אמנות ועיצובבילוייםכללילב של אמןמהעולםמוזיקהסביבה וקהילה

ליין הג'אז החדש של הנחל בית לתרבות ישראלית

ליין הג'אז לכל חובבי הז'אנר ולאוהבי מוזיקה בכלל

מנוי לליין הג'אז בנחל / 7 במחיר 6, בימי ראשון הראשונים של כל חודש בפרדס חנה כרכור

אלון שטרן, מוסיקאי ג'אז יזם ומנהל בחינוך המוסיקלי בישראל, הוא המייסד והבסיסט של להקת הג'אז א-טמפו. הלהקה מהווה חלק משמעותי מאד מחייו וחוץ מאלון כוללת גם פסנתרן ומתופף.

לינק לפייסבוק:

הזמנת כרטיסים

א-טמפו הופיעה ברחבי הארץ ובעולם במהלך 4 השנים האחרונות, והיא חלק בלתי נפרד מסצנת הג'אז הקטנטנה בישראל.

אלון מספר כי חש בדידות לאורך שנים רבות בתוך הנישה הקטנה שלו עם הלהקה. כל להקה עושה כפי יכולתה כדי לקדם את עצמה, לקבוע לעצמה הופעות וליצור בסיס קהל איתן שיאפשר לעבוד קצת פחות קשה לפני ההופעה. ועדיין כל סגירה של הופעת קופה (הופעה שהשכר מבוסס על מכירת הכרטיסים) יוצרת חששות גדולים של קשיים אדירים בשיווק. בארץ ישנם נגני ג'אז מדהימים המוכרים בכל העולם ועדיין בישראל, עבודת הקידום היא מאוד קשה וסיזיפית.

וכאן נכנסת רוח היזמות של אלון עם הרעיון לאחד את קהילת הג'אז במקום אחד, בליין אחד שבו להקות הג'אז הישראליות משלבות כוחות. המטרה – ליצור כוח משמעותי ומוצר איכותי הכולל את להקות הג'אז הישראליות הבולטות (מתוך כוונה שתהיה המשכיות בליין הזה ושיהיה מקום לכל מי שמתאים)

הלוקיישן נבחר בקפידה – נחל בית לתרבות ישראלית בניהולו של ורדי מוסקוביץ'. המקום נמצא בפרדס חנה כרכור, בירת התרבות החדשה של ישראל.

האולם מונגש לבעלי מוגבלויות, ומותאם להופעות איכותיות עם סאונד ותאורה מעולים אשר מעניקים חוויה נהדרת לקהל. מחירי הכרטיס שווים לכל כיס ובתנאים הוגנים גם כלפי הנגנים. כל שבע הלהקות שנבחרו להשתתף בליין הראשון, יוצרות מוסיקה מקורית, אקלקטית, קצבית ומרגשת המשלבת וירטואוזיות ברמה גבוהה, עם הגשה מרגשת ולחנים קליטים מלודיים המזמינים גם קהל שלא התחבר לג'אז מעולם. זה לא סתם ג'אז זה ז'אנר מיוחד שנוצר בישראל ויש לו אהדה רבה בכל העולם, עם מקצבים מכל העולם והשפעות רבות, זה הג'אז הישראלי במלוא תפארתו!

SANDIA – 5/2

THREE FREE TREE – 5/3

THE BARON GANG 40RTET – 2/4

7/5 –  אלון פרבר והחגיגה

4/6 – החוג

2/7 – ATEMPO

6/8 – רביעיית מתן קליין

סנדיה  5.2.23

ההרכב Sandia, מציג מוסיקה חדשנית, אשר בבסיסה ג'אז המשלב אלמנטיים ממוסיקת עולם, פיוז'ן, ישראלי ועוד. המופע יכול לגעת במגוון רחב של אנשים באמצעות שילוב מיוחד של פשטות מלודית, גרוב סוחף ומהנה לצד מורכבות ועניין מוסיקליים.

חברי ההרכב

שני דר – תופים
שאולי שוב – פסנתר
דקל אפשטיין – סקסופון

ההרכב Sandia מציג מופע של מוסיקה מקורית חדשנית ומגוונת בשילוב של ג'אז, פיוז'ן, עולם. ההופעה סוחפת למסע מוסיקלי המאפשר מוסיקה כיפית, בעלת גרוב סוחף, לצד עניין ומורכבות מוסיקלית, ועל כן יכולה לגעת בקהל נרחב. המלודיות קליטות כך שרבים אף יכולים למצוא את עצמם שרים אותן לאחר המופע. המוסיקה מכילה מלודיות רבות מנוגדות ומשלימות זו את זו, לצד מורכבות ריתמית.

בימים אלו עובדים על אלבום ראשון, לאחר מספר שנים של הופעות רבות בפסטיבלים ופאבים ובהם פסטיבל ירושלים לאמנויות, בית העמודים ועוד. חבריו בעלי ניסיון רחב ומגיעים מרקעים שונים ומגוונים מג'אז, קלאסי ועד להיפ הופ ו-r&b.

"איזו דרך טובה יותר לרענן את רשימות ההשמעה שלך מאשר לגלות אמנים חדשים. אלה שבאים לאוזניך כהפתעה נחמדה, שגורמים לך לחייך כי הכישרון שלהם זורח באור עז…" מתוך מגזין צרפתי בו פורסם הסינגל הראשון כחלק מפלייליסט רשימת אמנים חדשים.

Three Free Tree 5.3.23 

שלישיית ג'אז מודרני המבצעת מוזיקה מקורית שנכתבה מסביב לעולם
מהשורשים בבית סבא ומהמסעות במזרח ומערב
שלושה נגנים וירטואוזים אשר יוצרים מקצבים ומרקמים מוזיקליים סוחפים ומרגשים

חברי ההרכב

תופים – טל גלסברג
קונטרבס – טל בר
גיטרה – מתן שבח

The Baron Gang 2.4.23 

הרכב חדש של מוסיקאים וותיקים וצעירים שמייצר מגוון של סגנונות מוזיקליים והכל תחת מעטפת גרובית ומקפיצה במיוחד .
הקטעים שינוגנו נכתבו כולם על ידי חברי הלהקה .
בואו להרהר איתנו על מהות הגרוב

 

חברי ההרכב

מורן בר און – גיטרה בס ,טרומבון
גלעד רונן – סקסופונים ,חליל
אלון תמיר – גיטרות
ישראל נחום – תופים

אלון פרבר והחגיגה 7.5.23

אלון פרבר וה"חגיגה" הוא אחד ההרכבים הוותיקים בנוף הג'ז הישראלי. היא הוקמה ב2001 ומאז הקליטה ארבעה אלבומים עטורי שבחים בלייבלים חשובים בחו"ל. המוזיקה של "חגיגה" מגוונת וחוצה ג'אנרים- מסווינג מהיר לסמבה סוחפת, לגרוב מרוקאי ועד לפאנק מקפיץ.

תמונה של יוסי צבקר Yossi Zwecker

חברי ההרכב

אלון פרבר- סקסופון סופרן ואלט
יונתן כהן- סקסופון טנור, חליל וקלרינט
עודד מאיר- טרומבון
קטיה טובול- פסנתר
אסף חכימי- בס אקוסטי ובס חשמלי
רועי אוליאל- תופים

"שישיית ""חגיגה"" היא אחד ההרכבים הוותיקים בנוף הג'ז הישראלי. היא הוקמה ב2001 ומאז הקליטה ארבעה אלבומים עטורי שבחים בלייבלים חשובים בחו""ל. ""חגיגה"" הופיעה על הבמות הגדולות של עולם הג'ז (פאריז, קופנהגן, שנזן, ג'ז בים האדום ועוד רבים) וצברה אוהדים רבים בכל העולם.
המוזיקה של ""חגיגה"" מלהיבה ומגוונת- ההרכב יכול לעבור מסווינג מהיר לסמבה סוחפת, לגרוב מרוקאי ועד לפאנק מקפיץ. מה שמייחד את ""חגיגה"" הוא שהמוזיקה שלה היא בעת ובעונה אחת מעובדת למשעי להרכב של שלושה נשפנים (המכפילים על כלים רבים) ורית'ם סקשן אך גם מאוד פתוחה להתרחשויות ספונטאניות על הבמה. השילוב הזה של עיבודים מדויקים מחד וחופשיות מאידך הוא מה שעושה את הצליל המיוחד של ""חגיגה"".
האלבום הרביעי של ההרכב-""Reflecting on Freedom"" יצא באחד הלייבל החשובים ביותר בעולם הג'אז ""Origin Records""(סיאטל, ארה""ב)
. Robert Ratajczak מהאתר ""Long Play"" (בודפשט) כתב על האלבום:
""Alon Farber Hagiga has his own recognizable style and sound, which is the work of his creative and gifted giant musical fantasy of the leader. Excellent album!""
"

החוג 23.4.6 

"החוג" הוא הרכב ג'אז אינסטרומנטלי מעמק הירדן.
ההרכב משלב בין סגנונות הג'אז המסורתי, החופשי והפאנק לבין ההרמוניות והמקצבים האורטיינטלים של
המזרח התיכון.

עם גישה נסיונית הם יוצרים חוויה מוסיקלית מיוחדת של מזרח-מערב, תוך הופעה דינמית ואינטראקטיבית שנעה בין נעימות שקטות, דרך קטעים אקספרימנטלים
ועד למנגינות אוריינטליות מקפיצות.

חברי ההרכב 

אילן ארד – סקסופון אלט, סקסופון בריטון, חליל
טמיר פרידמן – גיטרה חשמלית
איתן יחזקאלי – תופים וכלי הקשה
שחר קאופמן – גיטרה בס

אנחנו "החוג" – THE HOOG הרכב ג'אז אינסטרומנטלי מעמק הירדן שפועל 10 שנים ומנגן רק יצירות מקוריות .
ההרכב משלב בין סגנונות הג'אז המסורתי, החופשי והפאנק לבין ההרמוניות והמקצבים אוריינטליים של המזרח התיכון.
עם גישה ניסיונית אנו יוצרים חוויה מוסיקלית מיוחדת של מזרח-מערב, תוך הופעה דינמית ואינטראקטיבית שנעה בין נעימות שקטות, דרך קטעים אקספרימנטלים ועד למנגינות אוריינטליות מקפיצות.
בהופעות מול קהל גדול & כאשר המטרה היא לגרום לקהל לרקוד אנחנו משלבים בהופעה אומן כלי הקשה נוסף – אלעד נאמן

בשנת 2021 עם קבלת ההחלטה לצאת להופעות מחוץ לאזור סובב כנרת ולאחר הצטרפותו של שחר קאופמן, הפעילות של THE HOOG קיבלה תפנית משמעותית מאוד.
בסתיו 2021 THE HOOG התכנסו באולפן לצורך הקלטת האלבום הראשון . האלבום הוקלט באולפני שהם – http://onyx-studio.com/ של שחר קאופמן , בראש פינה. האלבום שקיבל את שם "סימני חיים" – " Signs of Life " שוחרר לשירותי סטרימינג ב – 21.12.21 .
לאלבום נבחרו בקפידה 9 קטעים מתוך יותר מ – 30 + יצירות סגורות שיש להרכב. רוב הקטעים שמנגנים THE HOOG נכתבו על ידי אילן ארד וטמיר פרידמן .

ההופעה של THE HOOG מבוססת על הקטעים מ- "סימני חיים" – " Signs of Life " וקטעים חדשים שהתווספו במהלך 2022 .
לבסוף שנת 2022 מתוכננת ההשקה של האלבום השני של ההרכב

A-Tempo (אטמפו) מתי 2.7.23 

אטמפו הוקמה כפרויקט מיוחד בתקופת הקורונה ע"י שלושה מוזיקאים עסוקים שזיהו הזדמנות להשקיע ביצירה.
בתקופה זו החלו אלון איתי ויואב להתכנס מדי שבוע באולפן כדי לפרוץ את גבולות הז'אנרים וליצור דבר חדש ואותנטי.
המוזיקה שמתקבלת מההיתוך המיוחד מחברת בין עולמות לטיניים, אפריקאים ומזרח תיכוניים תוך ביטוי וירטואוזיות ותקשורת יוצאת דופן בין הנגנים.
הטריו מבצע חומר מקורי שכותבים השלושה בשלל סגנונות והשפעות וכן גרסאות כיסוי ליצירות מהעולם.

חברי ההרכב 

איתי אברמוביץ – פסנתר
אלון שטרן – בס
יואב לחוביצקי – תופים

לינק לספוטיפיי:

לינק לאתר: 

לינק לפייסבוק:

שלישיית פסנתר ג'אז מודרני, הפועלת 3 שנים בישראל ובאירופה.
כותבים ומנגנים מוזיקה המאופיינת במיזוג בין סגנונות, עם השפעות ים תיכוניות, לטיניות, אפריקאיות ועוד, כפי שבא לידי ביטוי באלבום הבכורה "מסע בך" אשר מתייחס למסע שהמאזינים עוברים בהאזנתם ליצירות.
השלישייה זכו בתמיכה של מפעל הפיס, משרד התרבות ואקו"ם – פרס מאת הקרן ליוצרים עצמאיים בהפקת האלבום וזכו לתשבוחות רבות בארץ ובעולם.

יואב, שהקליט את אלבומו האחרון באמסטרדם עם חומרים מקוריים שלו מוכיח שוב שמעבר לנגן תופים ייחודי ומוזיקלי, הוא גם מלחין מוכשר.
איתי מוציא את עצמו לעולם כפסנתרן ג'אז לאחר הופעות בכל העולם בעיקר כנגן לטיני וכמלווה של מיטב האמנים הישראליים כדוגמת יסמין לוי, פבלו רוזנברג, דייויד ברוזה ועוד.
אלון, שהקליט את אלבומו האחרון עם שמיניית אלון שטרן איתה הופיע כ- 7 שנים ברחבי הארץ מביא לטריו את הדבק והגרוב שמאפיינים את נגינת הטריו.
במופעים הטריו משתפים פעולה עם אמנים גדולים וביניהם: באלדי אולייר, יאיר דלל, אירנה טליה רוזנפלד ועוד.

 

רביעיית מתן קליין, 6.8.23 

נגינת החליל של מתן קליין הפכה לצליל מוכר בסצנת הג׳אז הישראלית בשנים האחרונות. לצד עבודה עם אמנים מכל הקצוות והסגנונת הוא מנגן ומקליט עם אייקונים כגון מיקי גבריאלוב, גרוניך ועוד.

חברי הרכב (יפורסם בהמשך)

ביצירות של קליין מורגשת היטב ההליכה על קו דק, החדשנות נוכחת היטב במבנים, בסימטריה ושבירתה, ובבחירת הרמוניות וקווים מלודיים לא שגרתיים. ההפתעה מגיעה כששומעים את הקומפוזיציות כמכלול ומגלים שהתמונה הגדולה היא מעטפת הגיונית , מתוחכמת, ומרגשת.אלבומו האחרון The Long Run יצא באנגליה בלייבל Ubuntu בינואר האחרון וזכה לתשבחות, יצירותיו זכו בפרסים, והוא מסייר בקביעות בפסטיבלים בעולם עם הרביעיה, וכסולן.

מן הביקורת:

׳מתן קליין הוא יוצר אקלקטי בעל חושים מלודיים והרמוניים רחבי יריעה המפליג למחוזות לא צפויים…
מאלבומי הג'אז הטובים ביותר ששמעתי ממוסיקאי ישראלי, עשיר, מגוון, שילוב של פשטות ותחכום, מנוגן ברמות הגבוהות ביותר׳. – יוסי חרסונסקי

 

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close