השימושון

פינג שנה פונג טובה

[גלו]:

אנחנו יושבות בדשא של הבריכה. קפה. שוקולד. שדות מצהיבים. עננים מצננים את הצהריים. הילדים כרגיל צורחים מאושר בתוך המים. הבריכה שלנו לבד. ספטמבר ובמועצה משביתים את הלימודים. המים צלולים מניקיון ושקט. הבוהק האכזרי נעלם ופינה מקום לצללים חדשים, רכים. יפה בחוץ.
אז מה עשיתי השנה? אני שואלת את עצמי ומיד שוקעת. לא מספיק. כאן נתקעתי. שם לא התקדמתי. ובתחום ההוא אני עדיין… ביקורת ביקורת על עצמי. מה עשיתי השנה לעזאזל? ככה עברה לה שנה ואני, איפה הייתי בדיוק?
עננים.
תגידי, אני מפנה ראש לשכנה שממול. מה עשית השנה?
הסיסטה מרימה ראש לשמים. מלא דברים, היא אומרת בשובבות וקורצת לי בעיניים שחורות מלוכסנות, מרוקו-יפן קונקשן.
אופס, אני תופסת את עצמי. אוקיי. מההההתחחלה…..

השבוע הבנתי פתאום שלפני ראש השנה יש המון אנשים שנמצאים במוד יום כיפור. כלומר, מסתכלים אחורנית בחוסר סיפוק – במקום לעמוד רגע ולעשות וי יפה לעצמי, לפתוח, לברך. למצוא נקודה טובה, כמו שאומר רבי נחמן. בדיוק ברגע שאנחנו רואים את עצמנו ואת האחרים באפור-כהה, למצוא נקודה טובה. ואל דאגה, החשבון נפש יבוא אחר כך, הוא לא בורח לשומקום. וזה מרומם אותנו באופן מיידי. אוטומטיקלי.

ופתאום אני רואה את מה שנעשה ונכנס לחיים באופן כל כך אורגני, עד ששכחתי שפעם, לפני שנה, זה לא היה ככה. אה, ובעצם יש עוד משהו… ועוד…
ועכשיו אני באמת מוכנה להיפתח למשאלות, לברך את עצמי, לשחרר את הקודמת ולקדם את הבאה.

אז מה אני מאחלת לעצמי השנה?! מממ….


[פי.ג'יי הארווי וביורק, שתי מדונות ונו סטיספקשן מבריק אחד. מתי נהיה מבסוטים מעצמנו מתי?]

[רונית]:

חצות היום.
כשקמתי הבוקר לא הדלקתי את המחשב. ידעתי שאם אדליק אותו הלך על הספונג'ה. לאט ובסבלנות, כיריים, וילונות, קירצופים בפינות, כולל להפוך את המזרן. כולל כביסה ביד. כולל מכונה צבעונית ולבנה בדרך. עד שהבית הליליפוטי שלי ושל פוטי נוצץ.
זה סיפוק!

דחיסות של חג יורדת כמו שמיכת ערפל בהירה.
לא אשפוט את עצמי על כל הדברים שלא. עכשיו זה עכשיו. מניחה את העננים רגע בצד. מרגישה את הלב פועם בכל חלק בגוף שאליו מופנית תשומת הלב. הצעד הבא זה מקלחת וללכת למשתלה. השנה אני רוצה להצליח לגדל ורדים.

~ שנה טובה ~

הראה עוד

43 thoughts on “פינג שנה פונג טובה”

  1. יש אפשרות להשתמש במערכת ההשקיה שהיתה ביער, במתקן ובאישור שימוש במים? זה כבר יתן יתרון להתחלה. יש לי רשימות קשר של תלמידי פרמקלצ'ר של טליה שלמדו איתי שישמחו לנער אבק מעל התעודות שקיבלו ולישם בשטח, לא רק מפר"ח. שהרי כבר הזענו שם גלון או שניים…

  2. כן ולא. זה יער מגדים אבל השטח מכה והמועצה חורשת שם כל קיץ ובכלל זה שטח פרטי של מישהו שלא נמצא כאן ו.. בלאגן.. מצאתי שטח יותר עדיף , זמין, נגיש, מזמין ורגיש. אויר טוב ,שאריות פרדס,אפשר להתחיל בקטן ולגדול לתוך השטח..
    החזון שלי יעלה אלייך ומשם לאתר ברגש שאקשור את הקצוות- שזה אומר לפקס את התועלת של הגינה לכל הצדדים.
    מקווה שיהיו מעונינים.את מצטרפת?טוריה ,כובע טמבל,ובדל סיגריה . ידיים מיובלות אבק בנחיריים ובוץ באצבעות הרגליים??…

  3. טוב,אז ככה
    נמצא השטח המושלם!!!
    3 דונם במקום מרכזי ונגיש. אדמה נהדרת . הרבה הרבה עבודת הכנה. אבל אפשרי!!
    יש עצים נטושים של פרדס ישן אבל אין לנטנות או אספרג בטונות. גם לא ארכובית.
    מי שמעוניין בגינת ירק קולקטיווית יצור איתי קשר בשבוע הקרוב. 0544634906
    יהיו עלויות מסויימות- מים ,צנרת בסיסית ,שתילים וזרעים .עדיין – יהיה כיף לעבוד ביחד ולראות גינה נהדרת קמה מתוך האדמה. הורים- אם אתם מעוניינים שילדיכם ישתתפו בעבודה- דברו איתי בבקשה.[כלים חדים מעדרים קילשונים חיות נושכות ועוקצות וכל כיוצא בזה..]
    אם אתם יודעים על מישהו שזה עשוי לעניין אותו ואינו מקוראי "מושבה חופשית" אפשר לידע ולהעביר הלאה.
    להשתמע עמליה.

  4. הי ,
    בעניין הגינה, אני בעניין.
    יש כאן מודעה (במושבה חופשית) של מישהי שמציעה את השטח שלה לכל מיני אפשרויות , אולי גינה זאת אחת מהן..
    מניסיוני הקצר בגידול גינת ירק, גם אם היא קנה, יש צורך במספיק זמן פנוי לטפל לטפח וכיו"ב..
    עכשיו שאני חושבת עוד קצת על זה , אפשר לדבר עם שירה שיהר , יש לה שטח ענק מאחורי הבית , או שרציתם שזה יהיה בנווה אשר דווקא?

  5. אז בואו פשוט נמציא סיסמא יותר הורסת משלהם ונפיל אותם מהקרשים לגמרי! משהו כמו: "פרדס- האלונים" או "יצהרי- מגד", משהו שמתחרז טוב עם עיר מוזנחת שנמכרת בזול לאנשי צבא- קבע (שלא ממש מכירים פה עדיין), כמושבה פסטורלית. אם הפרוייקט שלנו יעלה את הערך הנדלני באיזור- אזי שתהיה לו זכות קיום מטעם הבוס של ג'נח, שזה הראש מועצה שלנו. חבל רק שאז אנחנו לא נוכל להרשות לעצמנו לגור פה. שאלה: האם אנחנו- (היוזמים החרוצים שמוכנים להשקיע)- בעצם הכבשים ששוכבות על הגדר בדרך לעיר- צבא- קבע- גיבורים- פורשים הבאה בנוסח כוכב יאיר? האם המזג הנינוח של המקומיים ינצח? או תאוות הבצע? לאן נלך מכאן, הרי בתל- אביב כבר לא יקבלו אותנו חזרה אחרי מה שאמרנו עליה כשעברנו משם…

  6. יער מגדים זה גם אופציה. יש כבר מערכת מים מסויימת שהשקתה את העצים עד לפני שנה .עם חיבור. אולי צריך לבדוק אצל ג'נח או נג'ח או לא זוכרת בדיוק את השם שלו. מחלקת שפ"ע [זה רשי תיבות של "שיפור פני העיר"?].אלה מ"מושבה ירוקה עתיד ורוד".[הסיסמא הזו פשוט הורסת אותי כל פעם מחדש..]

  7. או…..החורשה המתוקה הזאת שליד הבית שלך עפרה…. כן, מתאים. בדיוק בסוף האביב ראיתי שם מיכלית ריסוס של המועצה שופכת שם גלונים של רעל. אז גינת ירק ציבורית אורגנית זה כבר לא יהיה, אבל מקום להתרחשות בעונות המעבר – אפשר!

    […והגשם הזה שירד, כל כך מרכך..]

  8. השטח שנראה לי מתאים ביותר, עם בסיס מוצל ואיתן הוא חורשת האלונים העתיקים ברחוב הצפירה פינת הבוטנים בנוה אשר. מצווה לכבוש אותו מהשתלטות המשאיות וקבלני הזבל, לטובת גן עדן קטן קהילתי: פשוט לשים ספסל, פח ולעשות מסיבה שמזמינה תחילת פעילות שיתופית מבורכת . אני רואה שם קורות מסיבות מארץ המסיבות, ימי הולדת, שעות סיפור והכל מאיתנו אלינו- חינם. הזדמנות לשדרג ת'צמנו ולחגוג את זה.

  9. בעבר חשבתי גם אני שגינה קולקטיווית (שמא נאמר- קהילתית?) אין לה מקום בפרדס חנה משופעת הגינות הפרטיות אך קולקטיווי זה לא רק שטח, אלא גם שיתוף- ידע, כוונות וידיים עובדות…
    אני בעד. ובל נשכח שלא לכולם בפרדסנו יש 200 מטר אדמה, אז עשוי להיות בזה מן הפוטנציאל למשהו אף יותר משמעותי.

  10. אך, כמה שאנחנו זקוקים לאיזה מסיבה בריאה
    קשה לדעת מה יהיה עד פברואר אך בואי נשאיר פתח, ואם אכן נכון זה כבר יקרה.
    די גי צריך לבדוק עם תומר, ויין אורגני נדבר עם אביהו, חבר שעושה פלאות בחבית משובחת. אינשאללה, יבוא חורף ראוי

  11. האם יש למישהו שם שקורא עניין בגינה קולקטיוית. משהו של קבוצת אנשים. זה יכול להיות מאד חסכוני ויעיל. אולי אפילו שטח חקלאי ואז המים הרבה הרבה יותר זולים. אפשר דונם. אפשר שניים. אפשר פחות.אשמח לשמוע.

  12. גלו רונית ועמליה יקרות, השיח שלכן, נוגע
    ולכן מצמיח .
    ורדים ישר מקושרים אצלי לאסטטיקה, לקלאסה וגם לבגרות.
    אולי בגרנו ולכן גם מרגישים את האפור הזה ברגעים שהזוהר חבוי?
    גינה זה מצויין, תבורכי עמליה, איך בטבעיות ונונשלנטיות בזכותך אני רואה את הערוגה שלי, שזרעיה נטמנים עכשיו במחשבה.
    תבואו בפברואר – יום ההולדת שלי, לסלט אורגני ומרק טוב
    ופרחים על השולחן
    שנה טובה שתבוא עלינו -כולנו- אמן

  13. דנה
    עם כל הגינה לחכות. גם כשמחכים יש מה לעשות. להכין את השטח שרוצים לגדל בו ולהחליט מה הולך איפה .. אפשר למצא איזה רפת טובה או אורוה ולאסוף את הזבל הדק ביותר והיבש ביותר ולאסוף ולפזר בגינה לקראת הגשם. סביב עצים גם. כדאי עכשו כשהזבל יבש וכמעט אין לו משקל ואין לו ריח. אחרי הגשם הראשון הכל כבד רטוב וריחני. כדאי להכין משתלה קטנה במקום חצי מוצל. אפשר לקחת כמה ארגזי קרטון לכסות בשקית ניילון גדולה ולמלא בחצי גובה אדמה של עציצים. [יש כל מיני סוגים עדיף בלי טוף ובלי קלקר ולא משהו שהוא 95% סיבי קוקוס חסרי תועלת]. בארגזים אפשר כבר לזרוע ירקות חורף. כרוב כרובית פטרוזיליות סלרי כוסברה מנגולד ברוקולי. להקפיד על אדמה לחה . במיוחד בחמסינים. שיהיה קצת שמש וקצת צל. לא יותר מדי שמש. כשהשתילים עם 6 עלים והם יפים ובריאים וזקופים לתפארת , שזה בערך עוד חודש אז בדיוק יהיה הזמן לשתול. לשתול רצוי מאד או לפני גשם בטוח או מיד אחרי שירד הגשם. [שהאדמה תפתח קצת ותתרכך.. לזכור שזה כמו אשה.. ].אחרי הגשם הרציני הראשון אפשר לזרוע צנוניות . אין על צנוניות. הכי מספק בעולם. לזרוע גזר. שומר. שמיר. בצלצולים לתקוע גם.
    סלק אפשר לזרוע ישר לאדמה או לשתול סלקים מהירקן. להתחיל להתכונן לזרוע אפונים. לזרוע הרבה רוקט..כי זה הכי טעים בעולם…
    טוב הבנת את הכיוון.. מלא דברים טעימים בגינה ואפילו לא התחלתי לדבר על חסה..
    עצים.
    לחכות עוד קצת. כשיהיה יותר קר ויותר רטוב.אפשר לדבר גם על זה.
    בואי תתחילי עם משתלה ביתית קטנה אם מגרדות לך כבר הידיים.
    וגלו מה שייך הגשם לורדים. לורדים יש את הסייקל שלהם בלי קשר לכמות הגשם. ובכלל מי שרוצה ורדים יפים וטובים שיעבור לזכרון. שם טוב להן. כאן חם מדי ולח מדי. אבל אפשרי. לעקשנים.
    אפשר לשאול אותי ולהתיעץ 0544634906

  14. מקסים!
    שנה טובה טובה!
    אתמול עשינו סיבוב בצ'כונה לאחל שנה טובה לשכנינו היקרים. את הברונית מצאנו, אותך גלו – לא 🙁 אז בינתיים, שולחים לך נשיקה אינטרנטית. מריחים כבר את הסתיו באוויר ואתו גם את המרק המעולה שלך.
    עמלמול, זקוקים למגע הקסם שלך. על אף בקשותינו הקבלן הרג לנו את כל הוורדים עם הטיח. כשאת באה לרונית לעשות את הוורדים… אנא עצרי גם אצלנו. עצרי בלי שום קשר.

    שנה טובה
    סנה חילוו'ה
    בריאות בריאות בריאות
    ואהבה

  15. אנא ממך חכי עם הורדים עד פברואר. אם את חסרת סבלנות אז עד ינואר. לא לפני.כל אחד צריך את הזמן שלו לגדול והזמן שלו ל.. לא לגדול. לנוח. והוורדים צריכות לגדול בינואר. כשקר וחורף וגשם משובח ומרענן מזמין אותן להקלט היטב ואז בפברואר או מרץ להושיט ניצן אחד או שניים לעולם. ולפרוח. ולנוח… עכשו. עכשו לשתול ורדים זה לא הזמן. וגם אם יגידו לך במשתלה שכן אז זה לא.עכשו האדמה נחה בבקשה ולא להפריע אם לא ממש חייבים. אפשר לחכות עד אחרי סוכות . לפחות. ואז לזרוע זרעים . ושתילות יחכונה עד נובמבר וחצי. וורדים עד ינואר. כל דבר בזמנו.
    ואם את רוצה אפשר לעשות במושבה חופשית מדור קטן של "עצות לגנן".
    לפנינו עדיין "שלהי דקייטא" שהם כזכור "קשים מקייטא" [קייתא? קייטא" בקיצור" קיץ " בארמית או משהו..] שזה אומר חמסינים קשים.
    שנה טובה may the force be with you

כתיבת תגובה

Close