אמנות ועיצובבילוייםילדיםמהעולםמוזיקהסביבה וקהילה

פירנצה גווידי מופיעה באולגה

הנה משהו מגניב לעשות עם הילדים (ולא רק):

ON
מרכז יצירה בינלאומי לקרקס עכשווי בניהולה האמנותי של אורית נבו,
בשיתוף עם מתנ"ס גבעת אולגה מציגים:

קרקס עכשווי יחודי בבימויה של פירנצה גווידי

שלושה מופעים בלבד!
15/1/11 שעה 20:30
16/1/11 שעות 16:30,20:30

בהיכל הספורט, מתנ"ס גבעת אולגה

להזמנת כרטיסים (50 ש"ח) :04-6330825 שלוחה 120/100

פירנצה גווידי הינה בימאית קרקס מהטובות והנחשבות בעולם כיום (No Fit State Circus – Immortal and Tabu). ביצירותיה היא משלבת עבודת משחק תיאטרלית, ומדיות אמנותיות שונות ומגוונות, תוך תפיסה ייחודית שהיא חזותית עיצובית ואסטתית.

גווידי תגיע לארץ לפרויקט יצירה חד פעמי במהלכו תעבוד עם קבוצת יוצרים מקצועיים בתחומי אומנויות הקרקס, במטרה לחקור ולהרחיב את שפת המופע שלהם תוך עבודה אישית מעמיקה, המשלבת עבודת אימון מחקר ופיתוח, שבסופה יועלה מופע לקהל הרחב.

הנושא בהשראתו תתרחש היצירה הינו קיר וכל מה ש"בין לבין". הפרויקט נוצר בהשראת סוגים שונים של קירות, פיזיים או מטאפוריים, ועובדת היותו של קיר תמיד שניים – אחד ואחר מכל צד. מערכת היחסים שלנו עם קיר תמיד יוצרת מרחב-בין לבין, בינינו לבינו, מציאותי או דמיוני.
המרחב הזה הוא מרחב יצירתי, מרחב של זיכרון וזהות, מקום של סיכון ופתרון, שטח הפקר בו ניתן להאבד או להמצא, זהו מרחב יצירה בו הכל אפשרי וביחוד כשהמדיה היא קרקס עכשווי.

מן העיתונות העולמית אודות פירנצה :

" גווידי מובילה את הצופה ליצור את הרגע, ליצור את הסיפור שלה עצמה"
New Welsh Review ג'ני ווילאמס

"סיפור מחדש של ההיסטוריה שהוא עוצר נשימה ואנרגטי, פירנצה גווידי, גשר המחבר את וויילס עם אירופה, עם עולם של רעיונות גדולים יותר, אישה עם תשומת לב יוצאת דופן לאנושיות היומיומית של כולנו"
New Welsh Review, ג`ון גאוור

"חוצה גבולות, יוצרת מופעים שהתהליך היצירתי שלהם מתמיד בחציה מחדש של גבולות בין תחומי אמנות שונים… זו איננה דרמה במובן הקונבנציונאלי, אלא סדרה של שפות אסטטיות המתחברות לשלם אחד"
The Western Mail, ריאן אוואנס

"אם זה צעיר חלומי המג`נגל עם המגבעת שלו, אמנית טרפז אקסטאטית, או צעירה תשושה ברוב הדר המגלגלת חישוקים בקצבים משתנים, נראה שכולם אוהבים את מה שהם עושים. בהדרכתה של פירנצה גווידי, התנהגותם היא מהקרקס אבל גם מעולמנו, אך מועלית לרמות מוזרות, הגזמה או כמעת מיתוס. האפקט הכולל נוגע ללב, משחרר ואנושי"
הטיימס, דונלד הוטרה

קטעים לצפיה מתוך מופעים בבימויה של פירנצה:

http://www.youtube.com/watch?v=SraOprHuzYE

http://www.youtube.com/watch?v=huYAwPK9s6w

לראיון עם פירנצה גווידי על עבודתה ולקראת ביקורה בארץ:

זהו הביקור הראשון במסגרת פרוייקט ארוך טווח, בשם "רישומי קרקס", פרי יוזמתה האמנותית של אורית נבו, בהפקת מרכז ON , בו מתוכננים להתארח בימאי קרקס מהגדולים והטובים בעולם לעבוד עם אמני קרקס ישראליים על מנת להציג את פרי העבודה מול קהל.

בין מטרות הפרוייקט:
חינוך אמנים יוצרים בתחום בארץ לעבודה מקצועית ומבויימת ברמה בינלאומית גבוהה, חינוך הקהל הישראלי לקרקס עכשווי יצירתי ובעל אמירה.

אורית נבו – אמנית קרקס בינלאומית המתגוררת בחדרה, מנהלת מזה שנתיים מרכז יצירה בינלאומי לקרקס עכשווי בשם ON. היא מביימת מופעי קרקס שהופיעו בפסטיבלים שונים בחו"ל ובמסגרת עבודתה, הוזמנה לנהל דיונים מקצועיים בתחום הקרקס העכשווי בעולם כולו (צרפת, איטליה, קרואטיה, ארגנטינה, אנגליה ועוד…) במהלך היותה חלק מחבר שופטים בתחרות קרקס יוקרתית בלונדון ניפגשו אורית ופירנצה גווידי. מיד דובר על האפשרות של התחלת פרוייקט "רשומי הקרקס" עם פירנצה בישראל במהלך 2011. ואכן הפרוייקט היחודי הזה פותח את שנת התרבות הקרקסית בארץ ובפריפריה כדרכו של קרקס. בעקבות שנה של חשיבה ויצירת הקונספט המשותף, יוצא הפרוייקט לדרך בתמיכת גורמים שונים, מקומיים ובינלאומיים. המופעים יועלו בחסות עירית חדרה ובתמיכתם הנמרצת בכל הנוגע למימוש הפרוייקט ברמה המקומית, של הקרן לפיתוח חדרה, תכנית עיר בשינוי הפועלת בגבעת אולגה במימון קרן דב לאוטמן וציונות 2000 וכמובן בשיתוף פעולה הדוק עם מתנ"ס גבעת אולגה, יחידת התרבות שלו ויחידת הנוער.

חשוב לציין שביקורה של פירנצה גווידי והשותפים לעבודתה, מתקיים הודות לתמיכת תוכנית BI ARTS תוכנית חילופי התרבויות של המועצה הבריטית, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט.

לאתר הבית של ON- מרכז יצירה בינלאומי לקרקס עכשווי בניהולה של אורית נבו. האתר בעברית, והאתר באנגלית.

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “פירנצה גווידי מופיעה באולגה”

  1. ואני לא הייתי שם אבל נותר לי רק להתרשם ולהעריך (וכן גם קצת לקנא…) ברשימת האנשים /קבוצות/תורמים שהם מיינדד לעניין פיתוח התרבות הקרקסית בחדרה/אולגה. (להוציא את אורית נבו שהיא הרוח החיה והיזמית)שימו לב:

    "המופעים יועלו בחסות עירית חדרה ובתמיכתם הנמרצת בכל הנוגע למימוש הפרוייקט ברמה המקומית, של הקרן לפיתוח חדרה, תכנית עיר בשינוי הפועלת בגבעת אולגה במימון קרן דב לאוטמן וציונות 2000 וכמובן בשיתוף פעולה הדוק עם מתנ"ס גבעת אולגה, יחידת התרבות שלו ויחידת הנוער."

    לתשומת לבך מר ראש המועצה חיים געש.

    .

  2. זה ביום ראשון! המופע ב16:30 כבר מלא על גדותיו, ונוסף עוד מופע ב18:30. בדיוק קיבלתי מייל ממיכל גולדברג ("הנני") שמשתתפת במופע. אני מרשה לעצמי לצטט:

    ההופעות הינן פרי של 10 ימי סדנה בהנחייתה, ומבוצע בחן ובברק ע"י אמני קרקס מהארץ ומחו"ל, חבורת מוסיקאים,אנשי תלבושות,צליל (sound) ואור, והופק במסירות ובאמונה בלתי נדלים ע"י אמנית הקרקס אורית נבו.כל העבודה נעשית בהתנדבות ,מתוך שמחת יצירה וחקירה! נותרו כרטיסים רק ל2 הצגות ביום א' ה16.01ב18:30 וב 20:30.
    תהנו!!
    הנני,
    מיכל גולדברג -אייל

    0524-717198

כתיבת תגובה

Close