2012 זה עכשיואמנות ועיצובבילוייםמהעולםמוזיקהשיטוטים

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת

פסטיבל מקודשת

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת
JERUSALEM SACRED MUSIC FESTIVAL
6-7 לספטמבר

מנזר נוטרדם | מגדל דוד | מערת צדקיהו

קשה לדמיין כמה מילים, תפילות, נבואות וכמיהות מופנות אל ירושלים בכל יום כמעט מכל מקום מאמין ברחבי העולם.

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת יציע טריפ מוסיקלי של 24 שעות בו יחגגו מוסיקאים ויוצרים מהארץ ומהעולם, ממסורות שונות ומגוונות, את המונח "קדושה" ויעניקו לו חיים ומשמעות חדשה.

הפסטיבל ב-2012 הוא התחלה של מסורת המבקשת להביא אל ומתוך ירושלים מסרים של קדושה, הקשבה, חמלה ואחדות בין דתית – אישית וקבוצתית. האתרים הייחודים בהם יתקיים הפסטיבל נבחרו בקפידה רבה תוך שימת דגש על ההתאמה של המאפיינים הסימבוליים וההיסטוריים של המקום לאופי המופע.

מוקד הפסטיבל, שיפעל לאורך כל 24 השעות, הוא מגדל דוד, שיהווה את הלב הפועם של הפסטיבל. הציבור כולו מוזמן לשהות בין הקירות רווי ההיסטוריה וליהנות ממגוון מופעים, טקסים מקודשים ועוד.

בין האמנים שיופיעו בפסטיבל:
אנסמבל חאסאן חכמון (מרוקו-ארה"ב), קיה וזיה טבסיאן (איראן-קנדה), קריוקה (ברזיל), יוסי פיין, זוהר פרסקו, ברי סחרוף, עמית כרמלי, דיוואן הלב, אנסמבל מארק ופרץ אליהו מארחים את סוודה (אזרביג'אן), תזמורת ירושלים החדשה (בניצוחו של עומר אביטל ויאיר הראל), דיוואן סאז, שמעון לב טהור, אסנת אלכביר, נטלי תורג'מן, יצחק שן רפואה, הרב אייל מאני, גבריאל מאיר הלוי, שיר סופר ורבים נוספים.

שוטטות לבנה במגדל דוד: לאורך כל הלילה מחצות ועד זריחה יפתח מגדל דוד את שיעריו, דלתותיו ושיכבותיו הרבות ויאפשר לשורה של אמנים, יוצרים, מוסיקאים ורקדנים…ולכם לשהות יחד, לילה שלם עד הזריחה. אתם מוזמנים להיכנס למופעים ולסדנאות השונות, לקחת חלק בטכסים או סתם להינות מכוס תה מחממת מוקפים בהיסטוריה ונוככים בהווה.

במקביל לתוכנית המוסיקלית יציע הפסטיבל "מסלולי עדות": סיורים מגוונים ברחבי העיר הקדושה בעולם, החושפת טקסים-תפילות-צורות אמונה רבות המתקיימים בעיר לאורך כל השנה ובמשך אלפי שנים. אלה מהווים חלק אורגני מהמרקם העשיר, הרב גוני והמרתק של ירושלים.

התוכנית המלאה, כרטיסים וחבילות נמצאת כאן >
לדף האירוע בפייסבוק >

הראה עוד

2 thoughts on “פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת”

  1. את האמת את הלהקה הזאת ראיתי כבר ממזמן כאשר הייתי בקנדה.
    אני חושב שחלק מהנושא הכל כך נכון אך פעוט נובע מהעובדה כי הרבה אנשים בישראל מעריכים מוזיקה אמיתית רק אם הם שומעים אותה בגלגלצ, את המוזיקה המקודשת שמעתי במהלך חיפוש עבודה בקנדה ואני יכול להגיד עד היום שזה אחד מהדברים שאני עד היום זוכר מהטיול והמסע האלו.
    בוודאי שבישראל אשמח לשמוע אותם בשנית, וזה יקרה במופע הבא שלהם כמובן.

  2. אני חייב להגיד שמזמן לא התרגשתי כל כך לקראת פסטיבל.
    זה נראה מהמם מכל כך הרבה בחינות…
    עמרי, אשרייך, ואשמח לבוא עם חברים
    הרבה דברים מתחברים פה בפסטיבל הזה
    בגודל, באיכות, בכוונה, בזמן ובמיקום. וואו
    נראה לי שיהיה מהמם

כתיבת תגובה

Close