתות כוס תה צמחים.
    שנה טובה.

  4. וואלה..תימרות העשן האלה כל כך דקוראטיביות… הלב שלי כמעט התאבן כשראיתי את הלהבות. אבל גינהנה שורדת יפה ואף העצים השרופים כבר מלבלבים מחדש וביתר שאת.הירח המלא עלה אתמול על הגינה הירוקה והיפה.. היה מ-א-מ-ם.

כתיבת תגובה

Close